Queenza

Direktlänk till inlägg 12 januari 2011

Last week

Av Sarah - 12 januari 2011 10:59

Insjuknade snabbt igen förra veckan. Inte för att jag hade speciellt mycket tid över att vara sjuk. Måste göra det å det å det å det.. So on and so on..


Onsdagen var jag som sagt hemma. Var tvungen att hitta kraft för att pallra mig iväg till IKEA. Behövde ju kirra en toa sits - den hos mamma var ju som sagt spårlöst försvunnen. Det vart en del annat också, lite foto ramar, förvarings lådor, en fårskinnsfäll till Prinsen. Only the best for the best. Sen om den är äkta eller inte skiter jag i. Det är mysigt och gosa in fossingarna när man kliver upp om mornarna.


Hade gärna fått sova nån timme extra under torsdagen. Men icke! Hade bestämt träff med S utanför mammas lägenhet, som kommit upp för mammas begravning. Vi skulle gå igenom mammas kläder. Hon fick ta det som passade, och resten som jag inte kunde ha måste jag ändå kasta. Bättre de används än slängs.


Efter att vi var klara där drog jag och killen iväg till Skärholmen för att framkalla fotona jag tog på dopet, för att sen göra ett minnes album – som var min och killens present till deras lille pojke Jack. Är otroligt nöjd med bilderna. Det tog lite längre tid än väntat – även om 1 timmes framkallning är fort enligt min mening. Men vi var inte hemma först vid fem-sex tiden. Vi bjöd S och M på tacos, en lyckad succé. När maten hade fyllt tomrummet i magsäcken ställde jag och S till med bakning. Skulle ju göra en morotskaka till begravningsfikat. Hon lurade mig att ha i brunt farinsocker, trodde det skulle sabba hela kakan!


Vart att man kom i säng sent. För jag fungerar lite som så – har jag nåt jag måste bli klar med – då sitter jag till att jag är HELT klar. Så jag satt med fotona, klipp & klistra in de i fotoalbumet. Ja, det tog sin lilla tid. Och det resulterade väl i att jag (vi bäggge) försov oss!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards