Queenza

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Sarah - 12 januari 2010 23:11

Tänkte tortera min hud ännu mer med ett skonsamt bad, kanske lite olja, men bara för syns skull. För vem går egentligen på niten och köper barnolja i hopp om att bli så där bäbis len? Lurendrejeri är vad det är, för er som inte redan visste det! ;P


Ett varmt bad lugnar min själ, en fristad där jag kan låta tankarna vänta. Njutning och det är varmt. Se hur ångan ryker från min kropp. Åh vad jag saknar att basta. Finne Bastu. Det är som bäst på vintern.


Slängde motvilligt iväg ett mejl till min projektgrupp, känns verkligen som att jag sviker de. Sviker mig själv om inte annat. Tyvärr kan man inte råda bot på vissa saker som sker i ens liv, än mindre när det sker i andras liv som man själv blir påverkad av vare sig man vill det eller inte(?!) Men men, tiden läker sår, en annan förvärrar de genom att pilla i de, så att det sen blir fina ärr! (Kaka på kaka metoden - som ja skrev om igår..)


Men först en nypa frisk luft på balkongen, måste reda ut dagens nystan. Och gårdagens, och dagen innan dess.. Oj oj kanske skulle räcka till en hel kofta haha!



Sen ska vi spåna lite på framtiden och en eventuell tillökning ^^







Voff voff!



Av Sarah - 12 januari 2010 22:48

Stjärnskottet Erik Grönwall, ja ni som tittade på Idol minns säkert honom som den storslagna vinnaren. Startade upp spotten, sökte på honom o slumpmässigt valde jag Run to the hills.


Orginalet





Jag är väl ingen poptjej överlag, men bred musiksmak tror jag är nyttigt för skallen. Det är ös, det är gitarrspel som få skulle knäcka på guitar hero, det är rock och det svänger. Jag tror jag börjar vakna upp ur min dvala?




Ännu en dag, helt utan syfte.


Av Sarah - 12 januari 2010 13:08

Dagarna försvinner i ett tomt vakum, och jag kan inte stoppa det. Borde egentligen vara glad, med tanken på att sommarn kommer snart. Igår satt jag uppe till halv 2, lyssnade på Jens Lapidus bok - Snabba Cash. 2 skivor senare o jag kände mig en aning trött.


Vet inte om just ljudböcker är den rätta metoden för att få mig sömnig? Mer att jag skingrar tankarna på annat håll, och det i sin tur gör att jag kan somna. Värst av allt är att jag ställer klockan, men min kropp vill inte lyssna till larmet som ringer. Den är lika död som en överkörd räv. Helt livlös. Det är en ohållbar situation. Vaknar upp med fetaste lusten till att göra allt, men så fort verkligheten kommer ikapp (dvs när morgonrutinerna är avklarade) är den som bortblåst och jag har ingen lust med någonting. Som nu tänker jag att i morn då ska jag bannemig iväg till skolan. Samma tanke passerade mig igår o dagarna förra veckan!


Jag gillar inte hysteri skriverier i tidningar, där man nu kan läsa det senaste att just Snabba Cash har premiär i dagarna. Vem bryr sig? Borde jag bry mig? Jag har haft både böckerna, och ljudböckerna liggandes här hemma utan något som helt intresse för att läsa/höra de. Dubbelt upp gillar jag dock, gillar att se de snygga bokryggarna stå stiligt uppradade. Tyvärr göms de under mitt datorbor, så man måste snegla ner för att ta del av den vackra synen. Synen jag ser är magnifik, inspirerande och jag blir glad, glad över att jag (trots inte var någon lästjej som ung) ändå har fattat tycke för en viss genre, skaffat mig en samling, några är lästa, andra står på tur. De finns där, de är mina, jag bara väntar på att min läsperiod ska ta fart.


Jag tycker det är ett fult sätt media tar oss till fånga, nån viktigpetter där uppe väljer åt oss vad vi ska tycka, eller än mer vad vi ska göra. Let me be me and let me be free! Jag ser alla de som svaga, som fisken i vattnet följer med strömmen.


Denna gång tänkte jag faktiskt plöja mig igenom boken/skivorna innan film blir på tal. Gjorde ju en miss med Stieg Larssons fantastiska trillogi.. Har man sett filmen är man inte så motiverad att läsa böckerna, samma sak gällande Jr Tolkien, som för övrigt sög babianpitt redan efter prologen och jag lade ner projektet utan att ens ge det en chans.



Tidigare månad - Senare månad

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards