Queenza

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

What would you like me to do?

Av Sarah - 24 november 2010 15:49

Kan inte hjälpas att jag känner mig som en tjänsteflicka här hos mor. Hade jag vart det hade jag förhoppningsvis fått betalt. Nu är det andra instrument som talar för det goda.


Prinsen väckte mig redan vid halv 9 i morse, sånt sker aldrig hemma annars?! Vaknade av att han satt utanför ena sovrumsdörren. Finns 2. En som vätter mot vardagsrummet där jag låg. Och en i köket där Prinsen satt. Kallar några gånger på honom för att inte väcka mamma. Hon som behöver sin sömn! Men han kommer inte? Tanken for rakt igenom mig, tänk om hon ligger där inne livlös? Min värsta mardröm! Och det var väl antagligen det Prinsen ville undersöka när han inte fick nåt gensvar. Men jag såg att hon levde och släppte därför in honom. Han for upp som ett skott i sängen och skulle genas fram och pussas och gosas. Aaw. Han ville bara kontrollera att allt var ok!


Vart rätt tidigt igår så det gjorde inte så mycket att jag gick upp då. Kokade lite kaffe till mig och te till mamma. Måste säga att det känns en aningen bättre att vara här med henne än att sitta på håll och inte veta nåt. Även om det i sig är nåt som skulle kunna vara skönt, ja att få va hemma. Men jag känner att jag gör en instats här som jag vet är betydelsefull för mamma. Hon vet att jag är här och beöhver inte känna press på att varken prata eller diska!


I morse kom sjuksköterskan hit för att ta lite prover. Lät korven sitta i arresten under tiden. Och gissa vad han hade gjort då! Jo, käkat upp mammas öronproppar! Can't blame him! He's just a dog! Vid 12 slängde jag in första lasset i maskinerna. Käkade lite gröt. Sen gick jag en tur med lillen. Sen upp till centrumet och köpte lite förnödenheter.


Fram på eftermiddagen har det vart fullt ös här hemma. Biståndshandläggaren från komunen har vart här för att diskutera möjligheterna för mamma att få avlastning så som trygghetslarm och hemtjänst. Hoppas det inte dröjer förlänge med att fatta beslut tills att det blir verklighet av saken. I och med att hon är så pass dålig. Trots att mamma innan och efter beklagar sig för sina krämpr. Att hon tycker det är jobbigt med att det ränner folk här och att det tär på stämbanden när hon pratar så måste jag ändå säga att hon har väldigt svårt för att hålla käft när de väl är här.


Och även denna gång fick lillen sitta i arresten för att inte störa/eller om nån råkar vara allergisk. Tro inte på fan att han ställer till med hyss ännu en gång! Denna gång va det en skumgummis protes som låg utspridd i fina delar över hela golvet! Trots att han hade sitt ben! Skit hund!   Tog ut han en sväng. O i samband med det så kom arbetstesterapeften hit för att ge mamma lite måltidsdrycker samt dyna till fåtöljen. Hon har ju svårt att resa på sig. Och maten börjar väl hon tappa intresse för helt nu.


Det är verkligen för myket nu för att jag ska orka känner jag. Ändå känns det bättre att vara här med henne som sagt. Här kan jag vara med, se henne, höra henne. Och som jag sa till min morbror så försöker jag se detta som ett slags avsked. Vi alla vet att ingen förbättring kommer. Inga medeciner kommer skjutas in, möjligen smärtlindring och lugnande. När jag ser på min mamma gråter jag innombords. Skulle ha velat vara en mini partikel och åka in i hennes kropp och ta striden med de onda tumörerna. Skulle ha utrotat varenda än av de! Men det är möjligt att skadorna av cellerna är för grova av cancern samt cellgifterna att hon kanske hade dött knappt inpå i alla fall?


Försöker intala mig att jag har förbättras. Jag har svalt min stolthet. Tagit klivet. Räckt fram handen. Jag gör det jag kan göra. Och det känns bra för mig. Försöker uppskatta det lilla vi har, det lilla hon gör, det lilla hon säger, det lilla hon äter. Hitta små gnistor och leva på de. Men det är tungt. Tungt som fan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sarah - 21 maj 2012 11:30

Den lyckliga sagan på denna portal har nu lidit mot sitt slut. Har vart trivsamt att blogga här - men nu måste hon vidare.   Till er som följer mig - fortsätt gärna med det här --> http://sarahlamberg.myshowroom.se/              ...

Av Sarah - 18 maj 2012 11:51

Kan nu presentera min nya hemsida - för er som vill kika in och kolla är adressen här. Det har tagit sin lilla tid, och än är inte allt fixat. Måste få i ordning texterna och så. Men det är en sten som lättat från min ryggsäck i alla fall. Kan nu skr...

Av Sarah - 16 maj 2012 16:18

  'To my insperation and my shining star'   En tanke som slog mig igår var att sannolikheten för att man ska träffa någon som man passar med minskar när man nöjer sig med det man har. Jag har fullt upp med mitt, träning, driva företag, ta ha...

Av Sarah - 15 maj 2012 09:45

Om 1 vecka är det dags igen. Är sjuuuukt taggad. Kan inte med ord beskriva ruset som forsar inom mig. Watch out for the bruises..   Ska snart bege mig till arbetsförnedringen och visa upp min affärsplan och budget - de har tydligen inte kunnat öp...

Av Sarah - 15 maj 2012 00:58

Har preppat mig med ett stort lass pasta på min tallrik. Letat inspiration på youtube - lite musik har ju hjälpt förrut. Let the legs burn! Går och lägger mig med tanken på The Bulgarian Split som nästan skulle kunna va nåt helt annat än va det är.. ...

twitter

RSS

Presentation


Livet efter döden. Hur hittar man tillbaka i vardagen efter något så fruktansvärt som att mista sin mamma?

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Bloggar jag läser

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards