Queenza

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sarah - 1 oktober 2010 21:13

Lägg märke till den nya playlisten! Kikat runt som en dåre på nätet efter alla möjliga tänkbara klädkombinationer att ha på båten.


I onsdags bestämde vi oss för att va med och sänka skeppet på Mondaybar Lucia Cruise. Båten går mot Åbo, en 24 timmars vistelse med galet röj! Det var ett bra jävla tag sen sist måste ja säga. Men när jag såg att Korsakoff skulle fippla plattor kunde jag inte motstå! Allt är i stort sätt klappat och klart. Bara outfiten kvar så att säga..


Och med mitt givna intresse och vörda för Lady Gaga föll sig valet naturligt att efterapa hennes style, och själv masskera mig därefter i största möjliga mån. Ja än så länge kan vi bara hitta bodys i butikerna. Hittade ett par riktigt schysta läckerbitar att trä på mig. Det är alltid kul och spexa till sig, få blickar efter sig. Sen tänker jag inte skutta omkring naken, det är been there done that twice.. Men nåt kul ska jag nog kunna knåpa ihop!


 


- Say Mama!


- Maa!


- No no no no no no.. SAY MAMA!


- Mama!


- Ha ha ha ha

Av Sarah - 1 oktober 2010 20:47

Vi är alla eniga om att ett hem består inte enbart av vaggäar, tak, golv, en hall, toa, kök och sovplats. Det är mycket mer än så. Vi kan i dag nästan kalla vad som helst för boning eller hem.


Mitt nya hem är en fras vi alla slängt ur oss eller kan sätta oss in i. Jag har haft många hem, behöver nödvändigtvis inte betyda att jag har bott och fått min post levererad till många olika adresser. Det finns så många metaforer att ta till hjälp för att understryka sin mening.


Jag brukar skämtsamt säga att jag har klipp kort på Ams. Vilket egentligen betyder att jag ränner där ofta. Eller dra på mig masken - kanske lite dramatiskt, men att sminka sig är ju att shejpa till det yttre, och vem är man då om inte en förnyad/förbättrad jag. Jag gillar att använda mig av fraser med humor i. Svänga mina lurviga. Damma av festkostymen. Lägga sig i kuvösen. Ja, varför använder man allt oftare slang och synonymer i abnorma former?


Bort med onödigt pladder. Men så här ere gott folk. Va på intervjun idag. Kändes lite stelt. Var ett tag sen man befann sig i den sitsen. Var dock jävligt coolt att jag i veckan skickade iväg en ansökan, fick svar rätt omgående om att bli kallad till ett möte. Tjänsten som jag hoppas på att få är en 1 årig lärlings utbildning som fotoassistent hos Caroline Roosmark. Är inte det stor så säg! En dröm att få ägna sig åt en hobby dagarna i ända?! Jag kan oavsätt hur det går bara vara glad att jag tordes chansa, och lyckades komma på en intervju!

Av Sarah - 1 oktober 2010 08:35

Gårdagen var en givande dag. Det har som sagt vart lite rulijabs de senaste dagarna. Möten man ska gå på, folk man måste träffa för att rå om vänskapen lite.


Igår tog jag t-banan lite tidigare än vanligt. Hade ju hört på nyheterna om strömavbrottet. Och som jag sa till killen när jag äntligen hade kommit fram till min coach var att - man måste våga ta för sig här i livet, springa, puckla sig genom folk massor osv osv - samma sak gäller i rusningstrafik på tåget! Aldrig vart med om maken! Gick rätt smidigt ändå, tog 30 min längre än beräknat.


Samtalet med coachen var väldigt inspirerande hon luckrade upp en lucka i skallen, fick mig att tänka annorlunda. Se saken med nya ögon. Sånt är alltid bra för ens egna personliga utveckling. Och man kan aldrig intala sig för mycket att man redan kan allt, eller tror att det man trott är det bästa sättet att lösa saken på. Så jag är väldigt nöjd! Vi ska ses igen redan på måndag.


Var tvungen att rejda iväg till Vbyc igår - har ju inget propert att ha på mig längre! Ska ju på intervju nu idag.. Hittade ett par schysta jeans  för tvåhunda lappen på Gina, samt ett muffsigt panband med tillhörande snood/halsduk i naturvitt. Så snyggt!




Återkommer mer senare om hur det gick!

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards