Queenza

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

I keep my secrets

Av Sarah - 26 februari 2012 23:34

Jag brukar ha en alldles förträfflig ovana om söndagsmornar. Oftast träder de fram i stundum i samband med en hård och blöt utekväll. Som igår. Den va inte speciellt hård. Den var inte speciellt blöt heller. Men det var som jag brukar säga 'mellan raderna' för att det ska godtages som ok.


Det härliga med mig är att jag börjar finna små guldkorn häromkring där jag bor. Ställen jag tidigare inte brytt mig om att se, eller visste om att de fanns. Som fd flickvän i en bilburen relation sökte man sig alltid långt bort från bostaden för att leta mat. Nu hittar jag den runt knuten. Vilken jäkla bra jägare jag är!


De brukar se ut som så att runt lunch när jag vaknat till liv (oftast efter några meningslösa försök från Prinsen - han gör allt som står i hans makt för att få liv i mig.) Grabbar en quikbite om så finnes inom räckhåll för att snabbt få i mig lite energi. Förra helgen efter min spontana förferre innan Paul Von Dyke var det nån fantastisk jäkel som lämnade 1liter cola och 2 halvfulla chips påsar. Thank's alot! Men i morse möttes jag av ett ekande kök och ett monsteriöst berg med disk. Jag älskar mitt liv som ungkarl, inge snack om det. Men just i dag hade jag uppskattat en repris från förra helgens fynd - (Fundera inte ens på att tänka: Varför såg du inte till och köpa hem nödproviant innan du drog ut och festa? - Back in the days brukade jag göra det. Men jag ska liksom inte hålla på med sånt onyttigt skit..) Ja, på med lite kläder och håret i en toffs - som förövrigt är den vanligaste frillan bland tjejer som gör sin walk of shame tidigt en lör/sön. Ja.. Som sagt det var min lilla trivsamma morgonupplevele som ja ville dela med mig av.


En annan är..

Livet på pinnen. Eller som det oftast heter i folks munnar: Arbetslös. Hårt och ytterst oattraktivt ord. Lika illa som att tala som psykiskasjukdomar eller cancer. Man döms direkt in i fack som en misslyckad igel som suger ur samhällets besparingar. Dock vill jag inte trampa på de som lider av någon åkomma, ännu mindre än alla de som drabbats av den mest hänsynslösa sjukdomen och den mest outförsigbara av de alla - cancer. Bara poängtera vad ordet Arbetslös har för klang. Klingar inte bra i någons öra..


Väldans mycket text det blev idag. 


Nu till saken. Det är att jag har en liten dåld last jag nu tänkte bekänna. Inte så stor enligt mig, men säkert jävligt illa enligt någon annan som gärna skulle vilja predika vikten av att avstå frestelser. Det är att jag då och då finner ro med att servera mig ett eller två glas godricka - självklart alkoholhaltlig sådan. Och med det som kommer "på köpet" sitta i mina inre tankar och sortera intryck och dylikt. I detta sinnesfulla rus trivs jag. Jag får saker "jag tänkt" på att jag ska göra gjorda. Jag är otroligt produktiv under denna trip. Verkligheten som vi ser den liksom försvinner upp i det blå. Jag ser bara det jag har framför mig. Känslan jag får av det är: Jag vill dit hela tiden. Det blir sällan någon karatefylla som uppsluts av att i min ensamhet sitta och gråtrunka och känna mig som den mest misslyckade själ som någonsin har existerat. Just där och då är jag king of the world. Mäktigt på nåt sätt. 


I januari hade jag en trevlig kväll i stan 'with my brother from another mother'. Vi skulle ha gått på en företagsverksamhets grej på s-verket: Om att starta eget företag. Jag kom sent. Som alltid, är ju känt sen tidigare - att jag är en tidsoptimist. Vi gjorde det bästa av situationen. Drog en snabb vända in på Granit. Jag köpte en 'idébok' ett vitt block med tomma vita ickelinjerade ark i och en penna. Vidare till Vapiano i Gamlastan. 


Kan ju säga som så att flertalet sidor i den är fyllda av tankar och idér. Som att jag redan innan exakt visste vad det var jag behövde göra för att ta mig vidare. To the next level.. Här sitter jag i dag. Sippat lite på en fantastisk svag men god drink med apple sourz, ramlösa smaksatt med päron och lite absolut vodka citron. Tänkte höja stämningen ytterligare och ta en syndig cigarett. Ja. Där har ni det. Jag röker när jag dricker. Det är en sån jävla bra kombo. Men jag köper sällan paket för den sakens skull. Utan nu råkade finnas några kvar från igår. Så varför inte. Men ni ser mönstret. Och kanske även problemet med detta. Att det lätt hänt kan gå från en sån här 'mysig och kreativ' kväll till hundra. Jag gör det med. Men eftersom att jag får så förbannat mycket gjort under de här små sianserna väljer jag de med omsorg ska ni veta. Tanken på att jag kanske skulle lida av någon form av undefined mental disorder har faktiskt slagit mig. Men vilken?


That's it for today old folks!


2juli bokat och klart.

Fint som fan!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards