Queenza

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Dog in my lap

Av Sarah - 26 maj 2010 10:07

Just i skrivandets stund har jag en 3 kilos klump liggandes i mitt knä. Ja han är våran lilla knähund. Med stark personligehet.


Han brukar vilja vara med oss. Jämt. Har lite svårt att förstå varför han alltid tycks vilja det. Killen säger bara: Ja men han är ju en liten bebis, klart han vill vara nära oss, känna närhet och trygghet! Aaw   Trots att vi gör saker som han inte alltid gillar söker han sig till oss. Som klo klippning och favoriten - tandborsning! Det är en förjävla mysig känsla, att alltid ha någon som vill mysa, kela, viftar på svansen. Vill upp i sängen på morgonen och kela.


Här om kvällen fick killen tillsammans med mig för första gången uppleva något riktigt skoj! Helt från ingenstans hördes ett ljud från hans bur. Ja lillen låg och sov. Och rätt som det var hör vi hur han tok ylar. Haha! Vilken syn! Så högt att han själv vaknade! Har märkt att han allt oftare börjar göra ljud i från sig när han sover, typ små skäller.. Undra vad han drömmer?


I söndags fick han följa med hem till svärmor. Åka i en ny hiss. En hiss som talar, med dialekt. Han tyckte det va lite små läskigt.. Och han verkade inte bry sig ett skvatt om det nya stället hon har flyttat till. Eller jo. Han pinkade ner hennes badrumsmatta. Haha! Sen mötte vi två hundar av modell större när han och jag var ute. Duktiga killen va noga med att markera sitt revir!   Trots att han inte bor där! Sen kom svärmors bästis dit, hon gjorde sig snabbt populär. Han betedde sig precis så som han brukar göra hemma med mig och killen. Hoppa upp på ryggen, tuffs till håret, och massvis av pussar. Det är så kul och se när han fattar tycke för någon så fort.


Som när vi råkar stöta ihop med någon av grannarna här i huset. Han har numera 3 favoriter. Den ena är engelsmannen som har rottisen  (hans bästa vän) och troligen har avlivat den alldeles nygligen, buhu!  Prinsen blir helt lyrisk varje gång vi träffar honom. Sen har vi gubbens flamma med tillhörande hord av små fyrbenta saker. Samma sak där. Han snurrar runt i cirklar i 320! Och små skäller av lycka. Sist så har vi en tjej som har en chihuahua vid namn Amigo. De har fått leka lite här utanför. Rätt kul, för Prinsen är så kvick att inte ens en chihuahua hänger med! Och så igår när jag skulle ut med honom träffar vi Amigos matte. Prinsen vart helt tokig, trots att Amigo inte va med. Aaw!


Förra veckan fick han sig en ny leksak. Sjukt va man skämmer bort djur! Men det är de väl värda!? Så himla mysigt och se hans glädje, och svansen som snurrar som en propeler!



Här har ni hans favorit leksaker


Tvättbjörnen - Som prasslar, piper och knorrar!


  Bävern - Som knorrar när den rör sig!   Älgen - Som piper!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards