Queenza

Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Water war / Grill Party (2010-06-19)

Av Sarah - 21 juli 2010 21:44

Lovade ju att återkomma med lite details från partyt innan vi for på en lång & skön semester.. Så här kommer historien bakom den.


I och med att älsklingen och jag är lika knäppa bägge två så tog det inte lång tid för oss att haja vinken när vi som sista gäster entrade uppfarten. Tur nog hann vi se hur gästerna kröp upp bakom buskagen och tog skydd. Haha! Ingen lurar oss! Ne ne ne! Så vi rejsade glatt förbi till närmsta vattenhål. Fyllde våra vapen med härligt vatten från mälarn. Hehehe    Målade krigsmålning i fejjan. Folk måste ha trott vi va helt bortkomna. Men så äre och hänga med oss!


Rejsar tillbaka. Parkerar bilen på lämpligt avstånd. Långt bort, så vi kunde smyga in på tomten för att sen pumpa gärnet. Bam Bam Bam! Dessvärre fick jag inte bepröva lyckan att skjuta med mitt vapen, då jag dels stukade foten, och killens gevär slutat upp och fungera. Så som den trogne soldaten jag är, övergav jag mitt till honom och lät han bekämpa striden solo. Fan asså! Inte ofta jag bjuder till och är med på såna barnsligheter. Måste medge att känslan av att nästan ha fått ta del, lever kvar i mig än.


Så jag knatade med en halt fot sakta tillbaka till bilen i den gassande solen. Kändes som en evighet.. Släppte ut Prinsen. Satte oss på trottoaren. Efter en kvart började jag bli rastlös. Ja vi hade ju massa kassar as usual med saker i som skulle med upp till huset. Hade max klarat av att bära 2! I ett febrilt försök att få tag i killen (som antagligen övertagits av sitt barnasinne) och be honom gå mot bilen. Efter ännu en stunds väntan ser jag min arme krigare komma. Yes! äntligen kan vi rulla bilen till uppfarten, och därifrån bära in allt! Så mycket enklare, om man heter Lat i förnamn, som jag gör!


Det var massa folk där som jag träffade förra året på midsommar. Mycket trevligt! Vi försog oss med medhavd sprit. En drink var vi allt värda! Sen på med käket på grillen och invänta krubbet! Saligt gott! Det sägs ju att hungern är den bästa kryddan, han som sa det måste vart en hungrig jävel!


Efter maten drog de fram en kvast. Mhm.. Dags för limbo då antog jag.. Inte fullt så kul tyckte jag. Fattade ett stadigare grepp om kameran och passade istället på att ta några schysta kodak moment. (Scrolla ner för bilder).


Sen vart det en ända salig röra som jag knappt själv minns/orkar återberätta. Vet att jag haffade en av gästerna som var på g hem. Liftade till macken för att köpa lite stuff. Tur nog var han snäll och liftade mig tillbaks. Väl tillbaka bjöds det upp till allsång på gräsmattan. Herremingud! Jag som aldrig annars sjunger fick nu inför kanske 15pers öron spetsa mina stämmband till det yttersta för att ens få fram en ton, om man nu kan kalla det som kom ut för toner.. Det var typ "rita, gissa, vinn" leken fast med artister, varpå man skulle sjunga en sång som de hade gjort, och så skulle ens egna lag gissa rätt för att få poäng. Stackars grannar tänkte jag! Nån salig lirare tyckte leken var så upphetsande att han stjälpte sitt glas med öl på min NYA HH jacka! Ärsh sa jag, men svor innom mig! Fan att folk aldrig kan lära sig att festa med motta! URG!!  


I och med att vi hade vår fyrbenta sak med oss och killen va onykter och jag trivdes bra med tanken på att stanna över natten. Så fick det bli så. Jag gillar att festa och sova över. Det blir liksom en annan typ av fest då. Inte för att vi fick speciellt mycket till sömn. Tror sista gästerna blev eskorterade ut/bort från pianot runt halv 6! Nåja, man lever och är ung bara en gång i livet.


Sen på morgonkvisten (runt 8) vaknade jag och kunde inte somna om. Smög mig ut i köket på jakt efter koffein! Sjukt egentligen vad en så oskuldsfull kopp med kaffe kan ställa till med oreda! Hua! Tycker egentligen att det är lite genant att rota runt i andra folks skåp och luckor som man inte känner.. Lät killen göra grov jobbet. Sen tog nyfikheten över. Det sägs ju att man kan få en större inblick i vad det är för slags människor som bor där genom att se efter i deras saker. Nä fy en sån odåga jag är! Men ärligt.. Kul är det! Tog en titt på det som lämnades orört. Jisses! What a mess! Jag skulle aldrig klara av att vakna upp (hemma) och mötas av den sorgen! Fy satan vilket kaos. Grillar med mat på, en skottkärra med massa dricka och smält is, soptunnor fyllda till bredden, tallrikar, bestik, fimpar, kapsyler. Nä ursh!


Vad som fick oss att dra vårt strå till stacken.. Vet jag inte. Eller jo. Va inte direkt sugen på att försöka "somna om" medan värdparet körde lite morgongympa. Tappade räkningen efter 3 passet. Korta men intensiva.. Haha! Märkligt det där. Att andra sexxar på tåls man inte att höra på. Men man själv råder sällan bot på sina höga oktaver.. Är det därför vi kallas för svennebananer?!


Efter att sista skottet skjutit salut kunde de om än något trötta masa sig ut till köket. God morgon på er!  Haha! Härligt och se att er kärlek är det minsann inget fel på. Piik piik    Satt väl och förde en lättare konversation, och väntade ut tiden tills att killen kände sig säker på att rulla hemåt.



Helt lyckad kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards