Queenza

Alla inlägg den 3 maj 2011

Av Sarah - 3 maj 2011 08:25

Händer ytterst sällan att jag korkar upp nåt när jag kommer hem, trött och utmattad från jobbet. Associerar alkohol med fest och inget skåpsuperi!


Men jag kände mig så välförtjänt av ett glas igår. Och så fick det bli. Efter att maten lagt sig tillrätta i min kista dukade jag upp till fest i min säng. 1 glas rödtjut, några skivor möggelost, en go rulle. Sen vart man i en fin form! Älskar min nya säng, skulle kunna sova där förevigt! Dock blidde det bara 1 glas, måste ju tänka på refrängen. dvs morgondagens planer (som är idag).


I och med att jag sover som en gudinna, hör jag varken stereon eller alarmet på telefonen. Det suger! Jag kan liksom inte vakna upp ur drömmarnas värld. Går inte! Men så idag, slet tag i mig själv och hoppade i träningskläderna.


Om det var segt? Jojo! Vet ju innerst inne att känslan efteråt är to die for! Man känner sig utpumpad och har ett rus som sprudlar i hela kroppen. Skönt! Och jag måste ligga i nu. Hårdare än någonsin. Bara 1 ynka kilo kvar, sen är jag i mål! Då har jag gått från 77kg ner till 55kg! Vilken bedrift! 22 kilo lättare! På bara knappt 3 månader har jag tappat ca 11kg. Det är jävligt svårt och ta in att man har blivit mindre, enda verktyget jag har till hands är mina gamla trasor hemma - som länge legat och väntat på att få pryda min nya svarvade kropp! Men nu så!


  

Av Sarah - 3 maj 2011 08:13

Igår var det en tung dag på alla sätt och vis. Mestadels inom mig. Fick möta mitt inre på ett sätt jag ofta förtränger av olika skäl.


Hade ett möte med min kurator igår. Vilket jag hade sett fram emot. Brukar ofta göra det, så det i sig var absolut inget konstigt. Men jag börjar förstå mer och mer hur deras tillvägagångs sätt är uppbyggt. Hur de ska få mitt inre skal och krackilera. Bit för bit lossar de på skalet. Fa a n också! Men det roliga i det här är just att jag är en sån sann överlevare, det som inte har dödat mig hitintills - Kommer ej heller få mig att trilla ner i helvetes gapet framöver (jag känner mig stundtals väldigt odödlig).  Och jag börjar se svaret i livets stora mysterium.


Den enda biten jag inte får ihop är - till vilken nytta gör jag det här? Vem tjänar nåt på att JAG är stark? Och varför ska jag gå där trevandes med en egenskap som kan sticka så pass mycket att folks ögon trillar ut?


Jag älskar dagar som igår. Dagar man är mer produktiv än andra. Han beta av 2 saker från min lista påvägen till kuratorn. När jag kom hem fick jag stryka ytterligare 1. Sånt är alltid skönt. Har märkt att listor är ett väldigt bra redskap för mig och få ordning på allt, när allt annat runtomkring bara är kaos.



Jag   listor!




twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards