Queenza

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Sarah - 13 oktober 2011 23:24


Sitter i mitt bo och känner mig semi-sentimental. Finns det ens ett sånt ord i vår encyklopedi?? Belånade jävla språk. Plocka lite här, tar en fras där, en mening där. Sen tycker vi det är konstigt att folk med annan härkomst knåpar ihop nåt vi idag kallar för Rinkebysvenska/förotska..


Konstaterade i telen med David idag att jag enbart minns fragment av mitt liv sen dec-juni.. Hur illa är det på en skala? Antar att chocken efter mamma efter uppbrottet med x.et blev lite Kaka på kaka för mig att hantera. Lite ledsamt, men ändå känner jag mig inte bitter över det. Tvärtom! Jag lever i allra högsta grad nu, många järn i elden. Rädd för att dö utan att hunnit med och göra saker i livet typ. Måste ta tillvara på varje liten stund jag kan. Och jag får höra det ofta från många olika. Får ångest av att sitta hemma ock kuckilura. Gjorde ju det förra helgen. Sög fett. Aldrig mer soffhäng en fre+lör. Never. Men nu är jag sjuk, suger rätt hårt det med. Men i morn är det freedag, och det betyder i vanlig ordning utgång. Ut och fiska lite. Fan förra hemsläpet vare banne mig inge fel på. Synd att man sällan drar hem storvinsterna  haha!



Resa till NYC i vår vore en sån sak. Typ. Ja, ta tillvara och bevara. Lite wannabe frälst på Usaet. Kruxet är eller lösningen blir rättare sagt att muta nån för att bejbisitta min Prins. Sällan jag har problem numera som inte går att lösa. Oftast på egen hand - oftast de jag gillar bäst också. Vill ogärna, har aldrig vart den typen som tar hjälp av andra om det inte krisar sig. Men som solokvist har det genererat en hel del positiva överaskningar må ja säga.


Känner att många nya sidor hos mig har blommar upp. Medan andra har fått ge vika. Är den sjungande lärkan som ofta går och nynnar glatt för mig själv, sjunger i duschen gör jag. Alltid. Högt. Hänger upp och ner i stången så fort jag får lust. Träna har jag inte kunnat på ett tag. Dels utdrag av jävla visdomstand. Nederlag efter nederlag - finns många som bara ser det negativa i allt - aldrig har nåt positivt och komma med. Såna brukar jag inte ha långvariga konversationer med - ger mig inget. Finns ändå inget som råder bot på deras kriminalitet - tjuvar andras energi. Med kärlek kan man möta världen och Karma kommer ju åter - sägs det ju. Ja, å så förkylningen. Passat på och gotta mig med massa onyttigheter som pizza, godis, MACKOR (det är min död - en riktig macintosh haha). Planen blir därför 2 veckors slit på gymmet med tillhörande power walk's innan jöbbet. Hon har en plan. Ett plan utan vingar flyger inte. Därför måste jag - och min älva ständigt flyga åt samma håll. Getting my point?


Ursäktar mitt natt svammel. Trött. Borde gå och knyta mig. Typ. Nu.



Det sista klippet får minnet från USA att blomma upp. Tiden då jag 'började' lite smått leta mig tillbaka, eller var det verkligheten som kom ikapp mig?   Kommer aldrig för nåt i världen ångra det jag gjort eller gör. Vi har 1 liv - lev det! 

Av Sarah - 13 oktober 2011 10:25


I'm not a woman
I'm not a man
I am something that you'll never understand


I'll never beat you
I'll never lie
And if you’re evil I'll forgive you by and by


You - I would die for you, yeah
Darling if you want me to
You - I would die for you


I'm not your lover
I'm not your friend
I am something that you'll never comprehend


No need to worry
No need to cry
I'm your messiah and you’re the reason why


'Cuz you- I would die for you, yeah
Darling if you want me to
You - I would die for you


You’re just a sinner I am told
Be your fire when you’re cold
Make you happy when you’re sad
Make you good when you are bad


I'm not a human
I am a dove dog
I'm your conscience
I am love
All I really need is to know that
You believe


Yeah, I would die for you, yeah
Darling if you want me to
You - I would die for you


Yeah, say one more time


You - I would die for you
Darling if you want me to
You - I would die for you
2 3 for you


I would die for you
I would die for you
You - I would die for you
You - I would die for you




Bjuder på 2 filmer från min trogna följeslagare



twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards