Queenza

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Sarah - 18 mars 2010 22:51

Min kära morbror ringde nyss. Han kom med flera glada nyheter. Inte nog med att han har separerat från sin fru och ska sälja huset. Så verkar han rätt ok trots rådande omständigheter som skilsmässor ofrivilligen för med sig.


Det han främst ringde för att berätta var att han ville bjuda upp oss till Borlänge, under Peace and Love veckan. Hur sweet är inte det? Ganska så! Snackade ihop mig lite med killen, som sen sa: Kör! Haha! Det är nog det som är det bästa med honom (oss) att vi kan vara så spontana. Dock kommer det krävas en liten förändring i våra utsvängningar framöver iom att vi skaffar hund. Men sånt brukar lösa sig. Och morbron min ställde sig icke främmande till att passa den lilla vovsingen de kvällar vi ska ner på stan och röja.


Ja sen va han så väldigt glad över att få berätta att han nu signat sig på en ny lya. Härligt för honom. Jag imponeras av folk som inte gräver ner sig i sorg utan arbetar sig uppåt. Han berättade även att han kommer komma till Sthlm i början av juni för att springa STHLM MARATHON. Gubben är närmare 50 och håller ångan uppe. Mäkta imponerande, tänk om man kunde ha en "farsa" oxh säga så om!


Skönt att ha nåt "roligt" inbokat inför semestern, som vi bägge två kan se fram emot. Så hela vecka 26 är vi out of here!




Sweet!

Av Sarah - 18 mars 2010 16:39

Fler än jag som sitter som hökar över almanackan och räknar ner dagar tills skatteverket öppnar sin e-tjänst för deklaration?


Oavsett vad/om jag får nån återbäring kan jag inte hejda mitt sug. Vill ju så gärna veta! Skulle va surt som räven om det visar sig att de kräver mig på pengar. Har klarat mig bra, bortsätt från 1 år jag sommarjobbade på Öland. Nybliven 18 åring som inte visste mycket om livet, naiv ung och dum haha! Vart nog blåste på mycket kosing den sommaren jag jobbade där. Fy fan asså! Ruttet! Hade jag bara orkat/vetat tillräckligt mycket hade jag nog tagit striden för rätten till mina pengar.


Tycker faktiskt lite synd om alla ungdomar (de som säkrat sin post i sommar med ett jobb) som råkar ut för sketna arbetsgivare. Hoppas de har mer kött på benet än jag hade. Och framförallt, vågar stå upp för sin rätt.


Av Sarah - 18 mars 2010 15:01

Vaknade upp som vanligt av att killen ringer (mycket trevligare att höra en röst man gillar) än sedvanliga alarm dängor som kan få vilken person som helst ur gängorna!


Känner mig tjock i halsen, sveda och slem. Not me! Not now! Fakk fakk! Det passar sig verkligen inte att bli med förkylning nu. Speciellt inte när jag bokat in mig på diverse trevligheter på lördag. Hoppas att det bara var ett falskt alarm!


Idag har jag lyckats ådstakomma massor av saker. Ska på anställningsintervju i morn! Bara en sån sak! (Nej jag har inte slutat plugga, ska om allt gå vägen få ett extra knäck som kan dryga ut den annars så dammiga plånboken). 1up på den! Finslipat mitt CV, den är kung vill jag lova! AMS borde anställa mig som designer eller dyl för att få bukt på folks ickebefintliga förmåga att leverera snygga CV!! Folk suger på det i största allmänhet har jag märkt, riktigta krattor! Knappt folk vet va styckeindelning är, liksom hallå?


Sen ringde mamma och berättade vad hon hade hittat på nätet, närmare bestämt Tv4 Förkväll. Slängde ihop ett brev och postade iväg det till redaktionen. De har tydligen nåt spännande på G som skulle passa mig och min sambo alldeles ypperligt!


Sist men inte minst har även jag likt många andra bidragsmjölkare ringt och krigat med F-kassan. Tiden jag va arbetslös och innan jag blev sambo kunde jag nyttja bostadsbidraget, som jag även sen självmant sade upp. Vill ju inte råka ut för otrevligheter som återkrav och anant hemskt. Nej, jag är en person som gillar att göra rätt för mig. Andra  myglare tycks inte ha några som helst bekymmer av att sova om nätterna.. Kvinnan i andra änden måste nog vart en av få som inte bemöter än med stridsyxan i högsta hugg. Jag hade rätt, varför käfta då liksom? Har man bara rent mjöl i påsen brukar de vara rätt humana. Imponerad!




Over and ouuuut!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards