Queenza

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

A hell of a trip! Smedstorp 2011

Av Sarah - 2 augusti 2011 13:56

Ett tag trode jag vi var dömda att vända hemåt. Men som den jag har blivit - den som sällan oroar mig för saker o ting - sket väl i hur det skulle bli egentligen..


Med ett litet bildspel får ni här se mig o min grannes helvetes färd från Sthlm-Nyköping. Tog totalt 6tim! Allt tack vare cp SJ som pga rådande oväder natten innan tvingats ställa in alla avgångar som passerar östergötland! Fan!


Ja, detta är min spontanitet när den är som bäst. En kväll över en middag 1tr ner frågade P mig om jag inte ville joina henne mfl på en gräsrotsfestival. Vart, när, hur? Smedstorp? Eh, ok? Ja, det kommer bli schyst. Bra musik, god mat och härliga människor. Kör för fan sa jag! Lätt! Kirrade hundvakt med en fingerknäppning - det är min nya grej. Ja, att knäppa med fingret! I och med att allt kom lite hastigt och lustigt var jag ej så säker på att jag hade en sovsäck. Allt i källaren är ett stort okotrollerat kaos, allt från mamma. Hade en vag misstanke om att jag hade 1 säck. Men förgäves letade jag, gav snabbt upp.


Hade finbesök ändå, hur kul är det då och ränna i källaren? Som att leta efter en nål i en höstack.. Packade mina grejer - hör och häpna. Allt rymdes i en VANLIG LITEN rygga! Hejja! Framsteg Sarah - Du lär dig! Jojo! Handsprit, myggmedel, gummistövlar, regnställ - som jag panikartat fick punga ut 5lax fört - så värt det! Fjällräven är mitt nya favvo märke förövrigt när det kommer till friluftsgrejer. Slitstarkt och skonsamt och pengarna stödjer en god sak. Jag handlar med hjärtat numer, inte med hjärnan, kanke är dumt - med tanken på att det lätt hänt att kulorna rinner iväg  


Nåväl, steg upp ofantligt tidigt för att vara en lördag. Allt för att vara ute i god tid. Men också hinna med en racer shopping - i jakt på en sovsäck. Hittade en Haglöf för ynka 300 riksdaler - som hittat!


Tog pendeln från södra till söd.syd Där fick vi vänta, bråka med SJ. De kan dra dit där pepparn växer. Totalt kaos. Ingen information om nåt, inställda avgångar, inga tåg som stannade i Nyköping. WTF!! Vi chansade och hoppade på första bästa x2000 till GBG och fick åka med till Katrineholm. Kul med sightsing. Tog en vända genom stan - käkade på gyllene måsen. Väntade lite till. Sen slutligen hoppade vi på lokalbussen som tog närmare 1 tim till Nyköping. Jisses vilken färd!


Bara fjuttiga bilder från fånen


Vart är lille tåget?

  Nämen titta! Katrineholm, sist ja var där var säkert 10 år sen!   Bolaget nästa!   Fint skare va! Gyllenemåsen - ett måste!   Gott om utrymme på lokalbussen   Tar på krafterna och flänga runt   Äntligen framme - så gott som i allafall!   Ser ni, dit ska vi! Bakom ängen, efter skogen, bakom trädet, där borta     Finally!    El festival!   Festivalområdet   Härliga människor   Ett mini Roskilde?   Avnjuter en kall medan ingenjörerna jobbar på   Fin solros - notera odlingarna i bakgrunden   Fina bartenders hade de iaf!   Ja, mitt ute i ingenstans   I skogen hör ingen dig skrika   Fin utsikt från deras dubbelsits dass!   Feeeeest   Gården hade egna dunbollar  

Hel nöjd över att jag fick följa med. Festat på ekologiskt vis. Arrangörerna var åretrunt boende, enna riktiga eldsjälar. Som helt eller delvis hängett sig åt att vara självförsörjande. Jag fashinerades så utav deras engagemang, en dag vill jag också kunna avnjuta egen skörd! Fick faktiskt med mig lite godsaker från gården.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards