Queenza

Alla inlägg under mars 2012

Av Sarah - 27 mars 2012 10:08

Failade på det praktiska provet. Skamligt. Ja vet. Men även solen har fläckar. Nu måste jag bara hålla hoppet och motivationen vid liv tills vi sparkar igång igen..


Nu är våren här. Det känns i luften på den sena kvällspromenaden. Vi brukar numera gå rundan var och en för sig. Dvs han trippar fint löst brevid. Med fullt fokus på mig. Duktiga skitvovve! Har ju haft turen att han har kunnat vara borta hos Mandiiisen, vilket han nog har gillat. Busat massa med Baltazar. Nä känns skönt och ha min lilla korv back home again.


Känns som det borde sitta nu. Start och stopläge. Vill göra om provet medan jag har allt färskt i huvudet (vilket är saker som bör sitta i ryggraden). Har en tendens att tömma skallen på saker jag inte använder i mitt dagliga bruk.


Dags att ta hand om tvätten. Sen träna med Pt. Sen möta upp Emma och köra på Odenplan. Mums!

Av Sarah - 25 mars 2012 06:20

God morgon Sverige! Oförskämt pigg för att ha blivit väckt efter 5 tim sömn. I dag är en väldigt speciell dag. Har mitt praktiska prov och 2 tentor. Avgörande för framtiden. 


Har förberett mig denna morgon med min special shake och genom att sätta denna på repeat. Pepp som fan! Skulle kunna gå in i en MMA ring och döda! Nu kör vi!


Mäktigt!





Av Sarah - 23 mars 2012 23:12

Jag märker att jag blir mer och mer fixerad inte bara i mig själv utan det börjar även förvärras i hur jag ser på andra. Vad är det som är pågår inom mig är lätt att undra?? Men kroppsfixerad är nåt jag vart så länge jag kan minnas, kroppen är ju en bild av mig som andra kan lägga på minnet. Min personlighet är färgklicken utöver som ska sätta starkast prägel i hur man kommer ihåg mig.


Så..


Är det i takt med stigande ålder kontra vishet hur man väljer att se på sin omgivning? Eller är det ett formbart intresse man har utvecklat olika långt eller gediget intresse i? Hur illa ni än ser på det jag nu ska ta upp är ert egna val - detta är min personlig åsikt. Och tänka och tycka får vi tack och lov ("än sålänge").. Såhär. Vi har alla skilt olika uppfattningar kring hur vi ser på andra individer. Jag har min. Du har din. Vad som är sunt och hälsosamt för mig kan va helt åt det mest extrema för någon okunnig och tvärtom för en nörd som snöat in sig på en grenspecifik sak. Så därför är varken min eller din mer rätt eller fel. Meeen. Jag har kommit underfund med en del saker (som man som tjej ofta råkar ut för - vi är våra värsta fiender ever.) Jag vill minst av allt vara den typen som dömer andra. Men när det kommer till nyblivna morsor - eller de som är "gamla i gemet" så tappar jag mycket av min tilltro till lycka i livet.


Att jag ogillar barn - främst andras - då de verkar vara 2:a hands sortering. De gapar. De skriker tills de blir alldeles röda i fejset. På riktigt. Barn skulle ge mig magsår. Jag får panik varje gång en barnvagn rullas in på tåget. Min första tanke som rusar genom huvudet är: Hur länge får man sitta i lugn och ro innan barnskriken basoneras ut i otakt till musiken i mina lurar? Hemskt. Men jag skulle aldrig kunna ta det ansvaret att orka släparunt på ett köttstycke som gapar och skriker av olika orsaker. Jag tänker definitivt inte hylla er som gjort valet att göra precis tvärt emot vad jag står för. För det är ert val. Tänker inte sympatisera med er alls när ni klagar över sömnlösa nätter och barn som inte tar tutten. Juste tuttar. Kan va riktigt nice och se på (ja, jag kan tycka att ett par schysta rattar är fint och titta på - men efter en eller flera omgångar med barn som klämt och hängt i mjölkspenarna - så är de LÅNGT ifrån FINA och titta på. Vill man ens som man ta i de? En tubsocka med en tennisboll i? Upphetsande? Känner genast att jag måste gå och dra en rotation i körsbäret. Nä, men skämt o sido. Jag klankar inte ner på hur man blir att se ut efter en graviditet. Ni alla som genomgått en och fått bibehålla kroppen likt en 14 åring - tummen upp för er! Men ni andra som sitter med dåliga gener och förmodligen en rättså dålig utgångspunk innan - va hade ni trott? Att ni skulle bli som en omslagsflicka? Bara bära nåt inom mig, bara där tar det stop för mig. I tanken. I vetskapen om att ha nåt som växer, bli större. Och så småningom MÅSTE ta sig ut på ett eller annat sätt. Nä, min kropp är alladles för dyrbar för att förstöras på det viset. Får en alladeles lagom dos av "andras" barn när jag träffar mina vänners barn.


Min tes har stärkts ytterligare under utbildningens gång. Om jag innan kände att skaffa barn var motbjudande så önskar jag nu i efterhand att jag aldrig fått veta att kvinnor är det könet man har för att avla fram gapanade och skrikande bajsmaskiner. Omoget och tycka så? Nä inte ett dugg. Alla vill inte ha barn. Alla som har barn tycker inte att en graviditet är enkel och smärtfri och genomgår oftast den inte igen - återigen: För de har vetskapen i bagaget. Så mitt genialiska val är ju självfallet att köpa ett något äldre köttstycke. Typ 3-5år. Själv. Så blir det inget trubbel om att "splitta notan - delad vårdnad" vid en eventuell separation. Egoistiskt? Verkligen inte. Mitt val utformat efter mina permisser. Hjälper ett barn vars "biologiska" förälder valt att avstå själva föräldrarskapet - men genomgått det jag ALDRIG vill utsätt min kropp för. Jag ser det som välgörenhet. Lika mycker som jag tycker att prostitution bör vara ett mer accepterat yrke under riktiga arbetsförhållanden med möjighet till akassa och friskvårdsbidrag. Att föda egna barn anser jag vara mer egoistiskt än nåt annat. Få en miniatyr av sig själv. Mm sug på den du! Tänker kretslopp, inte konsumera nytt utan återanvända sånt vi redan har - inte skapa fler som trampar ner och förstör. 


Proteinskallen i mig har talat. Har hört att man talar illa om folk som tränar och dricker proteinshakes. Så ja va bah tvungen och mynta uttrycket här. So here go. Tänk om tänk rätt. Du som tycker folk som tränar och käkar tillskott, du är säkert en såndär "typisk morsa" jag skulle har extremt svårt för. Du är förmodligen också jävligt onöjd med dig själv och hur din kropp ser ut att det sticker i dina ögon och se andra prestera bra och nå sina mål. 


Och för att knyta ihop säcken i detta lilla inlägg måste väl bli följande: Fick höra nåt väldigt uppmuntrande idag på rollspels biten. Jag och min kursare höll på att gå igenom en övning, varpå ålder kom på tal. Men hur gammal är du då? Gissa, svarade jag. 22? Tack! Det värmde! Kändes jävligt gött och få höra det från en karl som är något äldre - man har ju en egen uppfattning om vad man skulle kunna tänka sig att andra har för uppskattning om ens ålder. Så mina år av rökning har inte visat sig än! 


Och att än blir det inga barn gjorda. Jag är inte klar med att leva mitt liv. Har så mycket jag vill göra, se, upptäcka världens alla hörn, bo/jobba i ett annat land - självklart inom det jag håller på att utbilda mig inom. När jag är klar med det, då kanske det finns tid för att avsätta resten av sitt liv för att ge ett barn verktygen som krävs för att möta världen. För mig så stannar ens egna liv. Man slutar leva som man gjorde innan. Jag har absolut inte lika frekvent umgänge med mina vänner som har barn än de som inte har det. För de som har barn så är säkert den tillvaron helt ok FÖR DE. Men inte för mig. Jag valde mina vänner, men de valde bort ett frekvent umgänge med mig framför att fostra ett stycke kött. Jag är inte redo att låsa upp mig. För skaffar man barn, kan man inte flytta runt hit och dit, då får barnet ingen trygg tillvaro, svårt att komma in i nya klasser om man måste byta plugg ofta etc.. Ja ni hör ju. Men är det riktigt så, eller är det vi som själva väljer att curlra våra ögonstenar för att inte andra ska tala illa om hur vi gör saker på ett annat sätt? Vill göra en sista koppling till den där typiska "missnöjdaren" som säkert sitter med handen i chipskålem nu och undrar på måndag varför vågen aldrig pekar neråt..


Det får bli sista raden för idag. Lite svennebanan mentalitet i ett tjockt pansarskal. Förändringar får bli nattkaramellen..

Natti. 

Av Sarah - 22 mars 2012 23:01

Vi lever i ett samhälle där de flesta som är visuellt fixerade av sig själva (eller andra) ständigt lever i en ökad åtrå att själva få sig ett quick fix - det vi i lösnummer kan läsa - den e n k l a vägen till den perfekta kroppen. 7 steg på 1 vecka? Den har vi hört förrut va?


Vet inte vad som provocerar mig mest. De som FAKTISKT tar sig iväg och tränar - men tränar på FEL sätt. Eller de som köper lös nummret och TROR att det ska ge effekt? Ledsen och behöva krossa just DIN dröm, men 20spänn räcker knappt till en Keso - då förstår ni säkert hur mycket mer jobb som ligger bakom DEN DÄR perfekta kroppen. Nu kanske det vi ser i tidingar inte är sluthållplatsen för alla. Vi har alla olika syften med träning. Likväl som vi har olika musiksmak eller föredrar mornar framför kvällar, hösten framför våren etc. Men träning för mig ska aldrig vara ett val man väljer att avstå ifrån. Ej heller en proritering man väljer bort i brist av tid. Den ska finnas där lika ofta och tillgänglig som din finaste tandborste och den ska hjälpa dig att hålla tänderna fina livet ut - för det har vi fått lära oss sedan barnsben att de ska vi vara rädda om?


Men vad ska jag med starka tänder till när jag 75bast halkar och min arm inte tar emot mig i fallet och hindrar mig från att slå ut tänderna? Jävligt bra jämförelse? Ät inte godis, då slipper du hål? Nja, riktigt så funkar det inte heller. Eller du har säkert hört de som sällan borstar de 2 ggr per dag - för jag har bra emalj. Vänta du bara brukar jag svara de. DET SAMMA GÄLLER TRÄNING. Dock så är det fina med träning att du kan förändra ett invant mönster, det är bara försent om du ligger i graven.. 


Jisses. Utbildningen ja. Vad om den. Har såå hittat mitt kall här i livet. Är överlycklig över att jag valde att hoppa på detta tåg (missade - eller valde att avstå ett annars ganska så givet alternativ Mondaybars kryssning). Det är sinnessjuk va kul vi har, vad glad jag känner mig varje dag som jag vaknar, och känslan av att inte vilja gå hem när dagen är slut. Alla kurskamrater - kunde inte vart sämre, dock saknar jag min bänkgranne en gnutta. Det gör så mycket om man har någon eller några man klickar med - utbildningen ger en så mycket mer. Men man får ju inte känna sig handlingsförlamad utan de. Man går ju här trots allt för sin egen del - vilket man ibland glömmer bort bland allt skratt.


Söndagen närmar sig med stormande steg. Skäms och säga att jag inte pluggat så mycket som jag önskat att jag borde. Har så jävla svårt att sitta ner, eller hitta stämningen att fokusera. Lär mig mest under genomgång och få repetera. Men att sitta och försöka få sitt tåg att rulla utan spår eller vagnar är minst sagt svårt.


Drog till Budofitness med David och tjackade en vertikal stång. Målet för sommarn är chins. Dips - känns som en baggis i jämförelse. Varför vet jag inte. Hmm den ska jag nog suga lite i. Kunde inte motstå och få med mig två brallz från BB. Får en förjävla skön röv i de. Gött!





Bah lite finlir på handtagen - så är man nog rätt nöjd! Eller?

Najti!    

Av Sarah - 21 mars 2012 07:59


Bra pepp! Maxa volymen


 

Lite nya tillskott


 

St.Eriksbron Körde axlar med Erik

 

Ouff. Snygging!

   

Sarah goes fem år igen

   

Ojdå

 

Är man inte svettig har man inte kört hårt

   

Ibland känns det som en knarkverkstad här hemma.. Vet inte varför men..

 

Utbildning på Sats Sture - notera snöret kring halsen

       

Utmanande bild jag skickade till min boxarkompis Oscar


 

Nu lite egobilder på magen. Går jävligt trögt där..

 


Gravid? 

                     

Ner i källarn och jobba! Fan va jag hatar det uttrycket. De brukar skrika det på bodypumpen! Urtöntigt!


Chins till sommarn? Testar med den enklare varianten med pullups

   

Hittat inspiration

     

Bra start på dagen:

Krossade linfrön

Fiber havregryn

Lite kokos

Kvarg

Proteinpulver

Havremjölk

Hallon

MUMS!

 


Av Sarah - 21 mars 2012 07:44

Dagarna de går åt. Men spenderas väl. Antingen bakom skolbänken eller bland stålet på gymmet. Älskar hur mitt liv för mig framåt just nu. 


Pic's enjoy!


Iväg och lämna Prinsen hos moster


Det närmsta jag vart Max, på jag vet inte hur länge..

       

David hittade en fin tröja

   

Inne på Hollister

 

 

Fikar


Lätt de skönaste mjukisarna jag ägt

   


Trött, tröttare, tröttast

   

Jag tänker ALDRIG flytta från Bromma!

                 


Påväg till frissan och göra mig kvitt utväxten - tog med mig lite gofika till honom

   


Tada!

     

Ville ta med mig den hem

 

Juste, fick med mig lite gott hem från frissan också!

         

     


På middag hos kusin vitamin

 

Fina killar

           

Trött kille


               

Av Sarah - 21 mars 2012 07:15

Ibland får jag fnatt här hemma, oftast innan jag ska iväg och träna. Brukar toppa humöret med och kräma på nåt riktigt bra dunka dunka. Hoppar omkring här hemma. Skulle man få det på film skulle många tro jag va knäpp - men vad gör det?



Here we go - let's go nuts


                 



Efter mitt livs första boxpass - såg mina handleder trash ut. Kände igen känslan från min första gång på poledance.

   

Utgång tror jag minsann! Firade min kompis mamma på Vampire Lounge

             

Min guldklimp

   

Elin sminkade mig inför sitt prov

 

YES! Smaljeansen är på! NÖJD MAKARON

     

Voila! Utväxt is gone gone gone! Woho!

 


Shitface? Numera osminkad till vardags. Trendigt? Nä. Latmask.

   

Av Sarah - 13 mars 2012 10:36

Tycker väl kanske att det är dags och visa en lite slide show med hur en bra tränings bh ska sitta. Som numera "storbystad" har jag märkt att det är desto viktigare att ha ett bra stöd för boobsen.


Otroligt klena band som nästan skär in i huden, och tynger ner bysten mer vid hög påfrestning. Funkar bäst och knata runt i hemma tillsammans med myspysdressen. Helt värdelös komfort. Samt att den varken täcker fullgott där stöd behövs eller har en suportande bygel/extra vadderad.


     


Hittade ett kap på Twilfit. 70 runt E i kupa. Mycket bra komfort. Vadderad och stöd med extra bygel. Sköna och breda axelband. Och tyget täcker och ger ett bra stöd.


     





Mina nya bebisar




   

Ska se om den funkar och springa med

 



    

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards