Queenza

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

When I said..

Av Sarah - 31 januari 2010 10:48

Helgen rullar mot sitt slut, fick lämna återbud för galejet i fredags. Surt som fan.


Tror dock att min kropp uppskattade lugnet den fick vara med om, än att ligga med bakisångor deluxe och undra "Va fan hände"?! Ja, jag må vara lite passiv så här års, men jag har lärt mig ta min kropps signaler på allvar när det kommer till att känna sig krasslig. Mycket riktigt så kände jag mig bättre i går morse när jag vaknade! Tvärdäckade i sängen. Glömde tom borsta tänderna!


Så igår.. Killen åkte iväg och köpte nam nam frukost. Nybakat bröd, salami & brie. Efter att magen va mättad for vi iväg på vår foto session. Mot Vaxholm! Tog en avstickare i Gustavsberg, köpte lite mjölk till kaffet. Va in på nån rolig butik, i syfte för att hitta ett par solglajjor till mig, solen va högst irriterande igår! (skulle lika gärna ha kunnat varit Ullared, det va samma skit!). Hittade en potatispress, så nu kan killen få sitt potatismos som han gillar, samt en skärbräda i mörkt trä, och en deg delara.


Vi cruisade vidare mot bilfärgan nr 1. Aldrig åkt bil på en bilfärga innan. Sen till bilfärga nummer 2, som även tog oss i land på holmen. Vädret var isbitande kallt, men helt perfekt för foto! Träffade på en hoppyfotograf likt oss själva, han tipsade oss om att knata ner mot badet, för där skulle vi få riktigt fina vinterbilder. (Lägger upp de under "portfolio")


Det låg en drös med änder på kajen, såg riktigt cozy ut! Fick några bra bilder, men skulle nog vilja ha ett makro objektiv för att få bättre närbilder. De låg där helt orädda av att man kom nära med kameran. Sött!


Vi gick ner mot en strand, vet dock inte om det var den som hobbyfotografen menade, fint var det i alla fall. Där ska jag bo sa jag till killen, är det hippt och bo här frågade jag? Eh, ja, det är typ svindyrt! Haha! (Ibland är det kul och spela blåst blondin!) Vi tog oss runt halvägs, knatade tillbaka. Hittade ett lämpligt bord som inte var igensnöad, korkade upp termosen och drack lite kaffe. Solen började gå ner sig, och vi kände oss nöjda med dagen och begav oss hem.


Meeen.

Eftersom att vi har fått tillökning i familjen, men den tillökningen har inte fått något bo. Gjorde vi några stopp i Barkarby för att kolla på en kamera väska. Föll direkt för GOLLA, adore Golla! Men man bör nog inte bara se till design, utan kvalité. Mitt velande om vilken väska som var bäst lämpad för mig resulterade i att jag fick vara utan.


Vi kommer hem. För över bilder och dyl. Försökte installera ett program, och va händer?

ÖA½]KLJSERO ÅPI"Å#([{$¤I¤OJWEFÖLKNMF Jo, en jävla trojan inkräktar min dator! Nooooo! Tänk om allt raderas? Alla bilder? Så vi åkte in till vårt andra hem. Kista. Köpte en 1tb extern hårdisk. Så nu kan jag hålla mig lugn. All viktig information ligger i tryggt förvar. Me happy!

 
 
bröd

bröd

2 februari 2010 17:53

Nybakat bröd! :) Nu blev jag sugen på att baka.
Fin blogg förresten

http://bakrecepten.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards