Queenza

Direktlänk till inlägg 30 september 2010

There is time in life when you just..

Av Sarah - 30 september 2010 08:31

Hoppas ni tänkte på mig igår, när jag låg med armen helt i sköterskans händer. Hade preparerat med emla salva för att minimera risken för att känna obehag/smärta.


Hade stöd av killen som satt brevid mig. Knip min hand sa han. Nä, det hjälpte inte med bara salva, vilket jag redan innan visste. Så i med lite bedövning. Sen sliceade hon upp ett litet hål och pillade ut den lilla staven, som inte är större än en tändsticka! Löjligt att man är så feg! Haha!


Efter besöket på Mama Mia testade jag och smsa Rebecca, var ju ändå i närheten och jag gillar att vara spontan! Hon va uppe och hemma! Knatade dit och blev bjuden frulle. Massa trevligt! Kunde dock inte stanna så länge dels för att hunden behövde käk - han har ätit dåligt ett tag nu (matte får gnugga geni knölarna för att hitta sätt som gör att han äter) samt att jag skulle hänga lite med Henrilajnen.


Mötte upp honom vid centralen. Åkte hem. Lämnade doggen och gick till grillen och köpte käk.


Sen när killen kom hem var jag så mätt att vi fick avakta med middagen. Så kan det bli ibland! Haha! Och sen kom snacket om huvida jag ska fortsätta med liknande p-piller som avger samma typ av hormoner som den i staven. Jag själv lider ju inte av det, men när man lever i en relation måste man ta hänsyn till varandras behov där ingår även samlivet. Vilket är nåt jag inte har haft behov av bara det är ju nåt att vara uppmärksam på! Samt att mitt besvär med acne inte har blivit märkbart bättre. Och sköterskan sa igår att det kan bli en förändring till det bättre. Har ju ätit tetralysal i omgångar, och proppa i sig sådan starka piller tär ju ominte på sig själv och kroppen utan de i sin närmsta omgivning. Biverkningar är nåt jag överväger mer idag än jag gjort förr. Det vi beslutade oss för är att låta min kropp va fri från piller och dess biverkningar. Se hur det går, om det blir mer säng guppande, eller om acnen försvinner.. Tyckte det var oerhört ironiskt att ens sitta och prata så djupgående om det haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards