Queenza

Alla inlägg den 3 september 2010

Av Sarah - 3 september 2010 23:54

Har inte tagit bilden själv, men är otroligt nöjd med min efterbehandling!

Eller vad tycker du?


 

Av Sarah - 3 september 2010 20:24

Prinsen gjorde sin premiärdebut på ras specialen i Kista förra söndagen. Oj inte bloggat sen förra veckan! Drar det lite kort dåra!


Det var ju som sagt lite osäkert fram tills i lördags kväll förra helgen. Prinsen hade ju åkt på några konstiga pluttar, vilket gjorde att vi började tveka på att ens ställa ut honom. Men sen så slog blixten ner inom mig när jag stod i duschen sent på lördags kvällen! Självklart skulle vi ställa ut honom! Det va bah till och packa ner alla prylar, kasta in vovven i duschen och polera pälsen - så den blänker fint! Tror vi kom i säng runt halv 2!


Med bara 5 timmars sömn for vi upp som skott när alarmen ringde. Skippade frukosten och tog termosen och gick. Väl framme mötte vi upp Veronica som även fick agera stöd och coach åt mig. Lastade ur bilen först och bar ner grejorna till ringen.


I och med att jag är en rookie på området så kände jag konstigt nog ingen nervositet över att gå med honom i ringen - även om jag innan hade oroat mig för att han inte skulle klara av att fokusera på mig. Från att vi kom tills att det var dags att kliva in fick jag nöta nöta nöta och återigen nöta honom utanför planen, så att han skulle varva ner ett par kilo. Förstår honom, inte så lätt när det var så många andra pinnar där som han ville fram och busa med.


Taktiken fungerade. Han skötte sig galant i ringen. Dock fick han nedslag på sin storlek och det gav honom en 4:e plats av totalt 4 st i valp klass 2.


Omdöme:
Med kritik på hans storlek som också gjorde att han placerade sig sist (han är lite före i sin utveckling). I övrigt reslig hane med vackert huvud, korrekt bett, bra ögon, rör sig väl när han vill, vacker färg, trevligt temperament.


För att vara hans debut är vi jättenöjda. Hade väntat mig större bekymmer med honom i ringen, att hans intresse för de andra pinnarna skulle vara mer intressanta än mig. Men han skötte sig galant!


En helt klart lyckad dag, och regnet höll sig borta! Kul och träffa nytt folk som har samma intresse!




Här kommer lite bilder från dagen i ära,

bakom kameran denna gång var min älskade sambo!

Ibland är de bra o ha! Haha!

  






Prinsen poserar fint in i linsen!


 


Husse vart sugen på att testa lite!


 


Alldeles precis innan vi skulle in i ringen


 


Prinsen va så ivrig att domaren bad oss att gå en extra vända 


 


Har har vi vunnit vår första pokal samt rosett!

Happy happy!

  



Här har vi lille Albus -fina killen! Han kommer från

samma kennel som våran! Kul och träffa hans

husse & matte o deras nya tillskott Dobby


 

           Här har vi uppfödaren och Prinsen kullsyster Betty


 





twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards