Queenza

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Sarah - 27 september 2010 21:45

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)



Vi såg månens sken..

..och det var ju uppenbart att den ville bli fotad!

Dock vart det bara en lyckad bild av många..

..bron som ni ser är den Tvärbanan går


  

Det gav oss mersmak att fota..

..istället begav vi oss in till Stadshuset


         

   

   

Av Sarah - 27 september 2010 21:15

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)



Med härlig temperatur upp mot 25 grader strosade

vi runt i den tropiska värmen.

Dock immade linsen igen!


                     

Det är sällan svårt att knäppa bra kort..

..det svåra är att veta innan hur bilden ska bli


     


 


     



Av Sarah - 27 september 2010 20:30

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)




Denna fotosession var en av de första för året.

Med oss hade vi strålande sol

En helt fantastiskt kall vinterdag!


   

              

       


   

Av Sarah - 27 september 2010 14:26

Gick just igenom arkivet här i bloggen, insåg att det fanns ett par opublicerade inlägg. Det ska det genast bli ändring på. Frågan är bara om jag ska posta de med dagens datum för att ni enklare ska kunna se de, eller om jag bara ska göra ett inlägg och länka till de?


Allt beroende på vad ni är för slags folk. Lata människor trivs med att få saker serverat framför näsan. Dvs då skulle jag för enkelhetens skull publicera med dagens datum och endast noter det egentliga datumet. Och ni andra som kanske instresserar sig mer skulle klicka på länken. Får suga på karamellen och forsätta iordningställa bilderna som skall publiceras här.


Håll utkik under kvällen!

Av Sarah - 27 september 2010 12:45

Fick ett sms från Deesl: Vad gör du i tidningen? Hade nästintill glömt bort att jag i våras medverkade i en intervju för tidningen Metro i våras.


Genast navigerar jag mig fram i deras pdf version som är nedladdningsbar på nätet. Kommer fram till sidan 16, ser en bild på oss. Herremingud så allvarlig jag ser ut! Haha! Inte så konstigt! Hade genomlidit lite tortyr hos frissan, samt att jag var uber sjuk och hade feber!


 


Vill du läsa hela artikeln råder jag dig till att hämta hem den antingen via webben eller vid deras stationära utdelnings ställen. Ska själv gå hämta mig ett par ex!



Och här är vårt grupparbete, visar videon på nytt! <Spelcafét Zkillz>


Av Sarah - 27 september 2010 11:11

Varför försvinner alltid helgen i ett svep? Sällan man kan känna att man ens har haft helg. Det har vart skönt och få tid med killen och umgåtts bara jag och han på tu man hand.


Vi har pratat ut om våra knutar på nystanet, känns alltid bättre när saker och ting blir utrett. Än att man inom sig bär en börda som snart kommer spricka eller ge förödande konsekvenser. Jag är glad att min sambo är så pass lyhörd för mig och mina behov just nu, att han förstår. Jag lider stundtals med honom, att jag inte kan förse honom med saker eller göra honom tillfreds. Men är det inte så man lever rent allmänt? Man ger och man tar, ibland är man den som får ge efter mer och ibland tvärtom. Tror jag måste sluta klandra mig själv för att vara en dålig flickvän.


Det är ju inte meningen att man ska gå omkring och känna sig dålig pga att man inte ger tillräckligt mycket tillbaka, för att få vågskålarna att stå lika. Det är nog det jag måste inse mer, att livet är orättvist, och det blir inte bättre för att jag ser ner på mig själv för att inte kunna ge igen.


Vi fick ju som sagt en förfrågan av att komma med ut till landet i helgen. Men fick hoppa det. Dels för att vi har vart ifrån varandra en hel vecka, samt att läget är instabilt med min mor. Och jag vill vara nära tillhands om nåt skulle ske. Så istället va vi bara hemma.


Åkte och storhandlade i fredags. Jisses. Aldrig mer handla en fredags eftermiddag när det är löning! Käkade en god middag på MAX i Ulvsunda/Bromma.


I lördags tog killen an sig tävtten, efter det åkte vi till invigningen av Bromma Block's - XXL har ju slagit rot i en av hangarerna där. Tog en sväng förbi City Gross. Käkade korv med bröd till middag. Innan det vart mörkt han vi även med en tur ut till hundöarna.


I söndags var planen att åka ut till Nynäshamn för att fota och grilla korv. Men det vart varken Nynäshamn eller foto. Istället spontan drog vi ut til Värmdö och cruisade runt bort mot Savsnäs, sen färgan över till Vaxholm. Där hittade vi en lämplig park att slo rot i. Tände engångsgrillen och la på krovarna. Folk måste ju tyckt att vi va en aningen udda. Så här års ör det väl för fan ingen som grillar tänkte jag, snart kommer väl snuten och ifrågarsätter vårt intiativ.. Men de kom aldrig.


Det var alldeles för tråkigt väder ute, så därför vart det heller inga bilder. Men det räckte med att bara vara. Sen ville jag åka och titta i matbutiken i Rinkeby, aldrig vart där. Killen sa att det känns som att man är utomlands här. Mm, instämde jag. Då behöver vi bara åka hit för att uppleva den känslan, istället för att kasta tusentals kronor på en charter sa jag. Hittade en rolig burk med cocos saft i. Importerad från Thailand. Vi öppnade den i bilen och jag fick kvälvningar, i den så simmade det även lösa cocos bitar. Helt förjävlig! Va tvungen och stanna bilen och kasta bort den i närmsta soptunna. Yuk! Åkte hem och brassade igång käket. Kyckling gryta med ris.  Sen var klockan 22 och jag däcka i sängen.


Har hittat en temporär lösning till mitt insomnings besvär pga tjutet i örat. Dels musikskivan, men även gå upp tidigt. Det gör att jag bönar och ber om att få gå lägga mig runt nio/tio på kvällen. Och det funkar! Får se hur länge till jag kan överlista min kropp!


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards