Queenza

Direktlänk till inlägg 4 april 2012

Sometimes you have to look for it

Av Sarah - 4 april 2012 22:39

Jag tappar allt oftare bort min motivation nu känner jag. Eller har jag bara råkat hamna i en dålig svacka? Är det bara tillfälligt som jag upplever denna motgång? Eller är jag för svag att ta mig över tröskeln?


Jag tror jag har nått puckeln på kullen och rullar sakta neråt. Sen efter i fredags (utgång+alkohol=bajs för träningen) Först i går som jag kom igång med träningen. Inte bra. Aj aj. 3 dagar åt helvete. Jädrans skithål va det känns tungt. Kände mig som en nybörjare igår med Pt', som körde lite bröst, rygg och triceps. MEN med stora bokstäver: Jag fick oerhört gott beröm för min utveckling, sen om den berodde på min motvilliga "vila" eller ej överlåter jag till någon annan att bedöma. Jag är nu 3 månader efter op åter i samma goa form som jag var i december, med ett liiiiiitet undantag - bröstmuskeln - kan fortfarande inte belasta med full kroppsvikt genom att stå på tå och göra armhävningar. Bad as hell! Men allt annat funkar lysande.


Men till dags dato rå. Känner att utgången i fredags var jävligt onödig - när jag i så många dagar efter kände mig opepp att ens bege mig iväg. Kallsvettig i 2 dagar efter har aldrig hänt. Ja, dit bör väl tilläggas att fröken inte supit sig så fuller på över 2 mån. Och det bästa av allt är att jag blickar mot morgondagen - som med stor sannolikhet kommer spela samma melodi. SEN FÅR DET BANNE MIG VA NOG! Ja, delvis i alla fall. Fram till efter den 6 maj. 


Tills dess bjuckar ja på lite inspo videos - det är typ sånt jag maler igenom när jag måste hitta min inre röst som bär benen mot gymmet, efter dagar som i fredags.



Ryser när jag ser denna - shaking





Och jag har ju ett mål jag måste klara 1 chins & 1 dips innan 1 juni. Här har ni mitt bidrag till ett mosigt armpass.


---


Uppvärmning 1000m rodd i högt tempo


Dynamisk rörlighetsträning


Dips i maskin med viktplatta motvikt 30kg, 25kg på knä 3set x 10reps

Chins i maskin med viktplatta motvikt 40kg, 30kg ståendes 3set x 10reps


Triset biceps - kände mig stark så här ökar vi på till nästa gång


Bicepscurl med skivstång 10kg

Hammercurl 5kg

Vanliga hantelcurl 5kg


1:a 1min

Bicepscurl med skivstång 

Hammercurl

Stående bicepscurl med hantel


2:a 40sek

Bicepscurl med skivstång 

Hammercurl

Stående bicepscurl med hantel


3:e 30sek

Bicepscurl med skivstång 

Hammercurl

Stående bicepscurl med hantel


Dropset triceps - samma sak här - ÖKA TAKTEN SISTA KVARTEN!!

Kickback

8kg 8reps

7kg 7reps

6kg 6reps

5kg 5reps

4kg 4reps


Triceps extension över huvudet (rak arm med 1 hantel, ungefär som en tricepspress över huvudet)

3set x 10reps


Superset

Pushdown i cable

3set x 10reps


Bicepcurl i cable

3set x 10 reps


Och där i mellan sista seten och väntan på att Oscar skulle bli klar turades vi om och göra en favoritövning för "obelikerna"

En sk. Spiderman crunch utan pushup men på en förhöjd platta. Otroligt skön kontakt fick jag.


I morn är det nya tag  - BEN!! Som ni kanske märker är jag uppe i ett splittat schema där jag kör ex. rygg/axlar/bröst en dag och ben fram&baksida/rumpa en annan dag med min Pt, tiden där i mellan får jag välja fritt. Ogärna nåt som påverkar det "vi" ska göra dagen efter - helst tycker han att jag ska vila 2 dagar..   



Come on!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards