Queenza

Alla inlägg under juli 2010

Av Sarah - 29 juli 2010 19:30

Första kvällen rundade vi platsen för att hämta våra band.

Sen tog vi oss en titt på festivalområdet.

Bilderna får tala sitt egna språk!


    


Det var ju för sjuttsingen festival!


     


       

             

           

Av Sarah - 29 juli 2010 19:00

Lite random pics på Peace & Love festivalen.


      


Helt random bah!


               



Av Sarah - 29 juli 2010 12:15

Vi åkte ju upp till Hälsingland på torsdagen (dagen innan midsommar) och efter att ha vart där i 6 dagar var det återigen dags att fara. Mot Borlänge, hem till min morbror och Peace & Love festivalen.


Jag har sagt det förr men jag säger det igen. Jag gillar min morbror. Han är en av 4 i syskonskaran som alltid har gjort vad han själv har velat, om det så har vart att gå emot sina föräldrar (min morfar & mormor) så har han alltid gjort det utan att ta vid sig vad de tyckt. Vi delar lite utav den filosofin i livet. Han om någon är den som har gett mig positiva kommentarer och stöttat mig när jag inte har haft en far i närheten eller en mor som förstått sig på bättre. Han lever lite kvar i det där, ungdomens och ungkarlslyans ålder. Även fast han vart både gift och sambo. Han tar inte saker på fullaste allvar, det mesta är ok enligt honom och han är inte den som dömer ut någon, som mamma gjort.


I och med att han var rätt så nyinflyttad i sin lägenhet hade han ändå avsett en plats i vardagsrummet åt oss. Ja vi mer eller mindre ockuperade det och framkomligheten var lika med noll. Så är det att vara på resande fot sa jag bara! Och han sa inget mer om det.. Vi var lite spända över hur mötet med hans katt Puffe och Prinsen skulle gå. Gick så där. Vi vågade inte chansa på att ha katten kvar där, så jag följde med Timo till ett katt pensionat.


Samma kväll drog jag o killen in för att hämta våra festival armband. Gick hur smidigt som helst, bortsett från att vi var tvungna att gå ap långt för att ta oss dit. Cp! Vi eller jag orkade inte med att vara där så länge. I stället gick vi genom hela festivalområdet på vägen tillbaka och sen åkte vi hem.


Nästa dag for vi in till Kupolen för att strosa runt i affärer. Eller snarare på jakt efter ett par lämpliga ”festival pjuck” om vädret skulle skifta.. Inne på en av skobutikerna fann jag min skatt. Åh! Som jag har letat. Överalt i Sthlm, på nätet. De fanns ingenstans. Eller jo, nu hade jag hittat mina efterlängtade gummistövlar. Ett par vita Tretorn med rosa snörning och dragkedja. Sitter som gjutet!


Gjorde några besök på kringliggande affärer. Nu började man se hur folk tog över de öppna ytorna. De häckade i väntan på bättre tider såg det ut som. Jag själv bara log inombords. Glad över att slippa gris camping. Nej det är jag för fin för!


Kortfattat så bestod dagarna av strålande sol. Grillad kyckling. 24/7 fylla. Ja nästan i alla fall. Musik. Öronproppar. Spya. Cykeltaxi. De artisterna vi såg var bla. NOFX, Meshugah, Amanda Jensen, Kent, The Ark, Jay Z, Housemaister och Helt Off. Kulglass med strössel. Petflaska. In & ut ur entrén. Killens lillebrosha var också där. Så honom hängde vi med. Baja major. Langos. Vofflor. Pizza som införskaffades vid 2 på natten, som fick lift på pakethållaren. Min första festival och ja. Rätt nöjd ändå.


Vi stannade tills på söndag. Och i stället för att åka hem och utsätta oss för onödigt lidande i lägenheten hemma tog vi beslutet om att fara upp igen till killens mormor.





Av Sarah - 28 juli 2010 19:15

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)



Sista kvällen i Hälsingland tog vi en avstickare till Mörtsjön för att knäppa några härliga sommar bilder. Träffade en äldre herre som satt med spöt i sjön och drack en pilsner.

En riktig livsnjutare.


   


Härligt!


 

       







 



 


"Tror min far skulle bli stolt om han såg att äpplet - jag - inte har fallit så

långt från trädet - har ärvt hans talanger"

Av Sarah - 28 juli 2010 19:00

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)





En annan solig dag åkte vi till Knupbodarna för att fota lite.

Va roligt tills jag höll på att trampa på en ormjävel!


For som en blixt upp i killens famn, skrek som en stucken gris!


  


 


 


 


 


 

Av Sarah - 28 juli 2010 18:45

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)







Prövade även på fiske lycka'n där. Tror jag allt som allt fick 3 gäddor.

Varpå en kväll drog upp 1 på första kastet och sen ännu en till inom loppet av en kvart.

Så man kan säga att jag "bjöd" de på middag en kväll


  


Skillat!


 

 


 

Av Sarah - 28 juli 2010 18:30

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)



En dag for vi på en utflykt till Playa de Långbo med killens kusin.

Mycket trevlig kvinna som jobbade i kiosken - Bjöd t o m på påtår!


Det var kul ända tills jag såg ormen!

  



 


 


 

Av Sarah - 28 juli 2010 18:15

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)




Svärmor fyllde år och ordnade med god mat och jordgubbs tårta.

Vi gav henne Mobergs kokbok, samt frukost på sängen.


Hip hip hurra!

  



 


chivapchichi

Det var muma!

   



twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards