Queenza

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Sarah - 25 maj 2011 13:29

När vi ändå är inne och smakar på vikten kan jag väl lika gärna göra ett mer utförligt inlägg ome't!


Jag om någon vet vad för inverkan förändring har på livet. Ändrade kostvanro adderat med kondition och attityd. Det är inget hinder för någon att ta sig ner i vikt, hindret är i såna fall viljan. Och den kan ju variera hos många. Att hur viktigt är det för JUST MIG att nå mitt mål. Och hur lätt man har för att bli distraherad av annat.


Själv har jag bara min envishet och tacka, det har börjat gå över till denna melodi - tränar för att få "unna mig saker" Haha! Antar att alla kommer dit någon gång mitt i sin diciplinerade diet. Jag är där just nu. Dock så sätter jag nyttigt framför onyttigt så gott det går. Hellre lite naturgodis framför en redig pizza med cola. Hellre en god bit ost framför en kanelbulle.. Osv.. Osv.. Man måste ha sk. underhålls dagar, mina brukar komma ca 2ggr i månaden pga lingon veckan, håller i sig ett par dagar. Sen är det back on track som gäller och definitivt inga kvantiteter!!


Innan jag for till USA så låg jag inne i hård träning, tidiga mornar, flera dagar i veckan, det var en del av min vardag. Och det betalar sig bra så här på senare dagar. Jag har tappat mina 22 kilo och fått en betydligt mer spänstigare kropp där musklerna väger mer än fettet. Mitt dilemma just nu är hur det där sista kilot kvar till 55 ska försvinna??


Bästa av allt är att jag nu kommer i precis alla mina gamla kläder - eller ja har några som är strl 32 och där är jag inte än.. Men en ohyggligt bra bit påvägen!   bara och kämpa på! Man får ju inte glöma och leva under tiden!


Idag kom mitt efterlängtade cykelfäste från Dogman - lite därför jag tog en tur igår - för att se hur lång rundan var! Och om det är genomförtbart med Prinsen springandes brevd! 1.045 mil tog 38 min. Har räknat ut att det skulle ta mig 40 min in till jobbet som är 1.11 mil. Nån dag måste jag testa det!!


Just nu blir det en salig blandning av motion, kondition, styrka, smidighet, kordination, uthållighet.


Springer 2-3 ggr i veckan

Poledance 1 ggr i veckan

Cyklar 1 ggr i veckan - om allt går bra med Prinsen lär det bli fler gånger!

Powerwalk på lunchen 5ggr i veckan (de gånger hunden är med på jobbet)

Långprommis med hunden 3 ggr i veckan

Gymmet 3 ggr i veckan



Som ni ser, en gott och blandat påse!

Av Sarah - 25 maj 2011 12:38

Igår for jag iväg på en express shopping längst Drottninggatan. Plockade på mig diverse nödvändiga ting, ja man får lov att passa på när man är "barn ledig"


Ett brytbaldskniv set, hålslagare, vattenpass från gubbdagiset. Samt fler och större tidskriftsamlare och pärmar från innestans lyx/mini Ikea. Tänkte ge mig an och få ordning på allt papper som ligger och slräpar. Man får ta det lite pö om pö. Jobbigaste har nog/är fortfarande att gå igenom alla papper från mamma. Det tar liksom aldrig slut, även om allt är i sin ordning, måste jag för min egen del gå igenom och sortera allt. Kontrollfreaket i mig är äntligen tillbaka efter en sjuhelvetes lång semester.


Sen hade jag fått sms avi om att mina paket från H&M och Gymgrossisten fanns redo för avhämtning. Ni kan föreställa er bilden av en packåsna - så har ni mig i ett nötskal! Där gick jag hem. I regnet som fullkomligen vräkte ner. Öppnade alla paket. Sen drog jag iväg på en längre cykel tur. 1,5 mil på 38 min, inte illa pinkat!


             

   





 

       



Seeen fick jag även hem denna snygga skjorta - som passar alldles perfekt till mina röda shorts från Abercrombie i USA't(de som jag medvetet köpte i för liten storlek, och som nu är lösa i sin passform!)

 

 

Slut not:

Sen när blev XS och storlek 34 som en XXXL??

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards