Queenza

Alla inlägg den 27 januari 2010

Av Sarah - 27 januari 2010 12:29

Står i faggerna för att göra nåt bra av min talang. Vilket är något jag ofta får höra, att jag borde "ta det till nästa nivå". Men med en uns osäkerhet så har inget blivit gjort.


Att sova själv gick hur bra som helst, bortsätt från att det var isande kallt. Vaknade upp till världens snöoväder! Är det här den så kallade "Rysslands vintern" eller var det bara en paradox för att öka antalet säljande tidnings ex? Samt att mobilen tjöt till med ledmotivet för Kill Bill filmen. Hade fått svar på mitt mejl.


Med nyvakna ögon öppnade jag upp och läste vad som stod. Som jag skrev igår, "var mer som en kul grej, oavsett vart det bär hän". Positiv överaskning! Ringde R på momangen. Läste upp samma  sak för honom. Han har nog vart den som mest försökt pusha på mig att "ta tag i det". Nu är det gjort, de vill nu bara ha några tumnagalar för granskning, sen är biffen kirrad!


Vet att det inte är någon nyhet att amatörer vänder sig till bildbyråer i hopp om att just deras bilder ska få publicitet, för mig har det snarare handlat om "vill jag ta det till nästa nivå". För mig är det inte viktigt vad andra tycker, utan att jag själv är nöjd. Är jag inte det,  kan jag heller inte förvänta mig nåt annat av andra. En inre kamp. Ett stort steg för lilla mig. Har rakertforskat lite på vad det innebär att vara frilansare, etc. Men känner inte att jag har rätt sorts kött på benen. Så jag passade på att mejla några utav mina kontakter i hopp om att de ska kunne vägleda mig rätt.



Peace!


Av Sarah - 27 januari 2010 01:09

Känner mig asball! Varför kommer all insperation nu? Är det enbart för att man har julen bakom sig?


Rätt tomt här hemma, ingen o pussas & kramas med! Buhu!   Lätt att man fäster sig för hårt, och så kommer dagen "D" man måste fastän man inte vill skiljas åt blir det lätt obalans i själen. Nu vet jag ju att med största sannolikhet så är han hemma i morn så det går ingen nöd på mig. Har till och med struntat i och se "Sommar med Göran" sparat Ben & Jerry glassen, bara för att få ha lite myspys ihop!



Ledigt i morn. Jävligt nice! Sova ut, skönt skönt! Så här inpå natten fastnade jag för att latja i CS3. Undrar varför all skapar lust kommer nu? Lite ploj som jag bara måste publicera! HAHA!


Lite utav de saker jag har lyckats få gjort idag, bett mina projektdeltagare o skaffa gmail, har inte alla redan det? Värdelöst o ha hot-mail! Ska bli intressant och se va vi kommer på för idé.


När jag kom hem, behövde jag ju inte ställa mig och laga nobelmiddag, istället fick hon nöja sig med en förfrusen matlåda. Spagetti med köttfärssås, BINGO!


Sen sextiden har jag bara suttit vid datorn och letat runt bland olika designskolor, verkar som de flesta inte är kostnadsfria? Slängde spontant iväg en jobbansökan som fotograf, helt (o)promiskuöst. Vill man komma nån vart i livet måste man våga satsa, jag är redo att möta världen!



    



Så gissa om jag känner mig som en bläckfisk, sugkoppar som suger in all slags information, suger in i det sista, berarbetar data, och ut kommer ett färdigt resultat!

Tidigare månad - Senare månad

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards