Queenza

Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Our little puppy is finally here!

Av Sarah - 19 april 2010 15:45

Nervositeten och förväntan var stor när vi i bilen satt påväg mot Västerås. Det var ännu helt ofattbart vad som skulle ske. Så där overkligt att man inte kan ta på det utan att behöva nypa sig i armen för att få en uns av förståelse att detta är verkligt.


Vi parkerar bilen på deras uppfart. Vi var en aningen sena, skulle ha vart där redan vid 9.00, men va inte framme först vid 9.40 Sånt är livet i biltäta Stockholm. Veronica hade förberett lite kaffe. Det visade sig att en ur kullen redan hade fått flytta till sitt nya hem. Valparna låg på en pläd på köksgolvet och mös. Maya, mamman till Prinsen vankade av och an där i huset. Ungefär som att hon hade på känn att ännu en valp skulle tas ifrån henne. Å andra sidan är hon en veteran och verkade sköta det med bravur.


Vi slog oss ner vid bordet och hon berättade lite om den första tiden. Visade även oss lite tips på hur man ska träna honom på att stå på ett trimbord. Han va en aningen ovillig till att stå där och visa upp sig. Sen så släppte hon ut hundarna på altanen. Där fick de stoja och stimma. Varpå jag satte mig ner på ena trappsteget och bara njöt av det fina vädret, rätt som det var hade jag en liten hund i min famn. Och det var passande nog vår lilla Prins som kom upp och la sig. Där låg han en stund. Aaw. Medan killen signade pappren satt jag kvar på baksidan och tittade på när hundarna busade runt på gräset i solen. Sen var det dags för avfärd. Och den lilla killen va inte helt nöjd med att få gå in i transportburen. Men där inne fick han allt sitta. Han pep och gnydde. Det skar verkligen i hjärtat och höra honom låta så. Men vi ska inte faila på att låta oss luras. Dvs allt för många hundägare plockar upp/ägnar allt för stor uppmärksamhet åt hunden när den ber om det. Kanske därför tv produktionsbolagen har insett att det finns pengar att hämta på folk som har misslyckats i sitt ledarskap?!


Han lät inte länge efter att vi hade startat bilen. Utan slumrade sött in i drömmarnas värld. Vi passade även på att göra några ärenden påvägen hem, så som att köpa en hund termometer och lite middag.



Vi var bägge helt slut när vi kom hem, så det fick bli en sen lunch från thaistället här nere. Vi lät lillen få komma ur buren själv i hallen, nosa och lukta på sitt nya hem. Aaw han är så söt så man dör!




Här är några bilder som Veronica skickade


Här myser våran Prins i solen med sin mamma Theneican's Brynnhilde "Maya"






u: Theneican's Brynnhilde                        e: Impala Zen Zikko


              


Väldigt stiliga föräldrar, så han kan nog komma att bli en lovande kille när han blir äldre   

  






































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards