Queenza

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Sarah - 17 mars 2010 11:12

Kom och tänka på en sak, något min mor ofta säger: Att man måste ut så fort solen skiner. Att det är viktigt att man tar till vara på det vackra vädret. En fråga: Är det inte lika viktigt att uppskatta varje dag oavsätt väder?


Vi är nu inne i mitten av mars. Det är onsdag. Man kan nu se klara skillnader på ljuset som följer med oss längre och längre och längre in på kvällen. Ja, ljuset är med oss och lyser upp tillvaron. Jag har lite svårt att greppa den tekniken, att man nu helt plötsligt ska vara så jävla aktiv. Har lite svårt att släppa taget om mörkret. Lite wierd är det, i och med att mörker får mig att känna mig otrygg. Fast jag kan lika gärna tycka att mörkret är ett skydd. Man behöver inte bli väckt av att solen glimtar in tidigt på morgonen. Man behöver inte oroa sig för värmeslag. Nej, jag gillar inte vinter eller kyla. Utan jag vill ha balans. Balans att fritt kunna välja. Ratta in kanalen. Ställa in rätt grad och sedan leva efter det. Skulle inte det vara en ypperlig sak och ha?


Helgen har passerat lik vilken helg som helst känns det som. Men det faktum att varje helg vi lämnar närmar vi oss också en ny. Ett kliv närmare sommaren. Känns inte det förjävla härligt?


Kan väl kort återberätta att vi verkligen tog tillfånga dagen i lördags. Herr min jesus kristus! Först drog vi ut till Arninge för att hälsa på en som jobbar på djuraffären, den tjejen har har hund från samma kennel som vi ska få våran ifrån. Märkligt hur mycket kunskap vi tuktar och suger i oss nu så här inför att bli med valp. Alla tips är mer än välkomna! Efter ett lyckat besök styrde vi vår färd mot K-Rauta. Köpte kompostgaller. Mycket nödvändigt! Så den lille bara har en begränsad yta att röra sig på. Sen till Lidl ute i Spånga (gillar att se nya saker ombyte förnöjer).


Sen drog vi in mot stan. Till vad jag tror är en gömd skatt, som få känner till. Och jag tänker inte avslöja vart, utan bara nämna att det måste vara en ostälskares paradis! Mitt i smeten finns denna guldgruva. Tror vi gick lös på det mesta där inne, samma sak där ville pröva nån ny smak, konsistens, form etc. Det vart någon ungersk salami korv, spansk loma skinka, gouda ost, en blå möggelost, en brie gjord av getmjölk (smakar nästan som chevré, bra mycket godare än de franska brieostarna), sen nån hårdare variant som både hade god karaktär i sälta, men även ett inslag av syrlighet. Jävulskt gott! Samt att vi köpte med oss en påse handgjorda pasta rör, direkt import från Italien gjord på durumvete. Jisses, jag kom nog i byxan! Mm Mm Mm!


Slängde ihop lite utav de vi köpt till middag och kollade på en film jag hämtat från bibblan. Fattar inte att man inte har tänkt på det tidigare, ja att det är gratis och låna hem film! Helt jävla amazing! Söndagen sägs ju vara den lugnaste dagen på hela veckan, en dag att vila upp sig för inför stundande bestyr. Icke! Vi gick lös med skurhinken och städare rent i hela lägenheten. Bara det att vi måste nog hinna med att torka fönstren innan lillen kommer. Kan va skönt och ha det gjort!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards