Queenza

Alla inlägg under september 2011

Av Sarah - 30 september 2011 09:08

9 månader sen du tog ditt sista andetag, i 3 år kämpade du tappert mot cancern. Lilla mami det går inte en dag utan att jag saknar dig! Och just idag är det din födelsedag, och jag hoppas de där uppe ställer till med ett riktigt partaj du är värd att firas! ♥

Jag och mami vid ängbybadet 2009

 

Den sista tiden du orkade du knappt röra på dig, äta, ville bara vila - jag gjorde allt som stod i min makt för att underlätta den sista svåra tiden för dig. Jag matade dig, jag hjälpte dig att gå på toa, duscha, klä på dig. Jag ville finnas där för dig! Jag sov över hos dig, med rädlsan i kroppen av att vakna upp och hitta dig livlös i sängen. Jag ångrar inte det en sekund. Den sista lilla tiden vi fick tillsammans är ovärderlig för mig.


Att själv möta världen, stå på egna ben - hade jag redan klarat av. Men att göra det utan att ha dig vid min sida var nåt nytt. En stor prövning lades på mina axlar. Men du vet likväl som jag att du har gett mig rätt redskap att klara mig genom livet. Det känns bara så otroligt tomt.


Mamma:

Den första tiden efter din bortgång är som en luddig dimma. Minns ytterst få saker, nåt jag får leva med, lära mig att acceptera. Det var egentligen först efter i våras när jag kom hem från USA som jag kände att jag kunde börja leva igen. Hade fått distans, fyllt på med måbra endorfiner i mina depåer. Bara det att jag aldrig någonsin kunnat tänka mig att mötas av ännu ett nederlag - R ville inte längre färdas jämte med mig, det var som ett hårt slag i ett redan trasigt ansikte. Det sved enormt. Jag visste knappt hur jag skulle ta mig genom ännu ett nederlag. Så många frågetecken, så många tankar som snurrade runt. Jag var helt förstörd än en gång.


Så många gånger som jag velat ringa till dig, berätta nyheter om jobbet, om Prinsen, om träningen, om livet, om mina resor. Om hur mycket jag skulle vilja säga hej till dig, få hemlagad mat. Få skrika och gapa. Få bli osams för vi tycker olika. Be om hjälp, tips och råd. Få ställa frågor som dyker upp. Bara få ringa för att prata, för att fråga hur du mår. Bara för att du är min mamma! Berätta om hur stor hjälp Eija, göran & Timo har vart. Hur de tagit sig an mig, hjälpt mig, stöttat mig. Du ska vara stolt över vilka fina syskon du har som hjälpt mig genom den tuffa tiden, även om de aldrig någonsin kommer kunna konkurera med dig så är de väldigt nära, och jag uppskattar det de gör till tusen - du behöver inte känna dig orolig över att jag ska tappa fästet - de har koll på mig!   Och lilla mormor segare virke får man leta efter, jag har insett att vårt släkte är envisa och tappra kämpar. Så det är nog därför jag inte halkat ner i kaninhålet.


Så mycket jag vill berätta. Juste, är påväg och ta körkort nu. Timo har hjälpt mig och köpa en bil också! Ska åka upp dit nästa vecka och köra lite. Prinsen, ja han är sig lik! Bästa av allt - han är min! Att ha honom vid min sida har hjälpt mig massor, han behöver mig. Han är världens goaste, även om han kan ha sina knäppa idéer som att bita sönder saker.. Men jag är envisare än honom. Han saknar sin mormor med!


Pluggar gör jag också, foto och visuell kommunikation samt bokföring. Hoppas du läser detta och kan känna dig stolt över att jag försöker leva vidare mitt liv utan dig. Att jag sköter mig. Kanske gör jag snedsteg, men de är sällan avsiktliga. Kanske just de är nyttiga för mig att tas på egen hand med? För att lära mig mer om livets färd?


Årsdagen närmar sig och jag vet ej hur jag kommer ta det, om jag en dag som denna är helt knäckt och tårarna slutar inte rulla ner från min kind. Försöker blicka framåt. Alltid ha nåt litet eller stort att se fram emot. Jag vill ALDRIG känna att jag ångrat nåt jag aldrig gjort. Jag älskar dig, går inte en dag utan att jag saknar dig!


 


Du har lärt mig att vara stark inte ge upp när det är svårt. Men vad är svårare än detta? Att på egen hand utan sin förebild, sin hjälte, sin mamma att ensam genom livet möta världen? Utan att ha någon att fråga? Du har lärt mig att alltid göra saker så gott jag kan eller ännu bättre. Att misslyckas är mänslikgt men inget du stöttat. Att vara rädd för saker är aldrig nåt du lärt mig. Den sista tiden av ditt liv fick jag lära mig att inte vara rädd för döden, men jag gillar inte tanken av den. Att höra dig svara på den frågan när du låg på ASHI kommer aldrig lämna mig. Du är den tappraste kämpen jag någonsin mött. Du var mitt allt! Nu är du mitt allt, i mina tankar.



Timmen innan du skjutsades in till avdelningen på ASHI. Du insåg att det var nära, jag kan aldrig föreställa mig den känslan du bar inom dig - att döden snart skulle knacka på din dörr!

 


Älskade lilla mamma, du förstår inte hur mycket jag saknar dig. Jag skulle aldrig önska min värsta fiende det du behövt gå igenom. Ej heller det vi runtomkring har fått uppleva, att helt maktlösa se på hur en frisk persons kropp förtvinas och tynar bort. På frågor som nya människor jag träffar ofta ställer - brukar inte du och din mamma göra det? Har jag svarat: -Nej jag har ingen mamma. Vet du hur förjävligt det känns? Att medge din icke existens i universum? Det är bara jag och Prinsen brukar jag svara. Sanningens ord svider. Hårt. Men minnet av dig kommer aldrig - får aldrig suddas bort! Det ska jag se till!


/ Din dotter

Av Sarah - 29 september 2011 10:44

Har alltid kunnat lita på min omdömeslöshet
Har alltid kunnat tappa min skalle till marken
Har alltid varit säker på att jag kan göra fel
Det ger mig trygghet i stanken, bedragen av tanken

Tror du vi kan ropa efter nån av förstånd
Som kan se vad vi gör och förstå vad vi menar
Jag tror du söker efter mer än du ser
Men jag ser att du ler och jag tror att du tvivlar

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig

När vi låtsas på riktigt från hjärtat och drömmen
Kan vi vakna med tiden och sansas i sömnen
För vi lever alla med känslan att falla
Och vid tomhetens botten står vi på toppen

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig

Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig

Av Sarah - 29 september 2011 10:08

Sen sist då.. Vad är nytt? Känns som mitt liv är mer inrutat likt ett mönster. Vill jag ha det så? Ja. Det har tagit mig 9 månader och komma på fötterna. 6 månader att hitta tillbaka till mig själv. Klart jag är glad.



Lyckan kommer lyckan går, lyckliga den som lyckan får

Say Cheeze!



En tripp till frissan - självklart fick min Prins följa med! Älskar honom över allt annat

- och hoppas vi får många fina år tillsammans!  

 


  Before.. Making progress..    Prinsen ville självklart va med..   Hur coolt som helst!

Skippa kläder och börja gå naken!

    "Kärt barn har många idéer om vart man kan ligga.."


Här är det inpckat som gäller..

  På stolen..   I bokhyllan..   Tror brevid matte i sängen är en favorit?  

      I fredags blev jag uppplockad av en 18 åring! Fick skjuts hem! Woop woop!   En vit björnfitta någon?   Fyllekäk?     I söndgas tog vi en tripp ut till Drottningholm

Strålande väder!

  Kärleksstigen   Se upp!     Så sugen på och få springa av sig och busa med de andra hundarna..

Matte tränar passivitet på avstånd (läs lapar sol)

  Gullegrisen hade så kul, matte stolt!     Sen drog jag till Bromma Blocks och fyllde på skafferiet.. Men det var tydligen nåt jävla jippo där

- fullt av skrikiga barn & ballonger!   Tisdags untz - Lunchbeat med Daddi D på Studion  


Filmat från i tisdags - vinkeln brydde jag min väldigt lite om!


 


Sen back to work!  Kostar och ligga på topp..

Liggsår av att ligga i? 

Ser fan oaptitligt ut - båda benen dessutom!

 

Hej då jävla visdomstand! Jag hatar dig!   Bedövningen tog rätt hårt, ena ögat hänger ju för bövelen!   Till minne av de som gått bort, till de som fortfarande kämpar, till de som klarat sig! Köpte 2st  

Av Sarah - 26 september 2011 14:25

You heard me! I've got a Wrål Åk! Sån jävla lyckans ost är jag! Fuck you all på vägen - här kommer jag o min Pussy Waggon!


Vänta er inget annat än en bilnörd från mig.


Tyyyyyp dessa skulle jag kunna ligga för!


 

     


Bilen ifråga jag har köpt har jag ingen bild på - men taget från nätet:


     


En riktig kärring kärra! En 96:a års modell i mycket gott skick. Dock fanns inga vinterdäck, men de dök upp som från en skänk från ovan på Blocket -  gick på 1400 nyskick - som hittat! Wrrrrrrrrrrrrrrrrrrroooooooooom Wrrrrrrrrrrrrrrrrooooooom! Så snart jag kan ska jag ut och köra, låta mig få lite skit under naglarna och byta däck - det är ju dags snart för det, även om jag bitvis lever i förnekelse över att vintern snart är ett elakt faktum!

Av Sarah - 26 september 2011 13:34

Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now
Bring it on, bring it, bring it on now


Never stop giving good love
Cos that's why I call you for
(yo, whats up, baby?)
Never stop, baby, give it up
Cos I know where it came from - you got more


I like playing games
And if it's all the same,
You could bring it on with the rough stuff
And give me your love - I don't wanna be tamed


I need a man to be a real man
In order what I got in store,
Always finish what you start baby
And always having me beg for more,


You know I wanna be diggy down, boy
but I don't get around,
Jimmy has to ride in your pocket or lock him in your wallet,
It's just a bootie call


Bring it on, bring it, bring it on now (its a bootie call)
Bring it on, bring it, bring it on now (its just a bootie call)
Bring it on, bring it, bring it on now (its a bootie call)
Bring it on, bring it, bring it on now (its just a bootie call)


Bring it on, bring it, bring it on now [ x2]


I'm keen on what you is baby
Names are always good to have
You never let me down [Mel & Shaz]
I'm always happy when you make me laugh
But don't try to find


This heart of mine
Emotions, they'll come into my head, so don't be misled
My heart doesn't need to be bled
Aren't we trying to be smart baby?


Don't need the rollercoaster ride
I've been it, seen it and done it all yeah, yeah [Nat & Shaz]
Don't want you messing with my mind


So don't be a fool
Keep this as your number one rule [Shaz & Mel]


Good loving is not always from the heart
You gotta be smart
Ha ha
Stay just the way you are


It's just a bootie call (It's a bootie call)
It's just a bootie call (It's a bootie call)
It's just a bootie call


Bring it on, bring it, bring it on now (its a bootie call)
Bring it on, bring it, bring it on now (its just a bootie call)
Bring it on, bring it, bring it on now (its a bootie call)
Bring it on, bring it, bring it on now
It's just a bootie call


It's a bootie call, it's a bootie call
It's a bootie, it's a bootie call
It's a bootie call, it's a bootie call
It's a bootie, it's a bootie call


Please hang up and try you call again
Please hang up now
This is a re-recording



Take me now baby here as I am
Pull me close, try and understand
Desire is hunger is the fire I breathe
Love is a banquet on which we feed


Come on now try and understand
The way I feel when I'm in your hands
Take my hand come undercover
They can't hurt you now,
Can't hurt you now, can't hurt you now


Because the night belongs to lovers
Because the night belongs to lust
Because the night belongs to lovers
Because the night belongs to us

Have I doubt when I'm alone
Love is a ring, the telephone
Love is an angel disguised as lust
Here in our bed until the morning comes
Come on now try and understand
The way I feel under your command
Take my hand as the sun descends
They can't touch you now,
Can't touch you now, can't touch you now
Because the night belongs to lovers ...


With love we sleep
With doubt the vicious circle
Turn and burns
Without you I cannot live
Forgive, the yearning burning
I believe it's time, too real to feel
So touch me now, touch me now, touch me now
Because the night belongs to lovers ...


Because tonight there are two lovers
If we believe in the night we trust
Because tonight there are two lovers ...


...


And so here it is.. Fick mitt smavete röjt i fredags, även om den nattliga visitien inte pallade med en halvfinne som jag, shotta koskinkorva kl. 7 på morgonen var visst ingen lek tyckte ryssen. Hmm. Haha galen kväll! No details will we put in here.. Det var storyn om en Finsk, en Rysk, en Svensk och en Bellman

Av Sarah - 21 september 2011 09:57

Av Sarah - 21 september 2011 09:35





Fasligt vad dagarna går fort, hoppar vintern försvinner med ett ögonblick! Ruskigt leds på't av bara tanken på att se ut som en Michelingumma!



En sån här mellan jobbet och träningen är man fit for fight!

  Hade mysigt sällskap, jag stod för tapas   Maskerad på Slottet?   Gav Prinsen lite tillväxthormoner, tänkte att lite päls kan va bra till vintern   Dadiiii is Bunnylicous   Magnifik utsikt från festen!     Börjar gå utför?   Bästaste Yoji   Henrilajnen bjöd på öl   Upphetsande?   Vackert, borde plåta lite mer   No pain, no gain - feel the burn!

Fick tejpa handlederna aj aj med friktionen. Ser ut som en sprängd anka runt skrevet, intreserad?

 

Av Sarah - 16 september 2011 16:50

Imorn ska jag på mask a rad! Woho! Sjukt pepp. Tog inte lång tid och klura ut vem jag skulle klä ut mig till.



Bjuder som vanligt på lite inspirerande pic's


                           

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards