Queenza

Alla inlägg under januari 2010

Av Sarah - 15 januari 2010 16:45

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)


           



Förutsättningarna för dagens fotorunda var halvtaskigt väder och grå himmel. Men några schysta pics vart det ändå!

Av Sarah - 15 januari 2010 16:43

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)


 


Vidare på kvällen tog vi en avstickare till Söder, och fotade vårt vackra Stadshus. Gillar stativet som fan, speciellt när man ska fota kväll och ha lång slutartid. "Making progress!"

Av Sarah - 15 januari 2010 16:39

INGA BILDER FÅR LÄMNA DENNA BLOGG!!
Alla bilder och allt material på denna blogg är upphovsrättsskyddat.

Bilderna är tagna med Nikon D90 samt Nikon DX 18-105 mm VR objektiv

(klicka på bilden välj "next" för att komma till nästa bild "X" för att stänga ner)


     








Var ju tvungen att testa kameran och dess funktioner. Kan väl inte påstå att jag helt har fått in snitsen, men det lär jag nog mig snart. Synd att man inte har en extern blixt :(

Av Sarah - 15 januari 2010 11:56

Killen va nästan lite purken över att det inte vart nå sjövilt, hoppas han förstår att min prioritet över skolan går före. Dvs jag har nu blivit trött och gammal haha!


Det var sjuk svårt och komma upp i morse, men jag antar att det är bra för min själ. Verkar som att jag har kommit tillbaka till "mitt rätta jag". Hur som haver så skjutsade min prins iväg mig till plugget (idag igen?!). Aaw.


Hade bestämt träff med Suzy vid pendeln, kvinnan verkar inte få nog av studier, hon har efter sin utbildning börjat jobba, men nu vattnas det i munnen på henne. Tog en kaffe och eskorterade henne rätt här på skolan, sen skyndade jag mig iväg till klassrummet. Där jag nu sitter och kollar på allas färdiga flash produktioner, måste faktiskt ge oss själva bra beröm, ambitions nivån för att vara "nybörjare" är rejält hög, mäkta imponerad.


Det va sagt att detta skulle hålla på hela dagen, men det verkar som att vi kan gå redan snart efter 12. Så uppmanade killen att packa ner täckbrallor och kamera. För här ska fotas! Tänkte ta tag i det vi missade där i söndags när vi vaknade så där sent, nämligen att bege oss ut till Lida.


Fett nice, kåren bjussar på kaffe, ska nog råffa åt mig en kopp eller två innan jag går hem idag!





Over and out!

Av Sarah - 14 januari 2010 22:27

Okay vi kör det från början, vi backar bandet till igår kväll/natt..


Va på pissdåligt humör, all mejlskrivning till de inkompetenta på skolan (nej inte min projektgrupp!) sen har väl en lätt difus dimma seglat ovan för mina axlar, 25 års kris blandat med tankar om käre lille mor, de finansiella verktygen börjar tryta.




Bästaste R kommer hem, om en aning sent. Vi ilar iväg och mättar min hunger dels med lite frystorkade jordgubbar med youghurtöverdrag "min nya fetish" samt lite extra kalorier från Brommas absolut bästa Pizzeria - La Rustica! (Psst Carola som tydligen har flyttat till Norra Ängby och brukar tydligen också svulla där!)


Bränner av de senast släppta avsnitten av PH, me lajk! Sötisen slummrade till efter pizzan. Sen fastnade jag i mobilen med H, och efter att ha babblat i 1½ tim med henne om diverse skitsaker, klockan blir efter tolv o då ringde världens bästa S mitt i allt och sa - Grattis! Så nu har jag sagt det och kan gå och lägga mig! Haha, ja det är så hon är, därför ja gillar henne!


När jag väl hade lagt mig tillrätta i sängen, kommer killen och kryper ner i sängen, vi va nog bägge två rejält trötta. Än mer han, och stackarn som skulle upp tidigt och jobba en kortis (trots att han hade tagit ledigt tor+fre). Jaja, tänkte inte mer på det.. Sen sa han - Den som söker han finner! Eh vadå frågade jag? Han tog tag i min han och lät den föras ner mot hans mage. Vad har han nu hittat på? Tänkte jag. Närmare mig den berömda kalsongkanten, känner något hårt mot min hand, ja det är ju sällan det inte är något som är hårt där, haha! Men detta var inte något av kroppslig materia! Undersökte saken med min hand, knackade lite lätt. Vad kunde det vara?? Lät lite ihåligt, som wellpapp! XD Kryper ner under byxans kant och finner ett kuver i kortstorlek. Aaw bästaste, ett kort!


För saken är den att vi har inte haft ekonomin till att ens tänka på att "vara girig" inför stundande födelsedag. Inte så kort efter jul och nyår :(


Ber killen tända lampan, kan ju fan inte läsa nåt i total svärta! Hmm, ett svart kuvert med någonting i? Vad kan det vara.. Pillar fram kortet, som visade sig vara ett presentkort på en lite finare underklädesbutik. Aaw bästaste!! ♥ ♥


ZzZz


Hans alarm ringer, han går motvilligt upp, pussar mig hej då. Sömnig i ögat tänktet jag inte så mycket alls på att han va ganska snabbt tillbaka, mer än att det fortfarande va rätt mörkt ute. Hör hur han tassar fram till sängen, börjar tralla på Ja må hon leva.. Åh nej, låt mig va, måste få sova, trött, ska upp snart! (För er som inte vet är jag extremt morgontrött). Han puffar på mig, känner hur nåt hårt, lite tungt och stort landar på min kropp. Wiho, ett paket! XD Tyvärr va tröttheten på min sida, ställde ner det utan att ens fundera på vad det var i det. Eller jo, skakade lite lätt på det. Och det lät som något som skrammlade där i. Sa lite bittert: "Ja det är ju ändå inget levande där i så då gör det inget om jag väntar med att öppna det till jag har vaknat!" Somnar om, vaknar av alarmet 10.15 Dödstrött, detta är som mitt i natten för en som vänt på dygnet!


Första jag ser är mitt paket, ett stort rött med gröna snören. Aaw. Va ändå lite för trött för att orka öppna det. Med grusiga ögon gav jag med mig när han sagt "Se så öppna det nu". Va helt inställd på att inte få någonting, och så kommer raringen hem med ett jättepaket! Öppnar det i ett rafs. Anar efter att ha sett en bit av kartongen på insidan av omslagspappret. Mycket riktigt var det som jag befarat. EN FUCKING JÄVLA SYSTEMKAMERA!     (Tror nån såg mitt förra inlägg efter fotosession i nynäshamn) Jisses, aldrig någonsin i hela mitt liv har jag fått något så fint! Gissa om jag vart glad! Världens töntigaste smail på läpparna XD


Sen vart det en avstickare till skolan, möte med projektgruppen.Sötisten väntade snällt på mig där. Efter det pinnande vi hem och käkade upp resterna från gårdagens pizza. På med täckbrallor och begav oss ut till Drottningholm. Måste ju provköra åbäket! Iväg med våra bäbisar!


Rätade ut stativet, ville ju få några schysta vinterlandskap. Höll säkert på i 30 minuter.


Här är några bilder som killen tog.


      Försökte få till lite bilder som sagt, men tillslut frös jag så mycket om tassarna att jag bönade och bad om att få åka hem. Svida om och iväg till nästa anhalt. Oxroulader & kladdkaka hos mor, inget man tackar nej till! Hon tackade även ja till att närvara här på lördag, antar att hon känner sig piggare nu efter sin behandling än vad hon har gjort, det gladde mig. Fick oväntat ännu en present av henne, fleece underställ. Så nu kan jag inte hålla mig inne, kameran och rätt kläder, fuck yeah! Jäste lagom i soffan, kollade nyheter. Förfärligt det där i Haiti! Men där låg vi inte läge, har ju fått blodad tand nu med kameran. Ååh jag är så lycklig, äntligen!


Åkte in till södermälarstrand och knäppe några snabba, kanske inte fullt så skarpa bilder på allas våra engna stadshus. Vacker skapelse! Speciellt i nattens sken. Blev en kortis där, mina skor måste nog bytas ut, burr!


Bild på mina presenter

 



Han lyckades rålura mig rakt upp o ner! Den jäveln :P Säga att man ska jobba över, men i själva verket befann han sig hos sin mor och slog in presenten. Samt tuta i mig att plikten kallar, trots sin ledighet! *MORR*   



Av Sarah - 14 januari 2010 16:58

 


För idag firar hon halvägs till


50!







Kika in lite senare för att ta del om hur min dag ha vart, nu ska vi pinna iväg till mor där det bjuds på smaskigheter! Härligt o fylla år! XD

Av Sarah - 13 januari 2010 16:46

Vad är det och fira egentligen? Hade mitt toppår som 18, 20 och 23 år. Men 25 känns bara begiet. Nästan lite bajsbrunt!


Imorn fyller man halvvägs till 50. Jippie!   Men känner ingen större glädje, förvånad över hur åren efter studenten har passerat så fort. Märkligt! Och va fan har jag lyckats åstadkomma? Vad har jag att vara stolt över? En skrattrynka mer i ögonvårn, ja det skulle väl va det. Ibland önskar jag att jag vore 14-15 igen (hur mycket jag än hatatade det då) inga förpliktelser, inga måsten, allt löser sig, mañana mañana i allt man gjorde, ja guud det va tider det. Man var ungdomen själv, allt tråkigt med att vara vuxen känns idag inte lika coolt som det gjorde då. Betala räkningar och se hur plus blir till minus på kontot, lurad av att IKEA family card ska vara en gynsam idé även om man inte är en "stor familj".


Jag har "levt" klart mitt liv, så vad finns det mer o hämta? Man har svängt klart sina lurviga, strulat runt, lekt rövare, ja allt som man inte får göra har jag gjort (nästan). Kanske fick jag lätt hybris som ung och testade på livets smörgåsbord för fort, utan att tänka på att spara en tugga till ett senare tillfälle.


Min dröm/plan när jag va yngre var att:


Flytta hemmifrån - CHECK

Skaffa jobb - CHECK

Föda mitt 2:a barn innan 26 - FAIL

Skaffa sillisar - STILL AVAILABLE!

Hoppa fallskräm innan 30 - STILL AVAILABLE!


Summan av kardemumman har jag alltså 2 val, skaffa sillisar o sen ta livet av mig genom att hoppa fallskärm innan jag fyllt 30! HEJJA! 5 år kvar bara!


Firandet av mina födelsedagar har alltid på ett eller annat vis slutat upp med kaos, olyckligheter, vänner som sviker, utan presenter etc. Jag vet inte, men det känns lite som julen, överskattat. Även om min födelsedag är nåt jag hellre firar.


En födelsedag minns jag att jag begav mig ut i skogen på ett såkallat "rejv" blev bjuden på lite absinth sen va jag klar för kvällen. Spydde ner mina kläder, vänner fick bära in mig i bilen, körde mig hem, la mig i sängen, och morgonen därpå vaknade jag upp och mådde allt annat än bra. Tacksam för fina vänner, men vad är det för kul minne att ha kvar av sin födelsedag, minns ju knappast nåt mer än det jag fick återberättat. Det va heligt och fylla 20, sesams portar öppnade sig!


En annan hände nog 2 år innan denna. Och det var på en kinakrog på söder. Hade trevligt sällskap av mina närmaste vänner, vi käkade gott och jag var den ända som drack alkohol, men hur kul var det att vara 18 innan alla ens egna vänner var det? Jävla missanpassat datum och fylla på! Minns pressenten jag fick av de, haha maj gawdd! Öppnar pressenten, mitt inne på restaurangen, och vad finns där i. Jo en dildo, modell XXL, i rosa. HAHA! Det glömmer jag aldrig!


Vet att minnet av i morn kommer utspela sig i ett betydligare lugnare stycke. Först skola, sen middag hos mor (bjöd över henne på lördag, men hon tackade nej, för hon startar ny behandling i morn). Sen blir det nog inte så mycket mer glamour över det hela. Hem sova, sen va den dagen över. Sen på lördag kommer lite mer betydelsefulla personer över på fika, kan bli mysigt.




Varför fira 25 år?


Av Sarah - 13 januari 2010 16:11

Nu är måttet rågat, och toppen av isberget smält! Fy jävlar va lack ja blev när posten ca 12.40 delade ut min post. Så med en sista kraftanstängning..


3 brev slank ner i bervinkastet.


En av bättre karraktär, en av lycka (tills jag öppnade det), en av missnöje.


Den av den bättre sorten var ett pressentkort på 100:- från Bodyshop, yeey!


Den av "lycka" var från skolan. Min glädje suddades snabbt ut tills jag läste att uppropet skulle ha vart i dag 11.00 Hur är det möjligt tänkte jag, hur i självaste faaan kan ett brev komma fram så sent? Jo, monopol postens inkompetenta slavar de kan allt utom att göra rätt men betalt ska de jävlarna ha! Ruttet!


Så med en sista kraftansträning att försöka ställa något till rätta man själv inte har förorsakat. Skrev jag ett rätt ilsket brev till posten där jag ifrågasatte deras bristande rutiner och kompetens, beskyllde de för att eventuellt ha sumpat min chans till studier (då skolan hävdade att breven skickats ut redan den 7 december). Mejlade skolans expediotion, men va hjälpte det när de verkade vara minst lika inkompetenta där. Gah! Ibland förvånas jag över att vissa människor ens har ett jobb de inte är värdiga att ha! I detta fall litar jag mer på skolan än på posten. Tillslut kunde skolans expidition klargöra att det var kåravgifts kvittot jag behövde inkomma med för att ha en chans att komma in på kursen. Det är verkligen inte läge för mig att hamna i ett döläge, utan skola eller jobb har jag inget som håller mig ovan ytan. Skolan hävdade också att all info har legat ute på webben sen början av december, men hallå? Vad spelar det för roll?


Det sista brev var ett grattis kort från min far, han som jag bad fara o flyga förr förra sommaren. Med syfte att jag inte har något behov av en "gubben i lådan" filur som dyker upp tid o otid när det passar honom.. Ja lite så han har figurerat i större delen av mitt liv, tills jag fick modet att sätta ner foten och klargöra att det är inget som fungerar för mig. Oberoende vad som har hänt/sagts/eller gjorts mellan min mor och far så tog jag ställning  till det hela själv och är inte missnöjd med mitt val.




twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards