Queenza

Alla inlägg under maj 2010

Av Sarah - 31 maj 2010 12:21

Hela gårdagen gick åt till att återhämta sig från kvällen innan. Låta alkoholen osa ur kroppen, samtidigt som min förkyldning tog ett stadigare grepp om min bringa.


Jag har insett att om man bara sätter upp små mål för dagen är det enklare att ta sig an flera. Som i lördags, festa utan att spy. Och igår sa jag till killen (som var tvungen att åka iväg och hjälpa Mårten med diverse ting, och lämnade mig själv med Prinsen) att mitt mål för dagen var att så mina frön. Vill ju ha en oas på min balkong, nåt färgglatt och vackert att vila blicken på.


Vart väckt av Doriis vid 11 tiden, kändes som det var mitt i natten,, vilket i sig int evar så konstigt om man som jag kom i säng vid 5. Hon ringde för att dels avboka Solvalla samt bjuda över oss på surdegs-sockerkaka. Men jag va tvungen att tacka nej. Orkade inte ens följa med killen. Så det fick bli en hemma-tycka-synd-om-mig-själv-sjuk-dag. Killen traskade iväg till affären och köpte lite juice och bröd. Underskatta inte Brämhults färskpressade apelsin juice! En otrolig c-vitamin boost!


Efter att jag fått i mig frukosten (som blev nångång mellan 13-14) vart jag så seg. Prinsen hade redan lagt sig tillrätta i min famn i soffan. Dukade av bordet. Vart så suktad av tanken på att vila, att jag förflyttade mig och honom till sängen. Sen som vi till 16-tiden. Väl behövligt! Guud så skönt! Sen började han böka runt i sängen. Jahapp, hopp i kläderna och ta ut jycken.


Kände att det inte var läge att slå sig till ro än en gång, så jag tog tag i dagens projekt - så frön! När det inte finns rätt saker tillhanda får man lov att improvisera. Ja, det vart till att ta killens kära lunchlodor! Haha! Tror inte han vill äta ur de nå mer, efter att det har legat jord i de! Men nu har jag sått blommor för hela slanten. Hoppas bara på att de tar sig. I mitt påkomna drivhus med plastfolie som tak. Just nu står de i vardagsrumsfönstret, måste dock flytta på de till balkongen. Men det får bli sen, när solen förflyttat sig dit.


Av Sarah - 31 maj 2010 11:59

Lördagens bravader hade kunnat slutat hur som helst, om det inte hade vart för att jag redan innan anade att en förkylning var på ingång.


Det var ytterst trevligt att få i sig lite alkohol. Jag kämpade nog mer för att inte bli för fuller under kvällen och behöva spy. Ja det var mitt mål för kvällen, att inte spy. Avskyr att spy, finns det nåt värre än att känna den känslan i magen att man behöver spy så säg!?


Mötte upp Jennie vid spärrarna, införskaffade lite käk som vi sen smaskade i oss här hemma hos mig. Dock blev det ingen mysig kväll ute på min balkong, det var för kallt. Typiskt! Vi gjorde oss i ordning. Pratade om allt mellan himel och jord. Gud vad jag älskar att debatera med folk, folk som bara ger ett ja eller nej svar är inte mycket att ha enligt mig. Jag vill gå in på djupet när jag pratar. Och det gjorde vi nog under hela kvällen.


Vi tog tricken in mot söder och jag lät Jennie få sin vilja igenom. Ja det var ett krav hon hade. Haha! En Irish Coffee senare och vi var på topp. Adrig gillat smaken av Whiskey, men den försvinner liksom i blandningen med farinsockret och kaffet. Yummie! Det var nog precis en sån min kära hals behövde. Blå Skåpet som vi satt på har ju under de senaste deciennierna bytt innehåll och ägare, minns under min fjortistid, då hette stället Eden, där fick man sitta inne och röka. Jisses va tiden går!


Vi styrde kosan ner mot Patricia, enda stället i stan som kan erbjuda nåt för alla smaker. Negerdunk, frisläppta själar som skakar rumpa till schlager hur man nu kan skaka till det? Live band som körde gamla rock klassiker och diskohits i uv ljus. Längst ner på disko dansgolvet va pulsen hög, rätt som det var kom ett gäng glada personer ut på scenen och tog takt till musiken, några delade ut rosa bygghattar. Självklart var vi snabba med att roffa åt oss en var. Med de på huvudet blev hela kvällen mycket roligare.


Vi pendlade upp och ner mellan golven. Jag la ett anbud på min hatt till nån överklass snubbe som strängt och envist ville låna min mösse för att visa sin polare jadda jadda. Jag sa: Ge mig 500 spänn och du får hatten! Han kontrade med: Jag har inga kontanter bara kort! Då sa jag:Synd då blir det inget av att du får ta min mössa. Snubben tycktes inte fatta galoppen, att jag inte ville låna ut den! Sen började han dra upp hur han minsann lät sina arbetskollegor få låna hans mössa på jobbet. Eh ja men du är väl inte på ditt jobb nu sa jag! Jävla nötter asså!


Hade tät sms kontakt med killen hela kvällen, kändes verkligen as konstigt att inte ha honom med sig   Kunde inte heller släppa loss helt 100, mitt halsont började göra ännu ondare. Vart bara 2 cider där inne på hela kvällen. Och jag kände mig nästan helt nykter, fram tills vi skulle gå och killen ringer. Han tyckte jag lät askalas, men det var jag nog inte berädd att hålla med honom om!


Han var så snäll och kom och hämtade oss, vi dumpade av Jennie. Höll nästan på att somna i bilen, så trött var jag. För att inte tala om hur mycket jag svettades. Oh Lord! Det rann svett om mig! Brukar sällan hända, men med närmare eftertanke så kan det ha vart feber! My bad! Vi kommer hem. Tog den efterlängtade duschen. Kände mig som en helt ny människa. Redo för sängen. Somnade på 3 röda!


Tog lite bilder, men de får vänta tills min egna dator är i bruk

Av Sarah - 29 maj 2010 19:29

Sitter hemma och bekymmrar mig för att mina knogar har fler rynkor än ett russin, när jag egentligen borde vara ultimate pepp för ikväll!


Efter turen ut till Farsta hos min frisör sitter jag nu hemma i min ensamhet. Känns otroligt tomt, inga små tassar som trippar omkring, ingen som kommer och stör när man sitter vid datorn. Varför sitter jag själv egentligen? Jo jag fick erbjudandet av en old friend att skapa ett första sommar minne. Föreslog min balkong som plats och rosé som dryck samt jordgubbar. Allt för att komma i stämning. Bara det att när jag kom hem insåg jag inte att min balkong skulle ha blivit strömmad av regnet. Så nu kan jag inte erbjuda min date den eminenta platsen för kvällen. Åh, mion balkong som är så himla mysig att vistas på, speciellt under sommarn! Man kan blicka ut över trätopparna och se solen gå ner bortom horisonten.


Fick avböja mig från en smaskig middag hos "svärmor" för att kunna hinna med detta. Känns lite besynnerligt att min bättre hälft inte är med. Men jag antar att man i relationer måste unna varandra det. Saker på egen hand? Jag har i alla fall svårt att släppa den tanken. Men ska göra mitt bästa för att försöka få mig en kväll att minnas. Det är just där skon skaver. Att det ombytta skulle kännas mer smärtsamt i och med att min tilltro till folk ibland sviktar. Dock är han ingen jag vet skulle göra nåt som jag innerligt fruktar. Så varför tänka såna tankar brukar jag intala mig. Hans ord igår: Klart du ska ut, du behöver det! Aaw mitt hjärtegull!  


Kroppen är fördig polerad från topp till tå. Drycken på kylning. Fick precis ett mess från min date. Hon är på g. Måste rota fram min lilla kamera, måste ju visa honom min kväll!


Tillsvidare gott folk, får ni tas med denna:



Av Sarah - 28 maj 2010 17:34

Inte illa och få hemleverans för andra dagen i rad! Sushi igår pastasallad idag. Not bad not bad! Vad ska du själv käka?



Fredag:

Äta middag Som förhoppningsvis är god

Storhandla Har ägnat hela dagen åt att gå igenom alla hamsterförråd och skrivit en låång lista på vad som saknas!

Hämta ut paketet från Gymgrossisten  Yeey!

Kanske hyra Göta Kanal 3

Däcka i soffan


Lördag:

Tid för klippning runt 12:30

Ev shopping  Skulle behöva uppdatera min skogarderob, får se va killen har för åsikter om det.. Kanske kan muta honom med ett handjobb eller två!

Glo på Eurovision hos "svärmor" Antar att det blir god middag och chips med dipp sen!


Söndag:

Dra till killens farsa*2 han har nygligen flyttat till sköna söder, bra för Prinsen och bekanta sig med storstadslivet på medis

Solvalla Doriiis ringde och jag tyckte det lät som en stråladen idé att sällskapa med henne och Loke. Och vem vet, kanske är multimiljadär efteråt! Vore inte helt fel i alla fall



Så på återseende!

Av Sarah - 26 maj 2010 16:15

Det råder sjukstuga här hemma. Killen säger sig ha råkat ut för en ond förkylning, själv så vet jag inte om den är så ond som han säger. För klinka på syntharna orkar han.


Ja nu var det ju inte så att han ägnade hela igår och idag åt att spela. Det är nämligen så att den lilla lilla pojken som bor i honom har fattat ett väldigt väldigt stort beslut. Hoppas det inte helt och hållet är grundat på vad jag har sagt   Nämligen att han skall sälja av en av de. Om du frågar mig vilken modell etc så har jag ingen aning. Den ena är röd och den andra är grå.


Prinsen verkar också lite häning. Själv tror jag bara att det är spel för galleriet. För om man ömkar sig lite brukar matte kela lite extra och kanske om han är riktigt söt får komma upp i soffan. Åh så får man ju va med husse massor! Just för att han gör så som vi gör Så här sitter man och inte vet vem som är sjukas, jag som inbillar mig att Prinsen skulle ha den förmågan att överlista oss, eller så är det här bara början på min inkubationstid.



Nu ska vi ut och jaga kvällens käk, få se vad butiken har att bjuda på idag tro. En buffel kanske?

Av Sarah - 26 maj 2010 12:18

Igår satt killen och jag och suktades på gymgrossistens site. Vet att sommaren snart är här, men vi tänkte köra på Beach 2011 i stället! Tror ni vi kommer ro i hamn?


Här är lite utav de sakerna vi beställt.



Mina prytlar


      


      


Hans saker


       



Vi har ju lite olika mål med kommande träning. Jag ska ner i vikt och fett, han ska öka i muskelmassa.



Ska bli kul!


  

Av Sarah - 26 maj 2010 11:39

Den här låten tillägnar jag mig själv

Av Sarah - 26 maj 2010 10:07

Just i skrivandets stund har jag en 3 kilos klump liggandes i mitt knä. Ja han är våran lilla knähund. Med stark personligehet.


Han brukar vilja vara med oss. Jämt. Har lite svårt att förstå varför han alltid tycks vilja det. Killen säger bara: Ja men han är ju en liten bebis, klart han vill vara nära oss, känna närhet och trygghet! Aaw   Trots att vi gör saker som han inte alltid gillar söker han sig till oss. Som klo klippning och favoriten - tandborsning! Det är en förjävla mysig känsla, att alltid ha någon som vill mysa, kela, viftar på svansen. Vill upp i sängen på morgonen och kela.


Här om kvällen fick killen tillsammans med mig för första gången uppleva något riktigt skoj! Helt från ingenstans hördes ett ljud från hans bur. Ja lillen låg och sov. Och rätt som det var hör vi hur han tok ylar. Haha! Vilken syn! Så högt att han själv vaknade! Har märkt att han allt oftare börjar göra ljud i från sig när han sover, typ små skäller.. Undra vad han drömmer?


I söndags fick han följa med hem till svärmor. Åka i en ny hiss. En hiss som talar, med dialekt. Han tyckte det va lite små läskigt.. Och han verkade inte bry sig ett skvatt om det nya stället hon har flyttat till. Eller jo. Han pinkade ner hennes badrumsmatta. Haha! Sen mötte vi två hundar av modell större när han och jag var ute. Duktiga killen va noga med att markera sitt revir!   Trots att han inte bor där! Sen kom svärmors bästis dit, hon gjorde sig snabbt populär. Han betedde sig precis så som han brukar göra hemma med mig och killen. Hoppa upp på ryggen, tuffs till håret, och massvis av pussar. Det är så kul och se när han fattar tycke för någon så fort.


Som när vi råkar stöta ihop med någon av grannarna här i huset. Han har numera 3 favoriter. Den ena är engelsmannen som har rottisen  (hans bästa vän) och troligen har avlivat den alldeles nygligen, buhu!  Prinsen blir helt lyrisk varje gång vi träffar honom. Sen har vi gubbens flamma med tillhörande hord av små fyrbenta saker. Samma sak där. Han snurrar runt i cirklar i 320! Och små skäller av lycka. Sist så har vi en tjej som har en chihuahua vid namn Amigo. De har fått leka lite här utanför. Rätt kul, för Prinsen är så kvick att inte ens en chihuahua hänger med! Och så igår när jag skulle ut med honom träffar vi Amigos matte. Prinsen vart helt tokig, trots att Amigo inte va med. Aaw!


Förra veckan fick han sig en ny leksak. Sjukt va man skämmer bort djur! Men det är de väl värda!? Så himla mysigt och se hans glädje, och svansen som snurrar som en propeler!



Här har ni hans favorit leksaker


Tvättbjörnen - Som prasslar, piper och knorrar!


  Bävern - Som knorrar när den rör sig!   Älgen - Som piper!  

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards