Queenza

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Once upon a time there was a little girl..

Av Sarah - 4 september 2010 02:20

Ja nästan så skulle man kunna börja en inledning.. Först hade jag tänkt posta massor utav mina alster. I samma skede insåg jag också att de har inget i min blogg å göra..


Har alltför länge gått och grubblat och skruvat och tänkt, många sömnlösa nätter kan jag lova på hur jag på bästa sätt kan distribuera mina verk.


1. Har och göra med mig själv - En idé jag länge har haft som nu börjar mogna, börjar bli redo för skörd. Men först. Återigen. Måste jag ju bli kvitt min obeslutsamhet som har tagit över rollen inom mig.


Skriva en självbiografi!


Inte många debutanter som slår igenom på den marknaden har jag hört. Men jag kommer att lyckas! Det gör jag alltid. Och nu känner jag att det är dags att ro hem skutan! Började med en illusorisk minde map. Som självklart innehåller många delar utav mitt liv. Trädet kring mig lär frodas likt universum him self. Var kapabel nog att plita ner det högst väsentliga i "Jaget" och 2 av flera utgreningar.


Skoj är det!


Tankarna flyger och far runt där inne. Svårt att få nån hejd på de! Men det känns bra att ha börjat sätta tankarna i bruk - rent praktiskt i alla fall! Och denna tanke är nog den som har funnits inom mig längst - så självklart ska den komma först i listan!


2. Har och göra med min naturbegåvning! Vissa föds med den, andra skolar sig till att kunna den. Jag har det i ådrorna. Har alltför många gånger fått höra från hur bra jag är och vilken talang jag har! Börjar komma upp i åren.. Haha nä skämt o sido.. Jo men det är sant! Krisen innan 30 är här!


Få mina fotografier utställda!


Det känns bara dumt att kasta bort en sån sak, som man fått höra  så många gånger att man är bra på! Fattar egentligen inte v a r f ö r jag inte tagit det på allvar tidigare. Bara i år har jag skjutit i höjden vad gällande foto. Lärt mig hantera en D90 o innan dess en kompakt coolpix kamera från Nikon som jag bemästrade (nu ligger han på sin dödsbädd), nattfoto med stativ bla bla, objektiv hit och objektiv dit, skaffat konto på en fotosida - betalar t.o.m för att få ett större utrymme att visa min begåvning. Det om något är väl att ta tillvara på sin talang?! Men jag nöjer mig inte med det! Sann stenbocks anda! Haha! Siktar mot toppen!


3. Har lite med bägge ovanstående och göra! För att lyckas med det ena eller det andra behövs en tredje. Har absolut ingen fallenhet för just detta. Vet ej heller om min envishet håller måttet.



Skapa ett varumärke -


En samplingsplats för allt jag är bra på! Hur coolt är inte det på en skala. Nej ursh så jag snackar! Men ärligt, detta måste typ ske i år. Måste fixa en domän. Så långt är jag med. Men sen då? Får ta mig ett snack med nån kunnig typ. Känns lite som man är född igår. Varför har jag inte gjort detta tidigare? Varför har jag inte skyndat mig fortare istället för att gå så långsamt? Vissa säger att det är bra att vara efterbetänksam innan. Jo, men nu har jag tänkt klart. Nu är jag all set and done! Och detta borde ju vara den absolut enklaste saken att få gjord!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards