Queenza

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Sarah - 7 oktober 2010 18:40

Fick ett mail från mami idag. Där hon frågade mig om jag ville komma över på söndag och prata om det man egentligen inte borde prata om.


Dagens pers är över. Jag är efter att ha svultit ihjäl mig här hemma äntligen mätt i kistan. Det vart en pasta med köttfärssås ikväll. Utan grädde i såsen, utan tillsatt fett. Några droppar olivolja till pastan. Smakade utsökt!


Lyckades till och med sträcka baksidan av låret muskeln. Så nu går jag  som ett jehu i slowmotion kan man säga. Nåja, det är skönt när kroppen meddelar mig att den existerar. I morn blir det samma visa, kanske en annan rutt, en som är lite längre?


På söndag ska jag i vart fall hem till mor, moster kommer också å närvara. Känns lite bisarrt att vi ska samlas där för att prata om mammas begravning. Hur ofta har med det på tapeten med sina nära egentligen? Killen kommer inte kunna vara med. Kanske lika bra, så mamma inte känner att hon behöver hålla inne med nåt, även om jag själv gärna hade sett att han var med som stöd. Får trösta mig med att Prinsen följer med.

Av Sarah - 7 oktober 2010 10:16

Det var väl kanske inte det smartaste utav mig och baka en laddning bullar, frestelsen har tagit över några gånger. Svårt att motstå sånna gosaker!


Kvällen med Rebecca var som vanligt alltid lika skoj! Hon stod för sällskapet och jag matlagningen haha! Inte mig emot, älskar o laga mat! Vart inte så sent denna gång, killen kom och hämtade mig runt 10 tiden. Var så himla trött när jag kom hem att jag somnade på en gång efter att ha tvättat bort sminket.


Igår tog vi det bara lugnt, var hemma och kollade på film till maten. Förövrigt en jävla skitrulle! The Boondocksaint. Knatade ner till affären - var sugen på nåt sött! Hör på den här nu: Killen la i en marabou kaka i korgen, varpå jag predikar att vi absolut inte ska ha nåt godis! Så med en ledsen sambo och en glad jag gick vi till kassan med helt andra grejer. Lite apelsiner, bananer, kiwi och en äppeljuice! Tänkte testa en ny variant med smoothie! Som alltid, så måste jag ha variation i livet annars veknar jag fort.


Nu på morgonen slängde jag på en party dänga och körde loss med ett mini träningspass. Bara för att känna vilken status kroppen har. Eh, ja det ska vi inte uttala oss om här.. Men nog jävlar kommer det bli bättreing. Är fett taggad. Måste ha nåt mål att se fram emot. Och det är som sagt att bli kvitt de där 5 kg, sen gör det inget om resten av kroppen påvägen blir fit och trimmad. Dock ser jag inte hur det ska hinnas med på den korta tid som är kvar som, 2 månader ungefär..


Men håller jag mig bara till schemat, bygger på tiden successivt, ökar pressen så borde det gå. Nä, nu tänkte jag bränna av 1 timmes promenad i skogen med lillen, köra lite intervall träning - han älskar verkligen när det "plötsligt" händer nåt! Haha! Små glädjeskall för att visa att han gillart! Å det är precis det man behöver om man kämpar efter att nå något - positivt tänkande!


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards