Queenza

Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Sarah - 7 juni 2011 09:40

Under ledigheten kom jag att göra nåt som går till historien! Tordes flyga för första gången helt själv! Makalöst bra!


Åh, denna helg har verkligen bjuit på mängder med tapas på små silverfat! Drog i hemlighet från omvärlden ner till Götet för att hälsa på bästaste S med familj. Väl behövligt. Skönt att man har såpass god självinsikt att man känner när det är dags för ännu en micropaus. Kan verka små till sin storlek, men en rejäl boost för själen! Vi glömmer ofta bort oss själva, men hjälper gärna andra..


S och Mr Sparrow kom och mötte mig vid stationen. Kände mig som en tvättäkta turist när jag klev av planet i Landvetter. Vart ska jag? Vart är bagage bandet?  Vart går busshelvetet in till stan. Ja, addera de frågetecknen och en packning som hete duga!


Vi strosade genom Nordstan och slog rot på ett trevligt Italienskt ställe Sense. Med vår beslutångest resulterade middagen i varsin halva av pizza & pasta. Vädret var kanon. Å måste nog säga att jag börjar gilla staden mer och mer. Sen tog vi spårvagnen hem till henne.


Dagen därpå spenderade jag ihop med hennes 3 favorit killar medan hon var på jöbbet. S kom och la Mr Sparrow i min säng, hur trött ja än va kunde jag inte vika av blicken. Mysfaktor hög! Började morgonen med kaffé och en jogging tur med Ace - har verkligen fått upp ögonen för't. Vi strosade runt i 421 och några andra butiker. Fördelen med att vara hos nån med småbarn är att man får ut så mycket mer av dagen just för att man går upp så tidigt. Vi däckade hemma. Sen kom S och vi började förbereda middagen. Senare på kvällen åkte vi och hyrde film.


Under torsdagskvällen började mina planer på en kommande tatuering och ta fart. Mycket tack vare M som nog pushade mig lite åt det hållet. Han ska ha ett tack, hjälpte mig att få igång tanke snurran. Först var jag inne på att ha en text på latin. Men det kom jag ifrån och gick över till nåt helt annat. Så under fredags förmiddagen satt vi 3 vid köket och spånade lite på hur man skulle kunna lägga upp det hela.


Inget var ju spikat. Vi drog igenom 421 igen sen till Avenyn. Passade på och fota lite. Himelskt väder ute. Lite kämpigt för mig och min klänning, fick leka Marilyn Monroe! Haha!   Vart en hel del shopping. Vid 4-tiden ringde M till studion och det visade sig vara my lucky day! Wee!


Vart väl omhändertagen, om man nu kan säga så? Tog ca 2.5 tim. Så jävla värt det! Kunde inte ha blivit mer nöjd! Senare på kvällen vankades det grill med mysigt sällskap.


Och i lördags var det dags för lilla mig och ta flyget hem. Måste säga att jag nu mera inte är märkbart flygrädd. Tog 45 min! Han ju knappt uppna upp datorn!


Av Sarah - 7 juni 2011 05:00

Några bilder från fååånen från Götet..




På Arlanda..

  





Gosnosen Ace

  

   

Drog iväg och tittade lite på naturen och fotade massa


         

Morsa på stan, visst klär det mig!


a v e n y y y y n     


Love the pain hate the game..

Hade väldigt roligt i studion, haha!

Kittlig som jag är..



Orginalbilden..

 





Taack Henke!

Kan inte va mer nöjd!

  


      


Sen hade jag turen att sitta längst fram i planet påvägen hem

Grymt skönt med så mycket benutrymme


 

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards