Queenza

Alla inlägg under april 2012

Av Sarah - 27 april 2012 22:55

Jahapp. Då sitter man i skiten rent ut sagt. Har laddat upp brevid sängen med voltaren, tigerbalsam, bevärmare och ipren. Fan ta de där jävla benhinnorna! Sur tid och bli krasslig nu liksom!


Hittade en anekdot i garderoben som jag gått lös på med sac´xen - ett sätt att få ur sig sin kreativa frustration? Har måttligt ont och är är inte ett dugg road över att det är benspänst  imorn som står på schemat. AJ AJ! No pain no game right?!


Pic's som vanligt.

Enjoy!




Viktigt att starta pulsklockan

           

Tror jag måste flytta, snarast!

   


Hur kinkig får man va?

     


Ibland brukar jag hälsa på "min son" - brukar fråga om han har bakat bullar till sin matte haha!

     

Ska lätt ha takvåning i stan - nästa gång jag flyttar



Ett hett tips!

    

Trött tjej

 


Har känt mig rejält down de senaste dagarna, men bara i kroppen.

     


Drog hem vinsten

       

"Dagiset invarderar sture" - undrar va ordinarie besökare tänkt när vi har vart där.




Wuuuuuuööööööööööööööööööö SAFE!!

 




Hungrig tjej

 


Med bästa helan och bästa halvan <3

   

Nykter och på strålande humör trots en lååång dag!

 


Go natt!

Av Sarah - 27 april 2012 20:42

Snart lider denna saga mot sitt bittra slut. Det lär nog falla en och annan tår. Fy bubblan va början på året har fått sig en rivstart ur positiv bemärkelse.


Ingen nämnd ingen glömd. Kommer sakna alla lika mycket. Mest sammanhållningen som den bästa grupp vi är har skapat. Så jävla häftigt och se och va med om hur den utvecklas. Minns första dagarna. Alla lika nervösa och och fyllda av hopp och förväntan. Smått tissel och tassel. Men ganska snabbt lät läraren oss bli tjenis med bänkgrannarna. Ytterst viktigt, med tanken på den typ av jobb jag snart är lärd nog att kunna utföra.


Jag kan inte likna detta med nåt annat jag vart med om. Jo kanske, måste vart året jag tog igen efter grundskolan innan gymnasiet. Där jag hittade min älskade S, vi som förövrigt firade 10års jubeleum förra sommarn. Hur jävla awesome är inte sånt? Att man har ett fåtal rejält goa vänner - som man stöter och blöter med? I vått och torrt. Jag älskar alla mina vänner villkorslöst. Jag har med tiden lärt mig leva med deras birster, precis som det lärt sig ta mina. Det är bara då, endast då man kan odla en fin och lång vänskap som står pall när stormen blåser som hårdast. 


Jag kan bara det senaste året räkna upp händelser som jag är mina vänner evigt tacksamma över. 


Doriiis som hjälpe mig att få hem saker från Ikea för närmare 30papp förra våren efter att exet flyttat, och tog med sig sina prylar. Som ringde och väckte mig när jag skulle upp 03.00 och iväg till min op - som jag försov mig från första gången. Som kom och hämtade mig och körde hem mig. Som lät mig komma och sova hos henne när jag och exet hade gjort slut. Hon är en sann vän, någon man alltid kan lita på. Någon som alltid ställer upp när det väl gäller. Vi firar 10år iår haha!


S är min inre byggsten. Lät mig bo hos henne när det var tjaff mellan mamma och mig när jag bodde hemma. Hon har verbalt funnits med under mammas sista tid i livet, alltid tagit sig tid när jag har behövt det. Som kom upp och hit för att vara med på mammas begravning. Som fixade så att smörgåstårtan kom på plats - för att jag försov mig (ser ni ett mönster här? - de finns där för mig när jag ställt till det - utan att döma.) Som fixade så att Prinsen kunde va hos hennes mormor under de första dagarna efter min op. Hon får ner mig på jorden, talar vett i mig när jag skenar iväg i tankarna. Kommer med goda råd i livets svåra val. Hon är min trygghet, min syster jag aldrig haft. Vi behöver inte höras varje dag, ibland bara för att höra varandras röst.


Reb. Ja, min älskade själsfränd. Min bättre snygga hälft. Mitt hjärta. Men också min största rival och konkurrent. Jag ser upp till hennes bedrift, drivet hon har att ta sig framåt i livet. Hon har åtskilliga gånger ställt upp och bejbisuttit Prinsen när jag vart på poledance, konsultation etc. Hon kom och bodde hos mig efter op  och servade mig med god mat, mys i soffan med Ben Jerry och Sex and the City. Hon som finns här 24/7 när man verkligen behöver det. Bodde hos henne några dagar efter att det tog slut med exet - tills han flyttade ut. Jag känner mig alltid hemma hos henne. Älskar våra bajscigg samtal. Mitt spagettistrå!


Henri, min bror jag aldrig fick. Lite udda. Väldigt egen. Snäll och hjälpsam. Ställer alltid upp när det väl gäller. Han kom och höll mig sällskap när jag skulle hem och byta kläder - med risk för att hamna i ordlag med exet då när det hade tagit slut. Han stöttar och hjälper till så gott han kan, senast nu var det han som åkte från ena sidan stan hit för att ta ut min skatt på prommenad. Vi kan verkligen tjivas och slåss och bli förbannade på varandra som små barn. Ingen vill ge sig. 


Jag älskar ingen mer än någon annan. De har alla olika kvalitéer som tillsammans blir en komplett färgpalett jag kan skapa min tavla med. Det är ju ingen hemlighet att vänner finns till för att hjälpa, men inte enbart. De finns där hela tiden, när det går bra när det går dåligt.


Sen mamma trillade av pinnen har jag försökt bli bättre på att uppskatta det de gör för mig, att deras handling är mer värt än allt guld i världen. Jag vill hela tiden gottgöra de, visa min uppskattning, finnas där för de när de behöver mig. Få de att känna - att även de kan komma till mig bra som dåligt.


Sen har det givietvis tillkommit några goingar, men jag skulle nog inte vilja kalla de för 1337 haha! Men absolut hör de till kategorin favoriter. Där har vi bla David med Co. Enormt goa killar, känns lite som de också är mina brosor jag kan retas med, få råd av då de är några år äldre och besitter kunskap inom områden mina brister. Min/mina kära grannar - men där har det nästan uteslutit handlat om passning av fyrbentingen. Men som för mig är av oerhörd vikt. Jag är de evigt tacksamma! - Med risk för att låta som ett värvningsbrev till någon sekt..


Tycker det är JÄTTEVIKTIGT att lyfta fram sina vänner - få de att skina lite extra. Låt de höra hur bra du tycker att de är! Ge de konstruktiv feedback på saker de kan bli bättre på. Undvik termer med negativ klang. (Nu kände jag att det blev väldigt mycket hänvisning till dagens lektion i kommunikation - men det är ett senare kapitel). Det jag ville komma fram till var att utan de hade jag aldrig vart där jag är idag. Tack som fan för att ni står ut med mig och mina brister, att jag mer än oftast är sen när vi ska ses.  


Förstår inte det här med att många tycker man ska bli bästis med sin partner - jag är HELT emot sånt trams. Ok, fine att man delar kroppsvätskor av olika slag, klämmer finnar och fiser i varandras närhet - eller där går fan min gräns asså. Ni förstår vad jag menar. Bor man dessutom ihop - ja då får man liksom ta hela paket och inte bara det fina som ligger i. Och jag tycker sånt dödar en relation. Man tappar lusten att göra sig snygg och fräsch - för man har sitt på det torra. Man vet att den man går till sängs med finns inom hemmets väggar. Finns massor med saker som mina vänner vet - som jag definitivt aldrig skulle delge min partner. ALDRIG. Och jag skulle önska detsamma utav min. Självklart ska man ju vara ärlig och berätta om frågor ställs. Man går ner sig och struntar bry sig om sig själv, sexlivet dör ut, smågnabb blir till bråk som blir till en större kris, det tar slut och ensam blir man kvar - undrandes över varför man blev kvar där själv "igen".


Kärlek till er!

   

Av Sarah - 26 april 2012 23:22

Tror kärringar är de som whina'a mest. I alla fall om man får utgå från "älskling du har blivit en tjockis" jävla sjåperier! Skäms ibland över att bära det kvinliga könet. Vi är ju så sköra, så svaga, bla bla bla..


I program som ovannämnda sitter förmodligen likasinnade fetton med ena handen i chipskålen och andra kramar ett glas fyllt med bubblig coca cola, där paniken över att verkligheten hinner ikapp de gör att de fyller på mer. Dock är det oerhört anmärkningsvärt att deras sk. coacher är minst lika drabbade själva. Jävla hjon! Detta är sånt "vi svenskar" tycker om och lägga tid på - men att ta hand om kroppen - det frå gärna gå fort - får gärna va en magisk tablett man sväljer och vaknar upp morgonen därpå och spegelbilden har fått ett nytt ansikte.


Än är inte sista idioten född.


Det som känns i början av en hel livstid av inaktivitet i musklerna är just - AKTIVITETEN. Du väcker gammla mekanismer till liv enkelt formulerat. Jag blir så less!


Däremot kan jag avundas de som väl tar klivet in i förändringens riktning - som jag en gång gjorde för 1.5år sen, tappade 22kg. Det är AS ENKELT och gå ner så många kilo i vikt. Det svåra är när man landat på en fast vikt - där muskler och fett lever balanserat. Jag har haft en stadig vikt på 60-62 sen jan. Vilket är rätt bra. Har ju ökat nå enormt i muskelmassa (ja sen finns det ju två främre don).


Slutnot. 


Ska strax knyta mig med härligt muskelpirr i trajseps. Får liksom inte "träningsvärk" i den bemärkelsen längre att jag bli sängliggandes och måste skjutsas runt i rullstol eller gå på kryckor. Dock har jag dragit på mig titel, eller jag har lärt mig "konsten om / principen om" överbelastning. för mycket impac/löpning. DET SUGER! Älskar och köra intervaller på löpbandet jö!


Har upprättat en mer specifik träningsdagbok. Rutin före sänggående. Börja du med!


Nattis!

Av Sarah - 26 april 2012 00:45

Med denna video på hornhinnan kanske jag kan somna och vakna upp mer pepp inför morgondagens intervallträning. Borde jag inte komma med ett Tjoho!? Well - har helt tappat stinget..



Undrar när vi får se kättingar?



Snudden på mukporr! Slår vad om att det finns nån idiot på planeten som blir blöt i byxan av sånt här! 



That's it for tonight!

Av Sarah - 25 april 2012 23:58

Innan gymmet idag tog jag tag i resterande tvättberg. Vart inte klar igår - suger och va tjej med shopping som intresse men inte tycka om och tvätta. Måste köpa mig en hemmafru snart! 


I denna familj är vi 2 tröttmössor - men jag tror Prinsen tar hem vinsten. Klockan är för i helvete 10!



Ut och springa i skogen lite 

       


Fining

   

Idag sprang vi på vilt - Prinsen tvärnitade när han såg att det var vatten här - Vilken syn!

       

Körde rygg med Arta idag - här nedan ser ni vår avslutning som  blev ett monsterpass för trajseps.

         

Klart man är glad när det bränns i gäddhänget

   

Här ser ni mitt dropset 9rep på 9kg 8rep på 8kg osv ner till 4 då körde jag 10rep. 3set tot. Det är med enkel matematik 135 kickback för höger sida lika många på vänster såklart. Inte så mycket badäng på den, kände mig jävligt klen.

 


Standard. 

 

Hemåt och springa lite mer i skogen. Körde intervaller - mot slutet flåsade Prinsen så sjukt mycket att jag började garva och fråga: Hur är det med kondisen. Garvade lite mer.. Ja. Nu ska vi sova tydligen. 

 

Av Sarah - 25 april 2012 23:48

Igår OCH idag har vart såna dagar som jag älskar att ha. Brukar samla på mig en lista med saker och göra. Sen i ett svisch bockar jag av allt. Pang!



Igår - solmackor på. CHECK!

 


Årets glassoskuld är tagen - utanför SB. Smakade gudomligt!


 

Min nästa karl MÅSTE vara lika händig som han som byggt sofforna inne på SB. Just saying..

 

Jävla outsiders och inte ha office. Fick låna Ivan's och göra klart min likviditetsbudget.

 

Inte min dag igår kanske.. 

       

På med burkan - nu kör vi! Ut i regnet!

 

Testar en ny kamera app. Ego som jag är.

Man kan ju klaga över att det är tråkigt och vänta på tåget - eller så förser man sig med nåt kul under tiden!


Klick

 

Klick

 

Klick

 

Klick

 

Av Sarah - 25 april 2012 23:34

Fan vad jag tänker ofta och mycket på resan vi gjorde förra året (Miami). Galet var det. Andra sidan atlandet är målet i höst - för er som inte listade ut det från videon. KOMMER BLI WICKED!!!


Blir dock inte sb som sist. Utan nu styr vi kosan mot "The Hills" Beverlyhills in Hollywood. LA Here I come! Drar en sväng förbi Las Vegas när man ändå är i farten. Grand Canyon. Vad mer? Åh! Sen har jag bara NY kvar - så är min lista täckt! Eller ja, lär ju vilja återkomma mijloner gånger om innan jag dör. Men klart är att jag ska åka med min bättre hälft. Partner in crime. My spagetti.




Reb 

JagDig 


Av Sarah - 24 april 2012 23:40

Try to lie but it ain't me Ain't me 
Try to look but I can't see 
Can't stop right now cause I'm too far and I can't keep goin' cause it's too hard 
In the day in the night it's the same thing 
On the field on the block it's the same game 
On the real if you stop then it's no pain but if you can't feel pain then it's no gain 
Rearrange and you change and it's all bad and you try to maintain but you fall back 
And you crawl and you slip and you slide down 
Wanna make it to the top better start now 
So I hold my soul and I die hard 
All alone in the night in the graveyard 
Someday one day I'm gonna be free and they won't try to kill me for being me 
Hey someday 



If you know how this is 
Gonna see it's not that easy 
Don't stop get it till it's done 
From where you are or have begun 
I said keep on try a little harder to see everything you need to be 
Believe in your dreams 
That you see when you're asleep 


Bästa låten jag lyssnat på idag. Kände att min pepp och motivation har lyst med sin frånvaro nu i ca. 2 veckor. Kanske för att jag laborerat om med 'gamla rutiner' - nåt kroppen protesterar mot. Men jag hurrar av lycka. Planen är ju att bedra den lilla jävulen som försöker få övertaget och göra sig bekväm i soffan. Medan jag bara pushar mig ännu mer. 


Droppen av utmattning var ju i helgen. Härlig känsla och få vara med om. Så fort jag missar en dag känns det som en evighet tills jag får träna igen, och den känslan av att ligga efter lever länge kvar. Ohälsosamt tänkande I guess. Idag stod det yoga på schemat. Kändes som min kropp behövde det efter all press och stress. Tror minsann att jag råkat dra på mig mitt gamla magsår igen - oerhört passligt nu vid uppstarten av företeaget och sluttampen av kursen. Bra där!


Fick massor gjort idag med Ivan. Det är även honom som jag kommer att bepröva mina kunskaper på. Lite win|win där. Han hjälper mig med de tekniska bitarna och jag honom med de fysiologiska. Eller det där kanske lät lite fel. Haha! Vi har suttit från 13-19 och breifat fram idéer, några riktigt bra, som vi nu ska köra på. Bara för att jag är okunnig inom ett område - betyder det sällan att jag inte vill lära mig. Så idag har jag fått lära mig att filma 'print screens' och posta de i after effect. Woho! Piece of cake tänker nog många - men hey: Jag är inte så geeky.


Nanna kudde snart. Träna med min kusins sambo imörgön. Tänkte poppa lite leggs med bruden och kanske nåt superset bajseps|trajseps.


Sov gott!


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards