Queenza

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Sarah - 22 september 2010 09:58

Nåt slog mig igår natt när jag skulle till att sova. Att är inte Tobin Bell - han som har rollen som Jigsaw i Saw filmerna oerhört lik Bockstensmannen?


Hur kom hon och tänka på det undrar ni säkert? För det första så gillar jag att veta många, små och bra saker. Ja, alla vet väl kanske inte (borde nog göra det) att Bockstensmannen hittades i Varberg. Det va så mitt letande tog form nyss. Hade det lagrat någonstans i bakhuvudet. Ibland dyker det bara upp såna där små funderingar som man har på känn vad det är men vet inte helt säkert. Så istället för att kasta bort det man inte säkert minns eller vet, brukar jag istället ta reda på det, och då sitter det jag från början inte visste som bergen!


Ett annat ord är lobotomi, lobotomera som brukar fastna i mina tankar. Och kan man förövrigt uppge google som källa för vart man tagit bilderna ifrån? Allt samlas ju där, det är där folk letar efter svaren? Mitt svar är nej. I och med att det är en databas tillgängligt för "alla". Egentligen tycker jag att man borde kunna få det. För vem pallar understrycka en bild länk? Ärligt?


Ja detta inlägg vart ju bara en massa svammel haha! Dags för lite frulle snart tror jag!

Av Sarah - 22 september 2010 08:37

I början av veckan dimpte det ner ett informations brev från våran värd. De ville uppmana alla boende i huset att ta in sina saker från balkongen - för de ska putsa fasaden.


Är det schyst eller? Att man på två dagar ska hinna rota rätt på sina prylar, vet grannar som har hela ytan täckt av blommor och annat dyl. Tyckte de kunde ha gett det lite mera tid! Så sent igår kväll bar jag in mina möbler. Fan! Nu är det verkligen kallt ut, inga härliga sommar kvällar här inte.. Eller varför inte skippa en sån skitsak, vad ska det va bra för? Lägg de pengarna på att rusta upp stammarna istället!


Blev väckt av högtrycks sprutan, ja de står sådär alldeles fint placerat, just vid min gavel!    Gah! Dock gjorde det ingenting då min handläggare på AMS ringde. Mejlade ju honom igår och sa att jag var intresserad av att få en jobb coach. Så nu är det klart! Tänkte att det kan vara en bra sak att nyttja då jag är lite vilsen i mig själv. Vill ju väldigt gärna ta till vara på de kunskaper jag fick med mig via studierna.


Sen får vi se om Rebecca kommer förbi o käkar lite middag ikväll, tösen var ju ute på galej igår. Så jag kanske får pyssla om henne om hon är allt för bakis. Hehe.. Skönt med lite sällskap nu när killen är bortrest. Även om jag har njutit av ensamheten så trivs jag bäst med min tandgnisslande, snarkande lilla gris brevid i sängen.


twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards