Queenza

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Sarah - 27 april 2011 16:31

Ser fram emot och få skaka liv i kroppen efter att legat i vila under hela påsken. Om jag minns rätt var jag ganska mör 1 vecka efter!


Sparade lite utav salladen jag tog till lunch, viktigt att äta ofta men lite. Jämn fördelning av energi ger en bättre förbränning. Och det vill vi väl ha!? Lite sugen är jag allt på att införskaffa en egen stång och ha hemma. Haha - private session - vip only! Haha! Närå, är väl inte så skamligt och ha en sån hemma inte? Folk har ju värre saker, större, som tar ohyggligt mycket plats. Syftar på alla dessa motions equipment. Som ändå bara står och samlar dam, men finns där för sitt egna samvetes skull. Då är det nog så fan mycket gulligare och dra till med en stång, överaska gäster. Värsta party tricket!


Tränade inget igår, eftersom att jag visste att jag skulle få ligga i ändå. Herre gud! Köpt saker för över 25 lax! Och allt ska rymmas i min lilla 1:a. Envis och bestämd på att det går.


Sallad vare ja!

Av Sarah - 27 april 2011 11:22

And after the storm,
I run and run as the rains come
And I look up, I look up,
on my knees and out of luck,
I look up.


Night has always pushed up day
You must know life to see decay
But I won't rot, I won't rot
Not this mind and not this heart,
I won't rot.


And I took you by the hand
And we stood tall,
And remembered our own land,
What we lived for.


And there will come a time, you'll see, with no more tears.
And love will not break your heart, but dismiss your fears.
Get over your hill and see what you find there,
With grace in your heart and flowers in your hair.


And now I cling to what I knew
I saw exactly what was true
But oh no more.
That's why I hold,
That's why I hold with all I have.
That's why I hold.


I will die alone and be left there.
Well I guess I'll just go home,
Oh God knows where.
Because death is just so full and mine so small.
Well I'm scared of what's behind and what's before.


And there will come a time, you'll see, with no more tears.
And love will not break your heart, but dismiss your fears.
Get over your hill and see what you find there,
With grace in your heart and flowers in your hair.


And there will come a time, you'll see, with no more tears.
And love will not break your heart, but dismiss your fears.
Get over your hill and see what you find there,
With grace in your heart and flowers in your hair





Känner att jag kan börja leva nu, på ett sätt som jag känner mig tillfreds med. Mamma är alltid med mig, i mitt hjärta. Som den lilla figuren på axeln. Rösten i huvudet. Tankarna jag tänker. Ständigt finns hon där. Hör hur hon talar till mig. Ibland vill jag tro på paranormala ting, vill att de tecken jag skådat ska vara en vink från mamma. En sätt för henne att visa att hon fortfarande finns kvar.


Är inte längre rädd för att gå ute själv i mörkret. Mycket utav de sakerna jag tvingats gå igenom leder mig in i någon slags övervinnande känsla av vigör't (stavning?) leverne. Sällan har så mycket spelat sån liten roll. En förbluffande känsla av inre och yttre balans. En gudomlig sak att erfara. Livet är föränderligt. Oförsigbart. Magiskt. Det har sin charm. Och uppskattas i sin enkelhet, när just allt däromkring fyller sin funktion och jag förstår till fullo vad livets goda mening har för betydelse.


Vill ej påstå att alla bitar i mitt återhämtande fallit på plats. Har en lång resa kvar. Jag blir lyrisk av lycka för var bit jag lyckas komma över för att få ihop mitt livs pussel. Trots att man får drömmar och mål krossade är människan unik.



Vi hittar andra vägar som leder oss vidare, kanske till något ännu bättre?

Av Sarah - 27 april 2011 08:38

Tiden går fort när man har roligt brukar det heta. Under de 3 veckorna jag har hunnit vara hemma har jag försett mig med en hel del nya och roliga saker. Nödvändiga. Efterlängtade. Snygga. Dyra. Men så värt det!


Suger att min hårddisk är paj, S som så gärna vill att jag ska skicka kopior från dopet. Tur nog var ju det en del i min present till de, men bara färdiga utskrivna foton. Alla andra ligger på disken. Ovärderligt värde. Har en som kan kika på det, förhoppningsvis löser det sig.


Påsken har dragit förbi, var det inte lite varmare i år, än förra? Minns så väl förra påsken. Den spenderades uppe hos mormor, och det var dagarna innan Prinsen blev en del i mitt liv.


Så himla skönt är det att mitt hem börjar ta form, från att ha sett ut som skit till att snart glänsa! Igår spenderade jag 4 timmar på IKEA, fick ovärderlig hjälp av 2 sockertoppar. Tack! Ni är bäst!    Och inatt fick jag äran att provligga min nya  och stora (fenomenalt snygga) säng. Sov som en gudinna! 




Random shit jag kostat på mig

 


                                       


     


      


   

   

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards