Queenza

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Sarah - 19 augusti 2011 13:25

Gårdagen resulterade i en hel del nya oönskade sido-effekter. Istället för godis som belöning rusar han obehindrat till tjejen. Jävla kåtbock till hund man har haha!


Nä, så länge det hålls på en någelunda nivå, som är kontrollerbart för mig/tikarna. Så tänker ja inte ge efter med en kastrering. Ja, självklart om det är för Prinsens bästa så är det inge snack om'et. Men jag är envis.. Och är övertygad om att jag kan styra över hans sexdrift - mer och jobba med?


Det var ju som sagt introduktion på Agillity kursen igår. Mer rätt i tiden än så blir det inte. Förra sommarn (när kurserna brukar starta) var han ju för liten. Det här är så hans grej! Dock måste måste måste måste vi träna mer på passivitet och kontakt under övningstillfället - vi har ju testat lite på tu man hand själva - mest för skoj. Och det har givit goda resultat, men då också på hans villkor dvs. efter hans egna smak å tycke = Lek o bus!


Vi ger detta en ärlig chans från start, och hoppas innerligt att övning ger färdighet. Igår fick vi testa på de olika momenten.


Kontaktfältshinder


A-hinder

 

Balans hinder

 

Vipp brädan

 


En tass måste va i det blåa fältet. Och det klarade Prinsen galant! Även om han gärna hade velat springa fort o få det överstökat för att göra nästa moment.


Däcket

 

Slalom

 

Tunneln

 


Nu när vi har grunderna för hur de olika delarna ska utföras kan vi aktivt jobba med bitarna där han behöver vara lugn och metodisk i sitt genomförande - även om det slutligen handlar om fart och fläkt - så är tanken att han ska förstå varför han utför det, och vad som genererar belöning.



So.. Here it is..

En fin liten shiba tös tyckte det va alldeles för rörigt, och placerade sig uppe i lugnet 

Klara, färdiga, spriiiiiiiiiiiiiiiiing!   

Av Sarah - 19 augusti 2011 11:54

Kan väl inte påstå att jag har mycket tid över till annat. Eller jo, det är väl det jag har gjort. Fyllt mina dagar med nyttiga ting!


Mån: Träna

Tis: Träna, Sola

Ons: Träna, Fixa naglarna, Övningsköra, Tvätta

Tors: Kursstart Agillity


Fredag: Fest

Lördag: Fest

Söndag: Fest


Så har veckan sett ut. Nästa blir inte bättre den heller.. Eller jo har ju gått in i tränings mode nu inför poledancingen.. Startar nästa vecka på tisdag - om jag längtar?!


Mån: Träning

Tis: Poledance

Ons: Träning, Fixa trasig nagel

Tors: Övningsköra, Agillity, Tvätta, Fest?

FREDAG: L E D I G Wiho - sticker ju till Riga - kommer bli fätt

LÖRDAG: Riga

SÖNDAG: Riga

Mån: Ledig - Lär behöva 'one day off'


Vissa kallar det no life, men detta är mitt liv. Jag har själv valt det. Och det är underbart! Lite synd att den sociala biten hamnar i kläm, men det finns ju FB!! ;D

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards