Queenza

Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Top notch

Av Sarah - 18 februari 2011 13:15

Som om inte allt redan nu vore nog? Alla inköp vad tjänar de till? Alla ytbehandlingar vad ger de mig mer än mindre kulor på kontot?


Det är fredag, en inte fullt så känsloladdad dag som den var den där första fredagen i början av januari månad. Då begravningen ägde rum. Har inte samma klump i kroppen. Dövar smärtan med att hålla mig själv och tankarna sysselsatta. Visst fan finns det saker att "fira". Som igår. Fick hem papprena från transportstyrelsen. Ja, 26 bast gammal and still no körkort! Det är bara ett tecken på att är man en 08 ut i fingrarna behöver man vare sig lappen eller en dyr kärra! Helt dugligt är det att färdas kollektivt.


Var på min andra ansiktsbehandling i veckan på Derma Nova. Helt himelskt ljuvligt. Jag är i fasen - unnar mig mer och lite där till. Det visade sig att min hudterapeut  Angelica råkat ut för samma sak, hon miste sin mor i samma förädiska och äckliga sjukdom. Gullig som hon är så sa hon att "jag kan va din mamma". Vi tjitt tjatade lite under behandlingen. Och kom fram till att pengar är till för att spenderas. Och göra saker som min mamma aldrig unnade sig själv.


Har i några dagar tänkt på att tillägna henne ett brev. Berätta vad som har hänt på sistonde. Tror det kan vara bra för mig. För jag menar, här spottar jag bara ur mig tankar hej vilt för min egen skull. Inte så personligt som om jag skulle skriva ett brev. Får fundera lite mer. Kanske lägger upp det direkt här?


Sen var jag ju hos tandis igår igen. Inte för att laga hål eller så. Gjorde avtryck för bleknings skenor. Ja, jag kanske löper lite amok med ytbehandlingen. Men dessa ting är saker som jag länge velat göra, men inte kunnat. Så nu passar jag verkligen på att göra allt jag vill. Innan det är försent.


Nästa sak som står på listan är om modet håller i sig är att injecera lite stylage i läpparna. Är över förtjust i plutmunnar! Vi får se helt enkelt! Vill ju inte tappa bort min identitet på vägen och vakna upp helt vilsen i sig själv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards