Queenza

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Sarah - 2 mars 2012 21:04

Den stora dagen i fröken Sarahs liv var då kommen. Hur utförligt vill ni egentligen att jag berättar om min upplevelse på Safe Education?


Gårdagen var ju ett fail. Kom i säng på tok försent. Långt efter att Bollibompa va slut. 2 var klockan när jag stängde av burken. Suck. Tur att det bara är en engångs förteelse. Ja. Det jag lyckats hamna i. Nåt slags absurdum av dumhet kontra bristen av tillräcklig eufori som jag tror mig kunna fylla med dessa olater. Nåja.


Är sjukt nöjd med dagen i sin helhet. Upplägget var minst sagt hektiskt. Fick verkligen spetsa alla mina organ för att hinna med och ta in allt som sas, skriva ner, förstå och för att sist komma ihåg och repetera. Vem fan kan rabbla hela skelettet och dess muskelfästen flytande på latin? En professor i medicin möjligen. Lite höga krav. Men det är bara och gilla läget. Nivån på alla "studenter" är skyhög. Hamnade brevid ett gäng sköna pajsare. Roligast var ändå när vi mellan lunchen och hemgång fick en rast - då korkade ALLA upp sina shakes med innehållande pulver. Det var en hysteriskt rolig syn.


Fanns en hel del sevärt där också. Talar såklart om rediga hunkar. Goosh im in heaven.


Nä nu ska jag mumsa i mig några nybakta amerikanska kakor - säger ju att dåliga ovanor alltid kommer i en kombo. Ta ett bad och plugga lite latin.


Tjohej!

Av Sarah - 2 mars 2012 00:27

"Stenbocken är ett jordnära stjärntecken med mycket stark disciplin. Stenbockar är ärliga och trygga i sig själva och fungerar som någon man kan stötta sig mot när man behöver stöd i livet. De är mycket självständiga och har ingenting emot att vara för sig själva. De behöver med andra ord inte andra människor för att bli lyckliga. 


Stenbockar stressar inte fram beslut eller förändringar. De tänker noga igenom allt de gör och planerar noga. De är väldigt målmedvetna men följaktligen inte så spontana. Istället är de viljestarka och besitter mycket tålamod. Deras envishet kan försätta berg och de ger inte upp förrän de har lyckats med vad det nu är de företar sig. 


Ibland kan stenbockar tyckas alltför seriösa och de har väldigt höga krav på sig själva. Kanske skulle en del av dem må bra av att släppa loss lite ibland? De håller gärna fast vid gamla traditioner och gör som de alltid har gjort vilket kan upplevas som lite tråkigt av människor runt omkring dem. 


Stenbockar älskar pengar, kanske mer än något annat stjärntecken. God ekonomi är ett måste för dem och ibland värderar de detta högre än relationer med andra människor. "


AMEN!



Kunde inte formulerat det bättre själv! Fetmarkeringarna vill jag understryka hur viktigt just de sakerna är för mig! Allt detta förklarar mig i ett nötskal. Men jag är ju så mycket mer än detta. Idag har jag haft en såndär tråkig "att göra" lista med saker. Japp. Man har faktiskt saker för sig som arbetsbefriad. Sjuk egentligen. Men min kalender är fullsmockad vecka efter vecka. Jag har själv valt att ha den så. Vill inte trilla ner i helvetets avgrund. Vart där en gång tidigare - och det är mer än ett helvete och leta sig tillbaka med nästippen ovan ytan. Tro mig. Väljer att behålla fokus och en gnutta rutiner så långt det är möjligt.


Bara i dag har jag (bortsett från gå upp, gå ut med hunden, käka frukost, haft ett grymt pass med min pt på gymmet)


Försökt nå min trafikskola - anar att de har konkat! Då jävlar!

Skrivit klart ett motovationsbrev (som det så fint heter) om varför jag ska få gå ams 'starta eget kurs'

Reggat mig på en vikariepool

Sökt ett tidsbegränsat jobb som fotograf

Betalat min SAFE utbildning (första delen)

Hittat 2 alternativa utbildningar som ska ta mig till mitt mål - kostnadsfria

Mejlat mitt ombud på facket

Kammat hem en auktion på Tradera - blir fint till stranden

 


Nu måste jag sova så jag är pigg i knoppen i morn när det vankas skolbänk och plugg! Hoppas på få se några rediga hunkar där.   

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards