Queenza

Direktlänk till inlägg 16 februari 2011

Love making and heartbreaking

Av Sarah - 16 februari 2011 10:03

Ingen har väl undgått att valentin dagen var i måndags? Tror inte det. Till alla människors förtret infaller detta årliga kommersiella jippo. För första gången på länge hade jag någon vid min sida att "fira" dagen i ära.


Vad är det att fira egentligen? Hajjar inte hypen kring alla-stjärtars-dag? Hade jag vart singel (och ingen att dejta) hade jag nog kanske försett mig med en go rulle, lite smaskigt käk och nåt mumsigt snacks till, kanske ett bad, hade definitivt inte  desperat letat efter nån att tillbringa den med - tycker ensamhet är skönt?!


Har börjat lyssna på Rix fm Gärts Värld, där han under kvällstimmen pratar goja med menlösa människor och dess problem. Ja, vilken vettig människa ringer faktiskt in och tjötar live i etern? Rätt kul och somna till, en lätt uppåtdragen mungipa är som balsam för själen.


I måndagens program ringde den ena värre än den andra in, att det finns tokstollar i vårt avlånga land visste jag redan, men inte jubel idioter som dessa på elit nivå! Jisses! Programet präglades såklart av hur industrin ökar markant med tanken på alla ploj produkter som säljs för ocker priser. Ska en ros kosta 100 spänn? Ska man i skolan få ge bort en blomma till den man beundrar, att det på nåt sätt främjar mobbningen? Jadda jadda.. Eller som en kvinna som ringde in och hade funnit sin karl i sängen med en annan kvinna! Haha, jag dog av skratt! Det må finnas små undantag, men att ringa in till radion göra en pudel av'et! Rätt ofta tror jag dock att det är många som ringer in bara för att driva saken till sin spets. Ja, att det mesta bara är påhittat. Jag är rätt sanningskritiskt till mycket.


Kvällen för mig, killen och vovven var sig lik som många andra. Enda undantaget var att jag jobbade över = månadsbokslut! Och därför var jag inte så pigg på att ställa mig och kocka det första man gör när man kommer hem. Så i stället gick vi och käkade på Lilla Rivieran vid Ängby. De hade såklart erbjudande att för en mindre summa pengar (för att locka till sig merförsäljning som förrätt & efterrätt) för att förvissa sig om bra service/kvalité & mycket mat för pengarna! Ibland undrar jag om vi är för smarta för vårt eget bästa eller tvärtom!


..


Har märkt att när inläggen skrivs här blir de långa och med få uppdateringar/dag.




Men faktum är ju att jag bara skriver här för min egen vinnings skull! Mitt ventilations forum, här jag kan få kasta skit på allt-o-alla! Utan att ta hänsyn över att nått pucko på andra sidan skärmen känner sig förolämpad. För visst är det väl ändå så många gör. Skriver för att förmedla nåt, och man kan inte ta hänsyn till alla ifall man trampar nån på tårna.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards