Queenza

Direktlänk till inlägg 26 december 2010

3 weeks after

Av Sarah - 26 december 2010 11:09

Igår var det 3 veckor sen mamma somnade in. Det har nog vart de mest händelserika veckorna i mitt liv, ever!


Som jag sagt till alla runt omkring mig, att det har vart bra att jag inte haft ett jobb under allt elände. Hade aldrig funkat. Utan jag har kunnat hänge mig fullt ut åt att finnas där för mamma, in i det sista. Samt ta reda på allt som kommer i efterhand. Allt praktisk. Ringa runt till diverse bolag och säga upp abonnemang, avsluta prenumerationer etc. Ett nödvändigt ont. Tror det var Rebecca som sa att hon aldrig hade pallat beta runt i allt detta? Men va fan, det måste ju göras, om inte jag gör det vem gör det då? Det är lite så jag måste tänka. Med det sagt så har det också vart en önskan från min sida. Att allt ska gå fort. Vill inte att det ska bli en utdragen process.


Och det i sig är ju också en del i sorgarbetet. Att man har saker för sig. Varenda jävla dag. Det har vart otroligt skönt. Veta att nästa dag är det nåt som händer. Kanske finns det en gnutta rädlsa i att inte våga låta sig falla ner ett steg? Strunt samman, det har vart en bra metod för mig. Att ha ben koll på vad som händer. Är ju ett kontroll freak i botten så..


För att bara nämna några saker som tagit upp min tid:


Inbokad tid till vårdcentralen -

syfte: Hitta ett sleeping pill som funkar! I och med att tjutet i örat tar kål på mig! Samt ångesten som hägrar.


Besök hos audionomen -

syfte: Pröva ut en hörsel & brus apparat! Gammal i förtid? Nä, men alla åkommor jag råkat ut för kan alla härledas till allt som har rört mamma, den inre och psykologiska stressen. Samt att det kan göra tinnitusen mildare.


Träffat begravningsbyrån -

syfte: Fastslå våra bestämmelser. Nu är tid, dag och plats bokat! Hade väl önskat å få det innan jul, men nu blire den 7 januari istället.. 1 vecka innan min födelsedag.. Nåja..


Träffat kuratorn -

syfte: Lätta på trycket, vad annars?


Träffat Rebecca och hennes mamma -

syfte: En mindre formell arbetsintervju på Vapiano! Ja, vinden kan tydligen vända, även för mig! Skönt att ha en paus från vardagen.


Utställning Stora Hund Sthlm i Älvsjö -

syfte: Vinna hela skiten? Nä, inte riktigt.. Men kul hade vi, och Prinsen skötte sig extraordinärt bra! Kul och träffa uppfödaren.


Sen har vi vart förbi mammas lägenhet x-atal ggr och kollat igenom posten, samt plockat i ordning en del saker. Man får ta allt lite pö om pö. Jag har inte ork att ta tag i allt på en gång..


 
 
Erika

Erika

26 december 2010 12:16

Beklagar sorgen

Du är duktig som tar tag iallt d praktiska

Bamskram

http://carpediem.bloggplatsen.se

Sarah

27 december 2010 08:44

Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards