Queenza

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Sarah - 15 november 2010 21:00

Hade helt och hållet glömt bort att jag hade en biljett för en utbildning om min kamera! Det var nåt som kom med paketet när jag fick min födelsedags present av killen. Dubbelt upp!


Ser det lite som en prövning för mig själv, det har snart gått 1 år och jag känner mig mer lärd nu än vad jag gjorde där i samma veva som jag fick kameran. Skulle dock inte vilja hävda att jag är fullärd, vem blir det egentligen, och varför vill man vara det? Har verkligen fått testa på kamerans funktioner, dock inte så mycket utav de förvalda programfunktionererna där man själv ändrar ytterst få saker. Kör alltid manuellt, även om objektivet i sig får rulla fritt, blir bäst bilder så!


Mycket är tack till min älskling som gav mig möjligeheten att förverkliga min dröm, även om allt bara är på nybörjarstadiet så har jag utvecklats enormt mycket. Lärt mig massor av nya saker, mitt intresse det bara växer sig större och större för var dag som går. Ibland tänker jag: Varför har jag inte prioriterat detta själv, tidigare?! Men men, jag tror att allt i livet har en mening, nu är nu och nu är också min mening.


Då är det ju såhär också att jag fortfarande sitter i startgroparna för att skjuta i höjden av min karriär. Väntar in rätt moment sen kör ja! Därför passar denna kurs in så bra nu, jag har hunnit haft tid och testa på kameran, testat ett fåtal av alla funktioner, testat olika förhållanden. Jag fungerar och lär mig som bäst om jag själv innan på egenhand får lära mig och bekanta mig med något, sen få lite tillrättavisningar om jag gjort fel, sen lära mig lite mer av nån som kan, sen våga testa och våga göra fel på egen hand.


Åh ska bli så skoj! Den 5 december, som är en söndag kommer jag sitta med högsta fokus och bara ta till mig allt i 2,5tim. Lite lättare då när man själv är bekant med vad de pratar om, jag måste alltid 9 fall av 10 kunna relatera till det som sägs, annars försvinner jag i det blå, hur intressant det än må va, eller hur inspirerande talarna är.


 




Av Sarah - 15 november 2010 11:46

Vi hade fått i uppdrag att plåta lite mingel hos killens syrra innan deras bal. Massor av tjejer som skulle göra sig iordning, och det vet väl alla hur det kan sluta. Näst intill kaotiskt!


Trots den upp piffade stämningen kände jag mig otroligt lugn och hemma i min roll. Herregud det är ju killens familj liksom, vad kan gå fel då? Medan jag hjälpte hans syrra att bli fin i håret fick han ställa i ordning utrustningen så att den var klar tills resterande av hennes student kompisar kom för att ha ett litet för mingel. Vet inte riktigt hur många som va där när halla hade kommit, men det var minst sagt knökfullt av folk. Och alla var jättefina i sina kläder, killarna bar frack och tjejerna bar aftonklänning.


Hade tagit med mig diverse nödvändiga ting, dock hade jag inte räknat med att min locktång skulle gå sönder! Tur var väl det att någon av tjejerna hade med sig en som jag kunde låna! Ingen större skada skedd, mer än att jag måste införskaffa mig en ny! Buhu!


Prinsen var noga med att berätta för alla nykomlingar att det var hans borg de entrade. För allas trevnad stängde vi in honom i ett rum. Han kunde liksom inte riktigt varva ner när det kom nytt folk.. Sen att han var på tjejernas sminkprylar behöver vi inte ta upp! Men inte hade jag någon aning om att toffsar och sminkborstar kunde vara så pass roliga?! Haha!



Bjuder på några mindre lyckade bilder från kvällen! Dvs så här ska bilder ej se ut! Haha!

Varför lägger jag ens upp de då?

Jo för att ger er en bild av hur mindre bra bilder kan se ut!



Killen som är i farten och fotar när ja fixar håret på hans syrra.

Här ser ni btw min nya frilla - med lugg!

 

Rätt så okay bild, ville mest visa resultatet av uppsättningen..

 

Spontan bild på korven där han fick sitta och vänta..

 

Åh så här går det när man inte kikar genom sökarn, i hopp om att få en grym bild ur en cool vinkel!

 







twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards