Queenza

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Sarah - 5 oktober 2010 11:36

I belive so. Tror det är oerhört viktigt att man har sina små inspirations källor in life.. Man plockar lite här, man plockar lite där för att skapa sig sitt eget.


En av mina andra fix idéer är bla att jag ska ner 5 kg gärna mer tills kryssningen i början av december. Är inne på min 2 vecka nu. Med små enkla medel hoppas jag kunna nå mitt mål. Har tid på mig så det är inge fara. Fällorna kan snarare vara stress, orsakad av tidsbrist. Oftast uppkommer inte tidsbrist helt av sig självt, utan det beror mycket på oss själva. Fel i planeringen.. Gör om gör rätt..


Så nu ägnar jag mig inte mer åt de förädiskt goda rost mackorna till frukost.. Har väl hänt att frestelsen har vart för stor någon gång, dock inget misslyckande, jag fortsätter ju på mitt vanliga spår. Dvs en god frukt smoothie till frukost - som brukar bli runt 11-12 tiden, hör till den typen som sällan kan få i sig nåt tidigt på morgonen. Den brukar jag stå mig på tills middag! Om inte, härda ut! För allting handlar egentligen om att få magsäcken att krympa ihop sig lite. Har heller aldrig vart den som äter groteskt mycket heller, utan det är de där små extra portionerna man tar bara för att det är gott! Men nu är det slut på det! Intalar mig själv att alltid vänta 20 min extra efter att maten är uppäten, är jag fortfarande hungrig efter de har gått - ja då låter jag mig ta mer.


Min inspriration till smoothies var ju självklart Rebecca! Haha! Hon introducerade mig en variant med havremjölk, banan, honung, lite vanlijsocker och passions frukt. Efter den drinken är jag fast. Har dock börjat laborera lite själv - med att ha i frysta frukter! Klart som korvspat att jag kommer att lyckas!


Sen har jag jycken som behöver sin dagliga motion, nu är han så pass gammal att han pallar med lite längre turer. Ibland kör jag lite intervall träning med honom. Mycket mycket bra!

Av Sarah - 5 oktober 2010 09:10

För er som missade att det var kanelbullens dag igår, inklusive jag själv - så är det väl inte så illa att man gör en sats bulldeg idag?


Det första jag gjorde i morse var att sätta på kaffet och sen dra igång bullbaket. Vad är jag för en slags människa o göra det så tidigt på morgonen? Jo, jag är en person som är full av fix idéer. Har jag fått för mig att göra nåt, måste det bli gjort. Inre harmoni. Annars ligger det som en stenbumling på min axel och gnager.


Hade ju tänkt och fixa det igår, men insåg när jag kom hem från min jobb coach att det fattades en bunke! Ringer till mamma och säger att det saknas en bunke till maskinen jag fått ärva av henne.. Jaja.. Strunt samman. Invänta karln. Käkade lite middag - Kassler med annanas i ugn! Mums! Sen brännde vi iväg hem till henne. Satt där och småpratade lite, dessvärre kunde vi inte stanna så länge i och med att vi hade en tvättid inbokad kl.20.00


När vi äntligen var hemma insåg jag att bullbaket skulle ta mig hela natten, så jag sket i det och kom i säng i lagom tid.


Nu inväntar jag att degen ska jäsa färdigt, att tävtten i maskinen ska bli klar, ska strax ut med vovven. Den här dagen börjar bra! Senare i eftermiddag ska jag hem till Rebecca o käka lite middag och prata strunt. Det är alltid lika kul och träffa henne, och vi har lyckats se till och ses åtminstånde 1 gång i veckan!   

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards