Queenza

Alla inlägg den 13 november 2010

Av Sarah - 13 november 2010 10:40

Alldeles för ofta känner jag att jag har hamnat i någon slags ond återvändsgränd. Hur mycket man kämpar eller ödlsar energi på så får jag inte mitt tåg att rulla.


Några bra tips jag tog med mig hem efter veckans besök hos min jobbcoach var att plocka ut ett par bilder jag är nöjd med, bränna över de på en skiva och vips så har jag min portfölj klar, redo att visas upp! Hur briljant är inte det? Varför har jag inte tänkt på det själv, en portfölj är för mig en sån man kan hålla i, en sån som modeller samlar sina plåtningar i. Varför skulle inte jag kunna göra likadant? Dock väger en cd mindre än en portfölj! Tycker idén är helt genialisk!


Sen droppade hon några andra förträffliga saker, som att jag borde skaffa mig en mentor! Vilket sving det skulle få för mig. Att få ovärderlig vägledning och tips om hur man tar sig framåt i den branschen jag har ögon för. I och med att världen delvis kretsar kring nätet och jag själv är inte sämre med att hänga med där, dvs håller mig uppdaterad genom att läsa nyttiga bloggar. Gärna såna jag själv kan lära mig nåt utav. Har sedan en tid följt en kvinna vid namn Eva Blixman - beundrar verkligen hennes stil! Helt i min smak. Hon verkar utav det jag läst en väldigt duktig och inspirerande person som lägger ner mycket tid på sina intressen. Tog mig friheten och på ren chansning slängde jag iväg ett mejl om en förfrågan i fall hon skulle kunna tänka sig att bli min mentor.  Så nu väntar jag med spänning på ett svar från henne.    Och hoppas på ett positvt sådant!

Av Sarah - 13 november 2010 09:57

Killen kom en aning sent igår. Tur att maten inte tog så lång tid att förbereda. Va tvungen och messa Erik och säga att vio blev sena..


Vi hade fått förfrågan om att joina han och hans tjej när de skulle sola. Vilken toppen idé tänkte jag! Vad mer passande är inte att få sig en dos extra ljus så här års, när det ändå bara är mörker omkring oss! Sen att det var ett bättre alternativ till fest som bara leder till bakfylla och pizza dagen efter gjorde ju absolut ingenting!


Har solat en hel del i mitt liv, för att bibehålla sommar brännan, eller för att se lite piggare och fräschare ut under hösten och viner. Stället var i toppen skick, super fräsch lokal, med toalett. Inte helt omöjligt att jag besöker stället igen - då de har ståsolarium. Gissa vilken jag tog? Stå solariumet såklart! Rockade loss till musiken där inne i 15 min, det fanns dessutom en pall att stå på (om man som jag är lite kortare än majoriteten av folket). Har lite svårt att ligga still i den värmen som uppstår i ett vanligt ligg solarium!



Nästa gång lär jag testa på deras solkrämer för ännu bättre resultat!


 




twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards