Queenza

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Sarah - 2 augusti 2011 15:12

Juste. Glömt berätta. Har länge gått och tänk på att utöka lilla familjen. Om allt går som det ska blir det en till liten vovsing i vinter.


Är han inte bedårande? Mitt lilla yrväder. Aaw. Tänk va tiden gått fort. Minns dagen som igår när han kom att bli en stor del utav mitt liv. Varför nöja sig med 1 när man kan ha fler? Prinsen skulle tycka det va kul och få en lillebror och busa med!


  

Peyton's Behavelikeaprince

aka

'Prinsen'


Nu håller jag tummar och fötter för kung och fosterland att min önskan går i uppfyllelse - så kanske hösten och vintern blir lite enklare och genomlida! Ser så fram emot detta nu!

Av Sarah - 2 augusti 2011 13:56

Ett tag trode jag vi var dömda att vända hemåt. Men som den jag har blivit - den som sällan oroar mig för saker o ting - sket väl i hur det skulle bli egentligen..


Med ett litet bildspel får ni här se mig o min grannes helvetes färd från Sthlm-Nyköping. Tog totalt 6tim! Allt tack vare cp SJ som pga rådande oväder natten innan tvingats ställa in alla avgångar som passerar östergötland! Fan!


Ja, detta är min spontanitet när den är som bäst. En kväll över en middag 1tr ner frågade P mig om jag inte ville joina henne mfl på en gräsrotsfestival. Vart, när, hur? Smedstorp? Eh, ok? Ja, det kommer bli schyst. Bra musik, god mat och härliga människor. Kör för fan sa jag! Lätt! Kirrade hundvakt med en fingerknäppning - det är min nya grej. Ja, att knäppa med fingret! I och med att allt kom lite hastigt och lustigt var jag ej så säker på att jag hade en sovsäck. Allt i källaren är ett stort okotrollerat kaos, allt från mamma. Hade en vag misstanke om att jag hade 1 säck. Men förgäves letade jag, gav snabbt upp.


Hade finbesök ändå, hur kul är det då och ränna i källaren? Som att leta efter en nål i en höstack.. Packade mina grejer - hör och häpna. Allt rymdes i en VANLIG LITEN rygga! Hejja! Framsteg Sarah - Du lär dig! Jojo! Handsprit, myggmedel, gummistövlar, regnställ - som jag panikartat fick punga ut 5lax fört - så värt det! Fjällräven är mitt nya favvo märke förövrigt när det kommer till friluftsgrejer. Slitstarkt och skonsamt och pengarna stödjer en god sak. Jag handlar med hjärtat numer, inte med hjärnan, kanke är dumt - med tanken på att det lätt hänt att kulorna rinner iväg  


Nåväl, steg upp ofantligt tidigt för att vara en lördag. Allt för att vara ute i god tid. Men också hinna med en racer shopping - i jakt på en sovsäck. Hittade en Haglöf för ynka 300 riksdaler - som hittat!


Tog pendeln från södra till söd.syd Där fick vi vänta, bråka med SJ. De kan dra dit där pepparn växer. Totalt kaos. Ingen information om nåt, inställda avgångar, inga tåg som stannade i Nyköping. WTF!! Vi chansade och hoppade på första bästa x2000 till GBG och fick åka med till Katrineholm. Kul med sightsing. Tog en vända genom stan - käkade på gyllene måsen. Väntade lite till. Sen slutligen hoppade vi på lokalbussen som tog närmare 1 tim till Nyköping. Jisses vilken färd!


Bara fjuttiga bilder från fånen


Vart är lille tåget?

  Nämen titta! Katrineholm, sist ja var där var säkert 10 år sen!   Bolaget nästa!   Fint skare va! Gyllenemåsen - ett måste!   Gott om utrymme på lokalbussen   Tar på krafterna och flänga runt   Äntligen framme - så gott som i allafall!   Ser ni, dit ska vi! Bakom ängen, efter skogen, bakom trädet, där borta     Finally!    El festival!   Festivalområdet   Härliga människor   Ett mini Roskilde?   Avnjuter en kall medan ingenjörerna jobbar på   Fin solros - notera odlingarna i bakgrunden   Fina bartenders hade de iaf!   Ja, mitt ute i ingenstans   I skogen hör ingen dig skrika   Fin utsikt från deras dubbelsits dass!   Feeeeest   Gården hade egna dunbollar  

Hel nöjd över att jag fick följa med. Festat på ekologiskt vis. Arrangörerna var åretrunt boende, enna riktiga eldsjälar. Som helt eller delvis hängett sig åt att vara självförsörjande. Jag fashinerades så utav deras engagemang, en dag vill jag också kunna avnjuta egen skörd! Fick faktiskt med mig lite godsaker från gården.

Av Sarah - 2 augusti 2011 13:35

Ännu lite fler gobitar ur mitt liv och resan där till.



Med rätt utrustning klarar man det mesta

  Mina favvosar - Humle & Dumle



Övning ger färdighet - körde sträckan Borlänge-Ludvika t/rt    

  

Hälsade på morfar & morbror    

Prinsen beskådar landskapen som flyger förbi

  Coola Wilma på jobbet Min lilla talliban       

En fredag hade vi Aw med jobbet - Här har vi passande nog dukat upp en smärre förfest

    Sangeria min nya sommarplåga!   Klockan 04.00 var det färdig festat för fröken

En lördag var jag på Solidaritet, va kul så länge det vara! 

Så här kul tycker jag det är när festen lider mot sitt slut - Bu hu!   

  Granatäpple - Mums!   Luggad!  

Testade på att klicka hem lite mat som omväxling! Vardagsmat för en LCHF'are

    Bra service!  

Av Sarah - 2 augusti 2011 11:03

Jävla bloggplatsen.se ni suger! Vem har satt gränsen för max 50 pic/mån??


Därav blire inga bilder mer än dessa fatala glimtar av mit liv på vift!




Här är vi och njuter till toner och solar

Blommor & Bin 2011


   

Jag har en fantastisk utsikt Varje kväll bjuder himlen på en ny show

   

Här har jag lekt Karlsson på taket - Splendid! 

En välförtjänt BJ som belöning efter helvetes resan Sthlm-Nyköping via Katrineholm

 

Bästa godiset när man reser

 

Jojo, fit ska hon bli minsann!

 

En helt vanlig middag

  Middag 1tr ner

Sarah's matkasse - jobbigt och leva på diet!

 

Ägg muffins

 

Baka baka liten kaka - muffins & cocostoppar enligt LCHF


En helt vanlig tisdag var jag så in i gasen, rockade på taket och såg ut över staden!

Magnificent

  

Lika barn leka bäst - dvs upp med fötterna!

  Sidecut?

  Prima skinka!

  Tobbe, vars e vit ryssen?!

Oj oj, fest mitt i veckan!!

 

          Untz untz

Ibland när jag dricker brukar jag roa mig med att amputera bort benen

 






   

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards