Queenza

Alla inlägg den 4 oktober 2010

Av Sarah - 4 oktober 2010 09:49

I och med att de extra kulorna funnits där på mitt konto. Har det vart ännu viktigare för mig att dela med mig. Jag har inte samvete till att vara snål, eller ens tveka till att dela med mig, enda som jag kan vara är eftertänksam.


Igår vaknade jag upp vid 9-tiden helt utsövd. 12 timmar gör gott för själen! Satt och pillade lite med bilderna på datorn från Ekerö, sen ville jag åka och addera de sista prylarna i VBYC. Behövde bla ny ansiktskräm dag+natt, peeling sten, allergitabletter. Det blev en del annat med.. Killen fick sig en ny parfym - då hans vart slut länge. Eye makeup remover till mig, 2 par fingervantar, serum att ha på innan dag/natt krämen, en primer för förbättrad hållbarhet och minimal glans i fejset, som ska fästas innan makeupen.


Vi drog hem och käkade frulle. Drog iväg till hundöarna. Prinsen var som vanligt helt i extas. Men istället för att gå in den vanliga entrén gick vi runt på utsidan, och kunde då gå in vid andra entrén. Dock fick han hålla sig i kopplet 2 varv. Och inga andra hundar kom för att nosa eller leka med honom.. Men va gjorde det när han bara pep och berättade för oss hur mycket han ville vara lös! Haha! Vi träffade på ett annat par som hade 2 dp's en röd som vår och en black and tan. Efter att vi stått och pratat en stund släpte vi honom.. Dock så brydde han sig mer om 2 Greyhounds modell större... Han fick springa fritt och leka lite med 2, men efter ett tag började deras jaktinstinkter ta över och leken blev ett snäpp vassare. Då kopplade vi honom och förflyttade oss några meter bort. sod och snackade lite med de andra, sen gick vi över till den andra ön och kunde släppa honom lös igen, men Prinsen var inte intresserad av att leka med de "små". Utan försökte få igång den större som var med i sällskapet. Det slutade med att de andra 2 dp's lekte ta fatt med den stora och Prinsen försökte hinna ikapp, panik skällde av frustration att inte vara lika snabb själv. Vi alla garvade åt cirkusen! Haha!


Hittils har pengarna gått till en ny turbo till bilen, som killen länge har tjatat om, kryssningsbiljetter till Mondaybar Lucia Cruise, lite kläder till moi. And that's about it! Efter hundön brassade vi iväg till ICA - köpte ingredienser till smothies.. Har blivit torsk på det! Frysta mango&hallonbitar, havremjölk, banan och passionsfrukt blev det.Nu när kvällarna är påtagligt mörkare har vi införskaffat oss en liten blink lampa att fästa på hans halsband, dock tycker jag det är lite mödosamt att plocka av å på den hela tiden - så därför vart det en tur till Bromma Zoo.


Köpte ett nytt Hurtta halsband, en vinter täck jacka till Prinsen (tror han kommer uppskatta den när det är 30 minus ute) och ett nytt läder koppel. Så nu är alla lika glada här hemma efter att ha fått lite prylar!


 

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards