Queenza

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Bad reputation!

Av Sarah - 26 april 2012 23:22

Tror kärringar är de som whina'a mest. I alla fall om man får utgå från "älskling du har blivit en tjockis" jävla sjåperier! Skäms ibland över att bära det kvinliga könet. Vi är ju så sköra, så svaga, bla bla bla..


I program som ovannämnda sitter förmodligen likasinnade fetton med ena handen i chipskålen och andra kramar ett glas fyllt med bubblig coca cola, där paniken över att verkligheten hinner ikapp de gör att de fyller på mer. Dock är det oerhört anmärkningsvärt att deras sk. coacher är minst lika drabbade själva. Jävla hjon! Detta är sånt "vi svenskar" tycker om och lägga tid på - men att ta hand om kroppen - det frå gärna gå fort - får gärna va en magisk tablett man sväljer och vaknar upp morgonen därpå och spegelbilden har fått ett nytt ansikte.


Än är inte sista idioten född.


Det som känns i början av en hel livstid av inaktivitet i musklerna är just - AKTIVITETEN. Du väcker gammla mekanismer till liv enkelt formulerat. Jag blir så less!


Däremot kan jag avundas de som väl tar klivet in i förändringens riktning - som jag en gång gjorde för 1.5år sen, tappade 22kg. Det är AS ENKELT och gå ner så många kilo i vikt. Det svåra är när man landat på en fast vikt - där muskler och fett lever balanserat. Jag har haft en stadig vikt på 60-62 sen jan. Vilket är rätt bra. Har ju ökat nå enormt i muskelmassa (ja sen finns det ju två främre don).


Slutnot. 


Ska strax knyta mig med härligt muskelpirr i trajseps. Får liksom inte "träningsvärk" i den bemärkelsen längre att jag bli sängliggandes och måste skjutsas runt i rullstol eller gå på kryckor. Dock har jag dragit på mig titel, eller jag har lärt mig "konsten om / principen om" överbelastning. för mycket impac/löpning. DET SUGER! Älskar och köra intervaller på löpbandet jö!


Har upprättat en mer specifik träningsdagbok. Rutin före sänggående. Börja du med!


Nattis!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards