Queenza

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Neighbo(disturb)ring People

Av Sarah - 23 augusti 2010 11:15

Jag har tänkt ett tag på detta. Att jag skulle ta och pränta ner vilka olika varationer av när/sär boende vi har omkring oss.



Får man lov att kasta lite skit på sina grannar i ett medialt öppet forum som är tillgängligt för alla?! 




Engelsmannen & hans flamma

Väldigt trevliga bägge två. Det var han som hade rottisen, men som avlivades i våras. Som också var Prinsen bästis. Han kommer snart att få hem en "ny". Undrar om Prinsen kommer tro att det var den gamla.. Men hon då, hans flamma. Ja hon har en hög med små bjäbbiga raser. Och Prinsen blir som tokig när han ser/känner vittring från de. Faktum är att han aldrig har fått leka med de.


Getingar och annat flyg

Jag vet inte hur det kommer sig att JAG med ro har kunnat smasha på alla obehöriga gäster som sneseglat sig in i min borg. Hade det inte vart för njutningen i smällen som kommer efter att ha prickat rätt hade jag nog heller inte tagit det med samma ro.


Restaurangen / A-lagarna

De har alla sina fel och brister. Men nu efter vi skaffat hund har vi en godare lag sins emellan. Vi morsar t.o.m på varann! Kanske lika bra, för de var till en början smått störande. Dock har det visat sig att det bara är kvälls gästerna.. De trogna dags besökarna är ytterst trevliga. Själv har jag svårt att förstå meningen med att sitta där dag in och dag ut, med samma människor. Det kommer liksom inget nytt syre i elden..


Valrossen

Henne har jag nog skrivit lite om förrut. Ibland låter det så illa ifrån henne att man kan höra hennes bröl ända in hit. Sen vi skaffade Prinsen vill hon ej längre dela hiss med oss. Trots att han var otroligt söt som liten.


Muslimen

Bor i grannhuset rakt över. Ser deras balkong från min. Parabol - självklart att de har det! Ibland när jag har haft svårt att sova och behövt en nypa luft har jag sett att det är tänt hos de. Ibland ser jag hur mannen i huset vänder sig till Mecka. Deras barn leker oftast hemma eller på balkongen.


"Lennart"

Helt ofarlig typ. Men vid första anblick misstar man honom för att vara en av A-lagarna. I själva verket är han en helt vanlig människa utskriven från psyk. Ser lite halvtaskigt klädd ut, trashiga jeans, stripigt hår. Brölar ofta. Pratar gärna med sina egna inre röster.


Den nya imigranten

Hon har sedan inflyttning fört ett herrans liv. Tid och otid. Drar dit sina landsmänn för att (vad vi anar) röka på. För att sedan eskalera till att föra ännu mera liv. Tycker nästan det är konstigt att ingen närmare granne vart där och plingat på än! De gör väl som så många andra likasinnade - noll respekt för andra.


Finnpajsaren 1

Något äldre, och mycket trevlig dam. Hon stannade ofta till när Prinsen var "ny". och pratade gärna en stund. Då vi brukade sitta ute på gräset - bara så han skulle få va ute lite.


Finnpajsaren 2

Muskelknutte som stonkar när han vickar fram. Snarkar så det hörs ända in till mig.




Det var lite av vad jag har att erbjuda idag. Nu kallar plikten.. Undrar hur dessa ser på oss? För allt för ofta försöker vi/jag nog ändå hålla ett gott föredöme själva. Att visa hänsyn kvällar och nätter. Genom att inte störa och föra oväsen..


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards