Queenza

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Sarah - 16 oktober 2010 22:30

Efter att ha avnjutit min frukost i soffan i dag, ser jag ärret där staven satt, huden kring hela insidan på armen är förändrad!


Det blir oftast skramlade ägg till frulle nu under helgen, till det några goda skivor salami. Fått dinge för salami - hel sådan helst! När min talrik var tom kunde jag inte låta bli att snegla ner på ärret på armen vart där p-staven satt. Fått ett mycket fint ihopläkt ärr nu. Mer som ett X då det nya går rakt över det gamla. X-Women yey! Haha!


Nä, men det slog mig lite genant faktiskt att min hud på insidan av armen, bägge i det här fallet har bytt skepnad. Från en förhållandevis slät insida, till en obetydlig fisk fjälls ton? Vad det nu kan betyda? Har min vikt rasat så pass att det tagit stryk på huden? Det vägrar jag och tro! Frågade killen, han ser ju mig var dag och bör väl kunna göra ett uttlåtande som är rättvist. Han tyckte nog att det försvunnit en del plufs från fejjan!


Har dock inte under mina 3 veckor stått på en våg, vet va vikten låg på innan. närmare 70kg - helt makabert mycket för att vara lilla jag på 161 cm - när jag var som fittast och tränade som mest låg jag stabilt på 53kg! Hoppas på att den ligger något under nu, så man i alla fall kan glädjas åt nånting.. Strunt samman, jag kommer köra på med min diet - på mitt sätt. Träna och äta rätt skadar ju inte!


Så efter frukosten (som va runt 13 rycket) packade vi pinalerna och brännde iväg till Ängby. Övade inkallning i lina. Gick som smort. Även om hela ängen i sig kryllade av andra mer intressanta dofter..    Sen knallade vi igenom skogen bortåt till rastgården. Där fick Prinsen köra sin tränings debut på agillity banan som står där till allmänhetens förfogande. Han fatta galoppen direkt. Hoppade upp på brädan, klättrade upp och ner för ett plank, rev nåt hopp hinder, slalom gick inte alls haha. Men attans va snabb han är! Tror någon här behöver träna på sin kondis..   Troligtvis kommer detta bli en sysselsättning som passar honom bättre än utställningar..   



Här är några bilder som killen lyckades ta på oss


Förs ute vid stora ängen..


   

Sen vid..

   





Ikväll vart det premiär för lillen att inviga sitt vintertäcke. Han hade ju motionerats och grisat ner sig så mycket under dagen att det fick bli en dusch när vi kom hem. Oroliga som vi är lät vi honom ha täcket på sig nu under kvällisen -  det är ju för fan 2 grader kallt ute! Solen vart e du? Onödigt att låta honom dra på sig en sträckning, eller nån annan otrevlig åkomma.


Ajuste, han fiser som bara attans här hemma. Jämt. Smygare. De är värst. Hoppas inte det beror på fodret, och att de är nåt som växer bort. De är outhärdliga, man flyr fältet om man säger så..

Av Sarah - 16 oktober 2010 02:07

So far so good, som man brukar säga. Att svärmor kom förbi lite tidigare idag gjorde absolut ingenting! Hade ju en påse bullar kvar, så det var ju enkelt ordnat.


Har suttit sen hon gick med ps och knåpat och trixat, och nu äntligen är jag klar med den nya headern. Nöjd? Ja, rättså! Med tanken på att alla bilderna är mina egna verk! Kändes väl behövligt, så där vinter fräsht! Även om man oftast brukar sammanfläta(stavning?) det med sommar.. Hur som haver..


Har lite kvar och pilla på själva bloggen.. Tänkte byta ut färgtemat.. Ska bara komma på hur jag vill ha't! Självklart kommer stylen gå i samma anda som innan, enkelt och minimalistiskt!


Återkom under helgen för att kika på den nya designen!



Mjaou på er så länge!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards