Queenza

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Sarah - 3 mars 2010 09:06

Nästan så man skäms att inte minnas saker från helgen. Det hade väl kanske vart mer okay om det låg en sjövild fylla bakom det hela, men så är inte fallet.


Om jag försöker mig på att minnas vad som utspelade sig här i fredags.. Nä jag kan inte komma på det. Lite läskigt är det! Juste.. mor min kom på ett besök, mysigt. Pratade om livet. Hon berättade lite hur läget på hennes jobb låg till. Att jobba för henne är som plåster för själen.  Inte att det läker hennes sår, mer en längtan att ha nåt att se fram emot. Inte minst sagt för hennes sjukdom. Det är hennes livboj just nu. Och hon upplevde att stämningen där inte var som förrut (tiden innan hon vart heltidssjukskriven), klart man ser saker på ett annat sätt om man råkar ut för nåt så hemskt som hon har gjort. Hon har varje fall vart borta från jobbet lite mindre än 1 år. Fått nya krafter. Och tagit sig tillbaka till arbetet, men då endast 25%. Det är mig en jävligt stor bedrift.


Jag avgudar min mor för hennes stryka och vilja, hon har en urkraft som ingen annan människa har, ingen som jag vet om. Jag brås nog lite på henne när det gäller vissa egenskaper, man stångas gärna själv i motvind. På gott och ont. Hon verkade må "bra". Med sig hade hon några påsar med bullar som hon hade bakat. Bara en sån sak ska man väl hurra för? Lilla mami ♥ Efter att hon berättat om stämningen på jobbet höll jag nästan på att gå i taket av ilska och frustration. Hur funtad är man i pallet som människa undrade jag?! Kan folk inte behärska sig? En liten fras som "hur mår du" skulle göra hennes dag fulländad. Ja lite så kände hon, hon upplevde sin närvaro som obefintlig på jobbet. Och ingen verkade heller villig till att ge henne en update i vad som är nytt systeme. Riktigt ruttet!


Gah, nästan så att jag går i taket nu av det jag försöker få ur mig! Hon hade iallafall tagit tag i chefen som bossar över hennes avdelning och sagt att så här ligger det till, de verkar inte ha tid för att introducera mig. Finns det ingen annan lösning eller möjlighet måste jag se mig om efter nåt annat, och då blir det isånna fall heltidssjuksrivning, men gör jag det har jag också gett upp, då kan jag bara invänta döden. Ungefär så hade hon sagt. De kom överens om att styra upp ett möte nästa vecka (alltså igår tisdag). Ja sa det till henne, att det kanske var ett fult knep att dra till med, men i hennes fall har hon inga val! Ett nödvändigt ont, helt i sin rätt!


Lördag:

Vaknade i rätt skaplig tid, redan innan klockan 10. Upp och göra sig i ordning, och alt som hör till. Så som att ordna frukost, klädbestyr mm. Tidigare förra veckan hade en reklambroschyr för Blomsterlandet dimpt ner i min brevlåda. Jag som är en sucker för orkideér föll genast för vad som i den stod. Med oss tog vi min gamla växt, som jag också fick omplanterad. Wiho! Vi köpte en sk. porslinsblomma. Kommer bli fint när den får knoppar! Efter Blomsterlandet trotsade vi oss med ett besök på Ikea. Ja det är nästan lika med självmord att åka dit helg efter löning. Gosh va folk! Fanns knappt nån parkering! Men tänker inte spy mer galla över nåt som faktiskt var självförvållat! Finns det nåt värre så är det folk som beklagar sig över situationer de själva försatt sig i!


Vi skulle egentligen inte köpa nåt mer än en ny glödlampa till min skrivbordslampa. Med oss fick vi nya kaffe koppar, knivmagnet (så nu pryder våra blänkande globalskatter väggen), värmeljus, 2 vägghyllor, 2 pasltbunkar av modell större (super bra när man ska jäsa deg!) Totalt 15 varor, inte mer inte mindre. Det kallar jag tur för oss som tog självscanningen!


Nästa stopp: Mediamarkt. Killen behövde ett nytt linsskydd till sitt objektiv. Gick relativt fort. Sen vet jag inte varför eller hur det kom sig att vi hamnade i Stinsen. Jo juste. Jag va mega super hungrig, och som alltid när jag blir det sjunker mitt humör. Så en burgare från kungen vart det. Strosade runt lite i butikerna där, killen fick sig en bok. Han har fått för sig att han ska bli en bok mal.. Får väl se hur det blir med den saken :P Den står fortfarande orörd i bokhyllan, men jag ska inte vara den som är den och säga nåt. Kan va jävligt slö o komma till skott med saker.. Böcker ska inte bara stå prydligt och samla damm, de ska även vara en form av eskapism.


Slutligen.. Så kom vi ut till Täby för att hälsa på Helena & hunden. Hon hade vart gullig och köpt munkar! Nom nom! Vi chillade där en stund. Helt utan och tänka på det så hade tiden sprungit iväg, och vi som skulle hem och ordna med hyllorna & knivmagneten!


Så till middag fick det bli en enkel tomatsoppa a touch of Sarah! Ja jag förgyller det mesta som kommer min väg. En klick creme fraise och två nypor riven parmesan.



 






Yums!


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards