Queenza

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18


'To my insperation and my shining star'


En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta hand om djuret. Tid är pengar. Många delar nog min tanke här - även om man är 'redo' så väljer man att fokuser på sig och sitt. Så krävs det engagemang. Och det måste vara ömsesidigt. Krav är det sista vi vill ska tynga ner våra axlar.


'Den jag träffar m å s t e ha ett eget liv'  


Fastän jag vet att när man väl träffar rätt så krymper ens principer ner till 0, och allt det där man lovordat sig själv är som bortblåst - för man bli tagen på sängen och upprymd av känslan att vara älskad. Sätter vi oss själva i andra hand kanske vi lättare kan närma oss någon annan. Sentimentalt bubbel här. Men är det inte så, att det är jävligt svårt och ens hitta någon i dagens hektiska samhälle? Alla är vi utbytbara. Ett felsteg och någon annan tar din plats? Hur kul är det att trampa själv genom livet? Visst, vänner i all ära. Gör det inte mer komplicerat än vad det behöver vara. Keep it simple. Make it sweet. Man behöver inte vara svinaktig eller en mansgris för att man är rädd för att låta någon komma nära dig inpå livet. 


'Vi är alldeles för ytliga idag för vårt eget bästa'


So? Om yta är det jag ska behöva se och leva med vill jag banne mig att det ska vara attraktivt to the very end.. Vi är alla olika, det har vi fått lära oss på dagis. Tacka fan för det. Då kanske jag få ha min tukt efter muskelmassa i fred? Våga stå upp för dig själv. Våga stå för dina åsikter. Våga säga vad du tycker. Vi är så jävla urusla på att tala om för andra hur bra de är, eller hur bra just den personen i din närhet får dig att må/känna. Våga ge personen brevid dig på bussen en komplimang för nåt du gillar hos den. Våga släppa ner skölden. Sluta upp med att vara så jävla stolta hela tiden. Ingen annan än du själv som förlorar på det. Förändring kan bara ske när vi är medvetna om vad vi måste bli bättre på. Och sluta för fan upp med och va så jävla rädd för att göra bort er. Är det hela världen? En fegis vill väl ingen vara? Se så, ta modet till dig och gör en förändring hos dig själv idag. Så lovar jag att känslan av att ha gjort nåt som är mot ditt vanliga mönster kommer stärka dig och din självkänsla mer.





Tidigare månad - Senare månad

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012
>>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards