Queenza

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

I want it all!

Av Sarah - 1 mars 2011 08:20

Ännu en dag med bevisad framgång! Hela 0.6 kg mindre än förra veckan! Det är ju nästan för bra för att vara sant. Sånt man inte tror kan ske har skett!


Vet inte hur jag gör det men jag gör bara! Det har knappt gått 1 vecka sen jag ställde mig på vågen sist. Och jag är övertygad om att vågen kommer visa dryga 1 kg mindre när det har gått en vecka, som är på torsdag! Nu väger jag alltså 61.6 och det är ca: 5.40kg som är puts väck! Härligt! Eller va säger du?!


Vad är det som är så mirakulöst med LCHF? Vet inte, det jag vet är att man bara får äta massa goda saker! Fett och proteiner! Helt i min smak! Visst kan jag få sug efter sötsaker, men då är det bara och klämma i sig en sån där god babybel ost så var man kvitt det problemet! Fan jag älskar att det går så fort neråt! Det måste betyda att jag kommer nå min målvikt inom avsatt tid! Och det är ju inte helt fel!


Folk snackar väldigt ofta om vikten med att sätta upp viktiga mål och delmål i livet. Men sen då? När du har nått dit du vill komma? Ska du lägga dig på soffan och jäsa? Bli smäll fet och ge upp? Nä, snarare det att man under vägens gång hittar nya intressanta mål och vägar man vill gå. Det är lite det som är moroten i spelet. Allt handlar om att ständigt hitta nya mål som triggar igång motivationen, så att den aldrig dör ut.


Det kan vara små enkla saker som att förstärka uthålligheten. Minns när jag startade träningen för i år i mitten på januari. Orkade knappt springa på bandet i 2 min. 2 minuter kändes som en evighet för mig. Just för att konditionen var lika med 0. Och då körde jag ofta intervall träning på bandet. Nu är 5 min a piece of cake! Det räcker gott som uppvärmning för mig. Då är 3 min snabb gång till gymmet inte inräknat. Man får inte va dum! Utan du ska vara ärlig mot dig själv. Det betyder alltså att jag värmer upp i 8 min. Sen dyker jag på de fria vikterna eller kör hårt med de maskiner som finns. Gör några reps sen boostar jag kondisen med 3 hårda och intensiva minuter på valfri maskin. Sen några fler reps och 3 intensiva minuter för att få upp pulsen lite. Och till sist några fler reps. Brukar hålla mig till 3-4 maskiner, så de jag tränade igår får vila idag. Vice versa.


Fokuset ligger på bålen. Så det blir mycket core övningar för att stärka upp hållningen. Fått höra att jag går och ser ut som en ihop sjunken bean bag. Dock tycker jag att de har ett ganska klent utbud. Kan i och för sig ha och göra med att det är ett obemannat gym. Och säkerheten går först. Så jag får nöja mig med att ha min kroppsvikt som motstånd och de få tillhuggen som finns. Typ en pilatesboll!


Juste!

Är mer eller mindre koffein fri! Va tog det? 1 dag av ren smärta för att bli kvitt skiten? Skönt! Bara 1 last kvar.. Får se hur det blir med den saken!


Till min poäng:

Man kan inte få allt. Utan att det ska kosta. En viktnedgång är således alltid positivt betingat i många samanhang. För mig betyder det strålande nyheter! Dock har mina boobs krypt från D till B! Det är fan inte ok! Men allt går ju att lösa?! Får skriva in mig på en klinig så kan de fylla på med lite silicon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards