Queenza

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Sarah - 6 mars 2010 21:00

Turen ut till V-ås gick över förväntan bra. Vi hade strålande solsken hela vägen dit och hem. Vår pirr i kroppen, som bara kommer av sig självt.


När vi passerat Humelsta säger killen: Kolla här då! Pekar ditåt och säger: Ska vi inte? Med tanken på att vi gårdagen innan hade förköpt oss på 2 kg ferrari bilar så va mitt svar: Nej! Kanske lika bra..


Vi kommer fram till uppfödaren. Hon va precis så som jag hade uppfattat henne. Human, oerhört trevlig, verkar inte köra denna business för pengarnas skull, utan pengarna är bara en bonus. Ja vi kom dit vid 2 tiden, tror vi lättade därifrån vid 5. Hon bjöd in oss på kaffe och fikabröd. Det som slog mig när vi klev in hos henne var Wow vilket palats! Inredningen var sparsmakad och heeelt i min (våran) smak. Maj gwadd! Vi fick hälsa på tiken, haha såg riktigt roligt ut med hängpattarna som nästan släpade i backen! Tiken var en aningen reserverad, vilket man kan förstå. Hon pendlade in och ut från valparna. Sen stängde hon igen dörren dit och så fick vi hälsa på hennes 2 andra tikar. 2 helt ljuvliga damer. Hade likväl kunnat tagit med mig de 2 istället haha!


Att ha fått besöka henne gör att det verkligen känns som att "det är på riktigt" nu. Vi hade förberett oss med lite frågor. Men det mesta vi hade skrivit ner kom sig helt naturligt under våran pratstund. Allt kändes så bra! Personkemin klickade verkligen! Ibland kan man ju uppleva tystnad som jobbiga, här var det sällan tyst mer än när man hämtade andan och dök på nästa diskussionsämne haha! Och jag vet (hon skickade nyss ett mejl idag måndag) att hon delar vår uppfattning.


Timmarna flög förbi, men efter ett tag kände vi nog bägge att det kanske är dags att runda av. För vi ska ju även komma dit en gång till minst innan vi får hem vårt lilla knyte. Och då finns det mer utrymme för prat om det skulle dyka upp fler frågor under tiden. Vi tackade och hälsade adjö och hoppade in i bilen. Både killen och jag tittade på varandra och bara log. Resan hem handlade i stort sätt BARA om tiden fram tills vi får hem lill ponken. Jag dör av längtan! Vill ha hem honom nu!


Egentligen skulle vi ha käkat kyckling hemma, men vi tyckte att vi hade förtjäntat oss en riktigt svullo måltid. Avfart nästa: Rotebro pizzeria. Galet goda pizzor!



Happy feelings!

Av Sarah - 6 mars 2010 11:24

Tänkte väl ta en svägom i duschen innan vi pyser iväg mot V-ås. Wii ska bli så kul och få träffa uppfödaren. Lite surt att vi inte får träffa valparna =/ Men regler är regler, vad jag annars brukar säga om det är att regler är till för att brytas haha!


Vaknade innan 8 i morse. Gaalet! Men solen glimtar in genom fönstret, och är det ljust kan man lika gärna kliva upp. Så, morgonen har jag spenderat bakom en drös med ljuvliga klipp på youtube, på massa pinnar! Aaw! Vill ha hem lillponken nu nu nu!  Den lilla "fyllde" hela 2 veckor igår. Förhoppningsvis hinner vi med minst 1 besök till innan vi hämtar vårt lilla knyte.


Går inte med ord att beskriva denna längtan. Det mesta snacket som går här hemma är om vår kommande valpis. Tankar kring uppfostran, lydnad, träning, lämpliga täcken som står emot kyla (har läst att mini pinnar kan va svårmotiverade att klampa runt i snön om det är mer än -15 grader ute.) Tyligen är det också vanligt för rasen (små hundar över lag) att få köldkramp i tassarna. Nej, jag tänker inte klä min hund med skor om ni tror det. Man får väl hoppas på att den inte blir så kinkig när det vankas vinter (igen).


Apropå vinter, känns som våren ligger jävligt långt borta. Trots att termometern i solen visar 2+ idag, så är det rätt chilly i luften.. För att inte tala om alla snöberg som ligger lite random utspritt.. Hej vårflod?! Vet med säkerhet att Bälstavägen kring Bromma flygfält kommer bjuda på en del intressanta händelser. Han som sköter logistiken av snötransporten kan inte ha haft många hästar hemma när han valde att placera hela Västerorts snö där. Lager på lager. Ja, jag lider inte. Men ska bli kul och se vem som drar öronen åt sig när skriverierna sätter sprätt.

Av Sarah - 6 mars 2010 10:57

Kvällen vart väl sis så där, nu menade jag såklart inte maten vi åt. Utan filmen vi såg. Den sög babianpitt i hästlängder! Riktigt kass rulle, va de än säger på Media Markt köp den inte, ladda ner den!!


Till film är det ett måste att ha sötsaker som tilltugg. Vi har råkat bli beroende av de "nya" ferrari bilarna med cola smak. Helt magiska! Insåg också att godsiskålen inte hade mycket till utbud. Så vi klädde på oss kläderna och tågade ner till videobutiken för att köpa lite mer snask!


Efter att ha fyllt påsen med godis till hälften, kläcker killen ur sig till killen som jobbade där: Va tar du för en låda cola ferraris? Killen bakom disken skrattar lite lätt. Varpå jag hänger med och frågar en följdfråga: Om vi köper hela den, kan vi inte få mängdrabatt? Killen bakom disken inser att vi inte skämtar, och lägger fram ett prisförslag. Ni kan få de för 120:-. Vi tar den hojtar jag från godishyllorna. Haha!


 

Obs! Bilden är tagen från Torebring's

Så nu har vi en helt egen låda med 2 kg ferrari bilar med cola smak! Mums!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards