Queenza

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Sarah - 6 september 2010 01:16


Jahapp, då var det dags igen då (som så många andra sömnlösa nätter) att försöka besegra mitt inre trötta sinne till att få det yttre vakna att samspela..


Bara för att jag inte skriver var dag om hur pass illa det är att leva med tjutet i örat, betyder det inte att så är fallet. Tvärtom! Det är outhärdligt! En pers att få vardagen att fungera, sköta de sedvanliga sysslorna med humöret i behåll. Att vara en tillgiven och loving person och flickvän är numera allt annat än lätt. Det har nu gått över 1 månad. I en fucking jävla månad har jag gått med tjut i örat.


Tur är väl det att jag har mitt återbesök på öronkliniken i veckan. Inte för att jag har några hoppfyllda tankar kring det. Jag har nog sen besvären kom bestämt mig för vad det är för slags åkomma jag råkat ut för. Nämligen tinnitus! Grattis! Jo man tackar!


Rent ut sagt en skit grej o ha! Finns alltid de som har det värre, och ja, det finns de som har det bättre med. Det sjukaste av allt är att människan som art är tamefan aldrig nöjd. Innan tjutet var jag nöjd då tro? Nä, fanns säkert miljoner utav ting som kunde förbättras. Och faktum är nu att jag i dagens läge leker med tanken och önskar att jag levde i det förgångna - tiden innan tjutet.


Jag är less på att inte kunna få somna in i samma ögonblick som min sambo, det är med ångest i hjärtat jag lägger mig i sängen, ser på hur han somnar in och hamnar i drömmarnas värld, det är med ilska och irritation jag drar täcket upp över hakan, det är med frustration jag tar fram och spelar de redan sönder spelade spelen i mobilen, det är en hopplös och ohållbar situation jag lever i och utsätter mina nära för. Och för mig är en god natts sömn det viktigaste av allt efter föda. Då kan ni säkert förstå vilket moment 22 jag tvingas leva i.


Ingen är den andra lik sägs det. Må hända i många fall, och i just mitt fall så är det så att får jag inte de timmars sömn min kropp och knopp behöver för att funka - ja då kan ni nog också räkna ut vad det ger för resultat på humöret. Ständigt störd av tjutet. Ständigt trött. Tack och lov har jag hunden som driver mig ut ur huset.




Tacka fan för det!


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards