Queenza

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Sarah - 19 augusti 2010 19:48

Mitt inlägg jag skrev igår raderades tydligen. Jävligt surt! Minns inte alla detaljer så detaljerat så här i efterhand. Men nog är det allt irriterande! Gör ett försök till..


Hade ju skrivit att jag skulle iväg och träffa en gammal vän från gymnasiet. Babblade lite om hur det kommer sig att vissa relationer blomstrar livet ut medan andra snabbt dör ut. Märkligt det där, när man börjar gå på djupet av det. Vilket jag inte orkar göra nu. Hade redan ett schyst inlägg. Men som idag tycks vara försvunnet. Jävla helvetes cp dator. Ge mig en ny nu nu nu!


Hur som haver. Så åkte jag till Rebecca igår. Tog med mig lill korven. Aaw lille liten fick nu för första gången åka t-bana. Gick hur bra som helst, bortsett från den lilla väntan på tågbytet i centralen. Nä där gillade han inte alls och vara. Fick sätta mig ner på huk, och han fullkomligen satt på min fot. Stackarn.


Mötte upp henne och tågade ner mot affären, hon behövde tydligen införskaffa lite extra ingredienser för maten hon skulle bju på. Spagetti med köttfärssås. Yum yum! En rätt som står sig längre än många andra. Går inte att föräta sig på det.


Dock vart det x-antal glas vitt och några cancerpinnar och lite pantertanter snack innan maten kom till sin rätt i kistan. Tydligen hade vi lite att reda ut sins emellan också. Klart som korvspad. Men nu har vi lagt alla korten på borden. (Ja det var lite det jag skrev i inlägget som försvann). Att man ibland tror att man är den enda som matar och ger liv åt elden.. Vännen råkar befinna sig i en liten livskris, så mycket utav snacket gick åt att vara ett idel öra. Men även prat om gamla minnen vi har haft ihop. Och det är klart synd att man ibland får för sig saker, utan att ens egentligen ha en aning om det. Hoppas på en förändring från oss bägge. För vi har haft en hel del skoj ihop.


Tappade räkningen efter 5 glaset. Och många glas vart det. Gjorde en rejäl tabbe när jag hade lastat på pastan i tallriken. Fick för mig att hälla lite olja för den goda smakens skull. Men istället hade jag hällt på balsam vinäger. Not so good. Vi garvade åt det hela. Rebecca försökte rädda den genom att hälla den i durkslaget och spola vatten. Men näe.. Tur var väl det att det fanns ordentligt med pasta. Så ingen större skada var skedd. Haha! Skyller på vinet!


Runt tolv tiden kom min alldeles egna pic up och hämtade oss. Aaw hjärtegulle! Ibland får jag lite dåligt samvete av att han är en sån klippa som han är. Vill så gärna ge igen! Kanske dags att skaffa sig ett körkort!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards